Η νέα όγδοη γενιά του VW Golf παίρνει την σκυτάλη μετά από 7 γενιές και περισσότερες από 35.000.000 πωλήσεις.
Μετά από 7 γενιές και πάνω από 35.000.000 πωλήσεις
45.514 Επισκέψεις στο άρθρο (13/3/2020)
Ως διάδοχος του θρυλικού Beetle, το GolfMk1 ήρθε το 1974 σχεδιασμένο από τον φημισμένο GiorgettoGiugiaro για να ορίσει την κατηγορία των compact οικογενειακών και να αποτελέσει σημείο αναφοράς της. Η σύγχρονη και ασφαλής φιλοσοφία του νέου συστήματος κίνησης «όλα μπροστά», η πρακτικότητα της πίσω 5ης πόρτας, η αναδιπλούμενη πλάτη των πίσω καθισμάτων, αλλά και η εμφάνιση της θρυλικής σπορ έκδοση GTI (Grand Touring Injection) ήταν τόσο πειστικά ώστε η πρώτη γενιά να καταφέρει σχεδόν 7 εκατ. πωλήσεις.
Το 1983 ήρθε το GolfMk2, που έκανε για πρώτη φορά διαθέσιμες στο ευρύ αγοραστικό κοινό τεχνολογίες, όπως ο καταλυτικός μετατροπέας ελεγχόμενος από αισθητήρα λάμδα, και το σύστημα ABSή την πρώτη τετρακίνητη έκδοση του Golf.
Το 1991 και με το GolfMk3, η Volkswagen ξεκίνησε μια νέα εποχή ασφάλειας. Έτσι το Golf έγινε το πρώτο μοντέλο στη γκάμα της VW, που ήταν διαθέσιμο με μπροστινούς αερόσακους, ενώ ο κατάλληλος σχεδιασμός του πλαισίου οδήγησε επίσης ασφαλή συμπεριφορά κατά τη σύγκρουση. Αρκετά ακόμα ορόσημα της γκάμας συνδέονται με το Golf Mk3: Ο πρώτος εξακύλινδρος κινητήρας (VR6), το cruise control σύστημα, ο πρώτος οξειδωτικός καταλυτικός μετατροπέας για τους πετρελαιοκινητήρες, ο πρώτος κινητήρας πετρελαίου άμεσου ψεκασμού και οι πρώτοι πλευρικοί αερόσακοι. Ο τίτλος «CarofTheYear» για το 1992 ήρθε ως φυσικό επακόλουθο.
Με το GolfMk4 το 1997, η Volkswagen έφερε ένα εντελώς νέο ποιοτικό πρότυπο στην κατηγορία σε συνδυασμό με ελκυστικό σχεδιασμό, χάρη στον οποίο το μοντέλο έγινε ένα από τα designicons της αυτοκίνησης. Παράλληλα, το ντεμπούτο του ESP έδωσε έναν επιπλέον στοιχείο ασφάλειας σε μοντέλο μαζικής παραγωγής. Το Golf GTI των 180 ίππων σηματοδότησε την 25η επέτειο του GTI, ενώ το 2002 μαζί με το πρώτο Golf με βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού (FSI) και αερόσακους προστασίας κεφαλής, η Volkswagen εισήγαγε και την πιο σπορ έκφανση του μοντέλου: Το τετρακίνητο Golf R32 με V6 3,2 λτ. κινητήρα 240 ίππων, τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα. Το 2003, αυτό το GolfR32 έγινε το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG).
Ήταν η πέμπτη γενιά Golf (Mk5) το 2003, που πρόσφερε την άνεση και την δυναμική premium μοντέλων από μεγαλύτερες κατηγορίες, στα μικρομεσαία. Το ίδιο ίσχυσε και για την ποιότητα. Πρώτη φορά το Golf ήταν διαθέσιμο με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, με άμεσο ψεκασμό και turbo (GTI) πλευρικούς αερόσακους πίσω (σε συνδυασμό με τους έξι στάνταρ), νέο 7-τάχυτο DSG, προβολείς bi-xenon, αισθητήρα βροχής, καθώς και συρόμενη και ανακλινόμενη πανοραμική ηλιοροφή. Πάνω από όλα όμως το GolfMk5 όρισε την εποχή του downsizing με το ντεμπούτο του πρώτου Twincharger στον κόσμο με υπερσυμπιεστή και κομπρέσσορα, που από 1,4 λτ. απέδιδε έως 170 άλογα.
Το 2008, το GolfMk6 ήρθε ως εξέλιξη του προηγούμενου και η ασφάλεια για άλλη μια φορά έκανε ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός: Το -ακόμα συγκολλημένο με λέιζερ- πλαίσιο ήταν τόσο στιβαρό, που πέτυχε το μέγιστο των πέντε αστέρων στις δοκιμές του EuroNCAP με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Ένας επιπλέον αερόσακος συμπεριλαμβανόταν πλέον ως στάνταρ, αυτός των γονάτων του οδηγού. Τα νέα συστήματα υποβοήθησης, όπως ο δυναμικός έλεγχος φωτεινής δέσμης φωτισμού Assist, το Park Assist, το Hill Start Assist και νέες τεχνολογίες, ο προσαρμοζόμενος έλεγχος πλαισίου (Adaptive Chassis Control – DCC), το σύστημα εκκίνησης/διακοπής λειτουργίας, η ανάκτηση ενέργειας, το δυναμικό φως στροφής και τα πίσω φώτα τεχνολογίας LED, χάρισαν στο Golf Mk6 το 2009, τον τίτλο «Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς».
Στις 4 Σεπτεμβρίου 2012, έγινε η παγκόσμια πρεμιέρα της έβδομης γενιάς Golf, που το 2013 κέρδισε για 2η φορά τον πολύτιμο τίτλο «CarOfTheYear». Μέχρι τη μέρα εκείνη οι πρώτες έξι γενιές του Golf είχαν συγκεντρωτικά 29,3 εκατομμύρια πωλήσεις. Το βάρος του νέου Golf είχε μειωθεί κατά 100 κιλά, αντίθετα με την μέχρι τότε τάση, χάρη στην πρωτοποριακή πλατφόρμα MQB. Έτσι, ανάλογα με τον κινητήρα, ήταν δυνατό να μειωθεί η κατανάλωση έως και 23% σε σύγκριση με τους προκατόχους. Οι νέες τεχνολογίες του Golf Mk7 περιλάμβαναν σύστημα αυτόματης πέδησης μετά την σύγκρουση, ένα δυναμικό σύστημα προστασίας επιβατών, το ACC Adaptive Cruise Control (ACC ), το Front Assist (σύστημα παρακολούθησης περιοχής εμπρός από το αυτοκίνητο) συμπεριλαμβανομένου του συστήματος πέδησης έκτακτης ανάγκης (City Emergency Braking System).
Αντε να βρει τη ζημιά ο μάστορας της γειτονιάς σ αυτό το ρημάδι. Πάνε τα λεφτά μας.