Για να αποφευχθούν τυχόν εγκαύματα, οι ζώνες με αερόσακο φουσκώνουν και με κρύο αέρα.
Με την πάροδο των χρόνων, έχουμε δει περίεργες τεχνολογίες, σχετικές με τις ζώνες ασφαλείας. Για παράδειγμα, στην 6ης γενιάς Mercedes S-Class και στο Ford Mondeo συναντήσαμε ζώνες ασφαλείας με αερόσακους ενσωματωμένους σε αυτές. Πώς λειτουργεί; Όταν υπάρξει σύγκρουση του οχήματος, οι ζώνες φουσκώνουν και κατανέμουν τις δυνάμεις σύγκρουσης σε πέντε φορές μεγαλύτερη περιοχή του σώματος από τις συμβατικές ζώνες ασφαλείας. Η πίεση στο στήθος μειώνεται, γίνεται καλύτερος έλεγχος και διαχείριση της κίνησης του κεφαλιού και του αυχένα, για αυτό και περιορίζεται η πιθανότητα τραυματισμού.
Με ελάχιστο έξτρα πάχος σε σχέση με τις απλές ζώνες, οι heat belts μπορούν να θερμαίνονται έως και τους 40 βαθμούς Κελσίου.
Περνώντας τώρα στη... ζέστη, στην πρόσφατη Τεχνολογική Έκθεση CIES 2023 «συστηθήκαμε» με τις heat belts (θερμαινόμενες ζώνες). Είναι προϊόν δημιουργίας της ZF, ένας εξοπλισμός ο οποίος αυτοθερμαίνεται και ζεσταίνει τους επιβάτες. Η βασική της διαφορά συγκριτικά με μία απλή ζώνη ασφαλείας είναι πως παρέχει με ομοιόμορφο τρόπο ζεστασιά, χωρίς κάποιο ιδιαίτερο «βάλε-βγάλε». Ενσωματωμένοι αγωγοί θέρμανσης χρησιμοποιούν ισχύ περίπου 70 Watt και θερμαίνονται έως τους 40 βαθμούς Κελσίου. Λόγω των αγωγών, οι θερμαινόμενες ζώνες θα είναι ελαφρώς παχύτερες από τις συμβατικές. Εκτός της εσωτερικής ζεστασιάς, οι heat belts θα ωφελούν και τα ηλεκτρικά μοντέλα, μιας θα απαλλάσσουν το αυτοκίνητο από την «υποχρέωση» θέρμανσης της καμπίνας, εξοικονομώντας ενέργεια από την μπαταρία. Σύμφωνα με την ZF, η μπαταρία που θα περισσεύει θα αυξάνει την χιλιομετρική αυτονομία των ηλεκτρικών κατά 15%.
Σελίδα 1 | Tech: Θερμαινόμενες ζώνες για να καις λιγότερο & αερόσακοι ζώνης |
Σελίδα 2 | Ζώνες που θερμαίνουν στους 40 Βαθμούς Κελσίου και ο αερόσακος πάνω στη ζώνη ασφαλείας |
Σελίδα 3 | Ξέρεις ότι... |