Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Το «φιλί της ζωής» σε βενζίνη και diesel;

37.141 Επισκέψεις στο άρθρο (11/7/2021)

Δεν βγήκε λευκός καπνός μετά τη συνάντηση των ισχυρότερων «G7», για την κατάργηση των κινητήρων βενζίνης και diesel. Θα καταφέρουν να πάρουν παράταση ζωής για μερικά ακόμα χρόνια;

Μια είδηση που πέρασε στα ψιλά τις τελευταίες μέρες, είναι η συνάντηση των ισχυρότερων χωρών του πλανήτη, των λεγόμενων «G7» (Καναδάς, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ιαπωνία, ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο), οι οποίοι στην ατζέντα τους είχαν και το μέλλον των κινητήρων βενζίνης και diesel.

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Μπορεί οι «G7» να δεσμεύτηκαν πως θα επιταχύνουν τις προσπάθειές τους για να καταργήσουν τους κινητήρες βενζίνης και diesel, ωστόσο η σημαντική είδηση, είναι πως δεν συμφώνησαν σε μια συγκεκριμένη ημερομηνία απαγόρευσης τους. Πόσο μάλλον από τη στιγμή που όλοι περιμέναμε να θέσουν ως τελική διορία το 2030. Για να κάνουμε και λίγη σπέκουλα, η στάση τους δεν μπορεί να σημαίνει κάτι άλλο, παρά την παράταση ζωής τους για λίγα ακόμα χρόνια.

Αυτή η αναβλητικότητα πάντως δυσαρέστησε αρκετούς κατασκευαστές, οι οποίοι σχεδίασαν τη στρατηγική τους, έχοντας κυκλωμένο το 2030 στο ημερολόγιό τους. Πρώτος-πρώτος βγήκε να κράξει τους «G7», o διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, Herbert Diess, μέσω Twiter κάνοντας λόγο για «απογοητευτικό αποτέλεσμα» και πως «τα ηλεκτρικά είναι το κλειδί για την επίτευξη των κλιματικών στόχων το 2030». Άλλωστε η Audi ήδη έχει ανακοινώσει πως σταματάει την παραγωγή κινητήρων βενζίνης και diesel  το 2026, ενώ και η VW έχει εκπονήσει ολόκληρη στρατηγική για την επίτευξη μηδενικών ρύπων.

Βέβαια, δεν είναι μόνο το Group που έχει απαρνηθεί τα ορυκτά καύσιμα, καθώς και η General Motors, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στις Η.Π.Α., έχει δηλώσει πως από το 2035 θα προσφέρει μόνο οχήματα μηδενικών ρύπων. Αντίστοιχα και η Mercedes Benz έχει ανακοινώσει πλάνο μηδενικών ρύπων, όχι μόνο κατά τη χρήση, αλά και κατά την παραγωγή των οχημάτων της, μέχρι το 2039. Ομοίως και η Volvo, που μέχρι το 2030 θα γίνει αποκλειστικά ηλεκτρική, καθώς επίσης και η JLR που έχει αποφασίσει ότι από το 2026 η Jaguar θα πουλάει μόνο ηλεκτρικά και η Land Rover θα σταματήσει την παραγωγή μοντέλων βενζίνης και diesel ως το 2036.

Μια παρατήρηση είναι πως κανένας φορέας δεν μιλάει για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μιλάει για οχήματα μηδενικών ρύπων. Συνεπώς στο κόλπο μπαίνουν και τα οχήματα υδρογόνου με την Toyota να εξελίσσει αυτή την τεχνολογία εδώ και χρόνια, έχοντας ήδη στην παραγωγή το Mirai από το 2014. Μια τεχνολογία που επίσης χρησιμοποiεί, η Hyundai με το Nexo και δείχνει πως μπορεί να αποτελέσει τον αντίπαλο πόλο των ηλεκτρικών.

Με ηλεκτροκινητήρες θα μου πείτε εφοδιάζονται και τα παραπάνω, αλλά η Toyota το πήγε ένα βήμα παρακάτω, παρουσιάζοντας έναν κανονικό κινητήρα που καίει υδρογόνο, αντί για βενζίνη ή πετρέλαιο, δείχνοντας ότι τα ηλεκτρικά δεν είναι ο μόνος δρόμος για να πάμε σε αυτοκίνητα με μηδενικούς ρύπους.

Εσείς τι πιστεύετε, η απόφαση των G7 είναι το φιλί της ζωής για τους κινητήρες βενζίνης και diesel ή απλά μια άνευ σημασίας παράταση ζωής; Πότε προβλέπετε ότι θα σταματήσουν να πωλούνται οχήματα βενζίνης και diesel; Πως σας φαίνεται η πρόταση της Toyota;

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Mercedes
Autotriti.gr