Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Τελικά τι συμβαίνει και δεν πέφτουν οι τιμές του πετρελαίου; Διαβάστε το άρθρο και πείτε μας τη γνώμη σας.

Τελικά τι συμβαίνει και δεν πέφτουν οι τιμές του πετρελαίου; Διαβάστε το άρθρο και πείτε μας τη γνώμη σας.

Τιμές καυσίμων

4.956 Επισκέψεις στο άρθρο (21/1/2016)

Αργό πετρέλαιο σε τιμές 2003, βενζίνη και καύσιμα σε τιμές 2013. Γιατί;

Σα να μην έφτανε που το αργό έπεσε κάτω από τα 40 δολάρια το βαρέλι, με το Ιράν να επαναφέρει τις σχέσεις του με τον πλανήτη στα φυσιολογικά επίπεδα, η τιμή έπιασε πάτο. Το αργό πετρέλαιο είναι στα 28 δολάρια το βαρέλι, όσο ήταν το 2003. Οι τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα, πάλι, όχι. Γιατί;
Την ίδια απορία έχουν και οι πρατηριούχοι. Αυτή τη φορά πρώτοι οι πρατηριούχοι, μέσω της ΠΟΠΕΚ, του συλλογικούς τους οργάνου, μετέφεραν το ερώτημα στην κυβέρνηση, αφού κανείς άλλος δεν ρωτάει. Και το σκεπτικό είναι απλό. Το αργό πετρέλαιο έχει πέσει από τα 108 δολάρια το βαρέλι στα 28, διαφορά 74%, γιατί οι τιμές των καυσίμων είναι μειωμένες μόλις κατά 14%;Γιατί η απάντηση είναι απλή. Κάποιος «κονομάει» τη διαφορά εις βάρος μας. Το ερώτημα είναι ποιος; 
Σίγουρα δεν είναι οι πρατηριούχοι. Εξάλλου τα πρατήρια θέλουν χαμηλές τιμές ώστε να αυξηθεί η πολύ μειωμένη κατανάλωση. Ακόμη για αν βάζουν ένα καπέλο, μιλάμε για κάτω του 0.5% της τελικής τιμής. Η διαφορά είναι μεγάλη, και δεν έχει να κάνει με την τιμή στην αντλία.
Φυσικά δεν περιμένει κανείς επειδή το αργό είναι σε επίπεδα 2003 να φτάσουν και τα καύσιμα σε τιμές 2003. Για τον απλούστατο λόγο ότι δεν είναι και ο (συνολικός) φόρος στα επίπεδα του 2003. Ο φόρος στη βενζίνη το 2015 έμεινε κοντά στα 0.95 λεπτά το λίτρο. Πολύ παραπάνω από τα 0.62 λεπτά το λίτρο που ήταν το 2003. 
Εντωμεταξύ τα διυλιστήρια δεν έχουν κάνει σημαντικές μειώσεις στις τιμές τους, πολύ πιθανώς γιατί το πετρέλαιο που επεξεργάζονται σήμερα είναι αγορασμένο με παλιότερη τιμή, ακόμη υψηλή.
¶ρα φόρος και διυλιστήρια κρατούν τις τιμές ψηλά. Στην υπόλοιπη Ευρώπη; Στις βόρειες χώρες η τιμή των καυσίμων έχει πέσει κατά μέσο όρο 36% και βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με το 2008. Όμως η Ελλάδα διαφέρει σε δύο τομείς. Πρώτον έχει αυξήσει τους φόρους (ΕΤΤ και ΦΠΑ) από το 2008 και μετά, και δεύτερον τα ελληνικά διυλιστήρια δεν αγοράζουν στην ίδια τιμή με αυτά των άλλων χωρών, λόγω χαμηλής ποσότητας αλλά και λόγω της κατάστασης της οικονομίας που δεν επιτρέπει αντίστοιχες πιστώσεις.
Πότε θα φτηνύνουν τα καύσιμα; Αν το αργό μείνει στην ίδια τιμή και τα διυλιστήρια μετακυλήσουν τις μειώσεις, με τον τρέχοντα φόρο (αν δεν αυξηθεί) η βενζίνη δεν θα πάει πολύ κάτω από το 1,30. 
Εσείς όμως πιστεύετε πως θα γίνει κάτι τέτοιο; Θα μειώσουν τις τιμές τα διυλιστήρια; Μήπως εντωμεταξύ αυξήσει τον φόρο η κυβέρνηση; Τελικά θα δούμε και εμείς φθηνά καύσιμα όπως η υπόλοιπη Ευρώπη; Τι λέτε; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

FORD
OPEL