Αν δεν το προσέξατε τα κυβικά τσίμπησαν προς τα πάνω και φαίνεται πως πάμε για περισσότερα; Μήπως είναι καλύτερα έτσι; Ήρθε το τέλος του downsizing;
Τι έγινε το downsizing; Τελείωσε; Πήγαμε από τα 1.600 στα 1.400 και τώρα ανεβαίνουμε ξανά στα 1.500; Αν δεν το προσέξατε τα κυβικά τσίμπησαν λίγο προς τα πάνω και φαίνεται πως πάμε για περισσότερα; Μήπως είναι καλύτερα έτσι;
Εντάξει, υπάρχουν και θα υπάρχουν για πολύ ακόμα χιλιάρια μικρομεσαία και SUV. Τα μοτέρ αυτά πέτυχαν το απόλυτο, να κινούν ακόμη και βαριά αυτοκίνητα με αξιοπρέπεια, ασφάλεια και οικονομία. Όμως για το κάτι λίγο παραπάνω, οι κατασκευαστές έχουν κρατήσει τα μεσαία τους μοτέρ. Και αυτά μεγαλώνουν.
Έτσι το γκρουπ VW πάει ήδη σε 1,5 λίτρα από 1.400, ακολουθώντας στα χνάρια της Ford που κατέληξε σε αυτό τον κυβισμό εδώ και μερικά χρόνια. Η Toyota ήδη ανέβασε, ενώ οι πιο τυχεροί κατασκευαστές που δεν έπεσαν αμέσως με τα μούτρα στην σμίκρυνση, γλίτωσαν τα μπρος-πίσω, και έτσι τόσο η Peugeot, όσο και η Opel (που είναι πλέον μέλος του γαλλικού ομίλου) πάνε και αυτοί στα 1,5 λίτρα, απΆευθείας από τα 1.600 κυβικά.
Γιατί περισσότερα; Ίσως η δήλωση του μηχανικού της Bentley στη Φρανκφούρτη να είναι ενδεικτική. Με τις μετρήσεις ρύπων και κατανάλωσης να έχουν πλέον αλλάξει και να προσομοιώνουν την κίνηση των αυτοκινήτων στους δρόμους πολύ πιο πιστά από ποτέ, ο Peter Guest, επικεφαλής του προγράμματος του SUV της Bentley, Bentayga, είπε πως το γνωστό V8 των 6750 κ.εκ της μάρκας, με ρίζες στη δεκαετία του 50 που χρησιμοποιεί και σήμερα η μεγάλη Muslanne, «είναι το πιο εύκολο μοτέρ να περάσεις τα νέα τεστ ρύπων και οικονομίας».
Γιατί απλά έχει τα κυβικά, δεν έχει τούρμπο και καίει στην πράξη όσο καίει και στα χαρτιά. Με τα μοτέρ που μίκρυναν απότομα και απόκτησαν τούρμπο, όλοι μάθαμε πως αν το γκάζι το πατήσεις όπως πρέπει, και δεν οδηγείς «χαϊδεύοντας» όπως στις μετρήσεις, τότε αυτά τα αυτοκίνητα και καίνε, και ρυπαίνουν.
Πόσο καιρό φωνάζουμε για την απόσταση μεταξύ μετρημένης κατανάλωσης και πραγματικής; Τώρα που η ψαλίδα θα κλείσει, οι κατασκευαστές ανεβάζουν κυβικά ώστε οι επιδόσεις να έρχονται πιο άνετα και φυσικά, χωρίς να εκτοξεύουν απότομα την κατανάλωση.
Δεν είναι καλύτερα έτσι; Έστω και 100 κυβικά περισσότερα, δεν είναι προτιμότερα ώστε μην έχουμε τόση διαφορά από τη θεωρία στην πράξη; Εσείς πως βλέπετε το μεγάλωμα των μοτέρ; Καλύτερο ή χειρότερο;
Θα ήθελα να δω πάντως τι θα κάνουν όλοι αυτοί που έχουν πάρει turbo 1.000cc τα οποία μετά τα 50.000 - 70.000 χλμ θα βγάζουν προβλήματα όπως βγάλανε τα Smart που στα 80.000 χρειαζόταν αλλαγή κινητήρα. Μιλάμε για μεγάλη απάτη να δίνεις τουλάχιστον 15.000€ για ένα όχημα και στα 80.000 να είναι για πέταμα. Απλοί νόμοι της φυσικής: όσο μεγαλύτερες οι πιέσεις, τόσο γρηγορότερα επέρχονται οι φθορές. Τυχεροί μόνο όσοι έχουν την δυνατόητα για leasing, ώστε στα 5 χρόνια να το δίνουν πίσω και να παίρνουν το νέο. Για εμάς όμως που δεν έχουμε αυτή την δυνατόητα και πρέπει να πάρουμε ένα αυτοκίνητο για τα επόμενα 10 χρόνια τουλάχιστον, προτείνω οτί πιο απλό σε κινητήρα και extra, χωρίς turbo και ας καίει και λίγο παραπάνω, ευκαιρία να γίνει λίγο πιο ελαφρύ το δεξί πόδι !
Θα ήθελα να δω πάντως τι θα κάνουν όλοι αυτοί που έχουν πάρει turbo 1.000cc τα οποία μετά τα 50.000 - 70.000 χλμ θα βγάζουν προβλήματα όπως βγάλανε τα Smart που στα 80.000 χρειαζόταν αλλαγή κινητήρα. Μιλάμε για μεγάλη απάτη να δίνεις τουλάχιστον 15.000€ για ένα όχημα και στα 80.000 να είναι για πέταμα. Απλοί νόμοι της φυσικής: όσο μεγαλύτερες οι πιέσεις, τόσο γρηγορότερα επέρχονται οι φθορές. Τυχεροί μόνο όσοι έχουν την δυνατόητα για leasing, ώστε στα 5 χρόνια να το δίνουν πίσω και να παίρνουν το νέο. Για εμάς όμως που δεν έχουμε αυτή την δυνατόητα και πρέπει να πάρουμε ένα αυτοκίνητο για τα επόμενα 10 χρόνια τουλάχιστον, προτείνω οτί πιο απλό σε κινητήρα και extra, χωρίς turbo και ας καίει και λίγο παραπάνω, ευκαιρία να γίνει λίγο πιο ελαφρύ το δεξί πόδι !
οτι και να λενε οι κατασκευαστές δεν υπάρχει τιποτα σαν τα κυβικά , όποτε σωστή ειναι η τάση του να αυξάνουμε και λίγο την χωρητικότητα των κινητήρων
Με μεσο ορο κατοχη αυτοκίνητου στην Ελλάδα τα 13 χρονια απορω τι θέλουμε κυβικα θέλουμε γιατι ειναι και ποιο αξιοπιστα
@Yannis: όλοι οι κινητήρες turbo δεν είναι το ίδιο. Ο PureTech 1.2 έχει βγει κινητήρας της χρονιάς 2-3 φορές.
Τα κυβικά, όπως και οι όσες τουρμπίνες ΕΙΝΑΙ ΑΝΥΠΕΡΒΛΗΤΑ.-