- 13 ευρώ/100 χλμ. θα πληρώνεις με το υβριδικό RAV4 - 2,5 ευρώ είναι το κόστος με το ηλεκτρικό bZ4X
- Αθόρυβο στο ταξίδι & με καλύτερες επιδόσεις το bZ4X
- Και τα δύο έχουν άπλετους χώρους για τους επιβάτες, το RAV4 χωρά 1 μεγάλη βαλίτσα & ένα σακ-βουαγιάζ παραπάνω
- Σε αντίστοιχη έκδοση εξοπλισμού το bZ4X έχει μεγαλύτερη οθόνη, ηλεκτρικό κάθισμα & σύστημα τυφλού σημείου που σου λέει αν έρχεται αυτοκίνητο από πίσω σου
13 ευρώ/100 χλμ. θα πληρώνεις με το υβριδικό RAV4 - 2,5 ευρώ είναι το κόστος με το ηλεκτρικό bZ4X
Ηλεκτρικό ή υβριδικό SUV με 4κίνηση και +200 άλογα, στα ίδια λεφτά; Συγκρίνουμε τα δύο μεσαίων διαστάσεων SUV της Toyota, δύο μοντέλα με συγκεκριμένη φιλοσοφία αλλά και ιδιαίτερη σημειολογία. Από τη μία πλευρά έχουμε το εμβληματικό Toyota RAV4 με τα 222 άλογα, τον ιδρυτή συνολικά της έννοιας «SUV». Αντίπαλός του είναι το νέο Toyota bZ4X των 218 ίππων, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο των Ιαπώνων.
Όπως αναφέραμε και στην αρχή, πρόκειται για δύο μοντέλα με διαφορετική τεχνολογία κίνησης, οπότε έχει ενδιαφέρον να δούμε τα τελικά πορίσματα, με τα πλεονεκτήματα και τις δυσκολίες κάθε τεχνολογίας. Για παράδειγμα, το ηλεκτρικό bZ4X κερδίζει την μάχη της οικονομίας, πάντα με τον αστερίσκο του εύρους της συνολικής αυτονομίας (410 χλμ. με μία φόρτιση). Η μέση πραγματική κατανάλωση του 4κίνητου bZ4X με την μπαταρία συνολικής χωρητικότητας των 71,4 kWh είναι στις 16,5 kWh/100 χλμ., που σημαίνει ότι με μέσο κόστος κιλοβατώρας στα 14,4 λεπτά του ευρώ, κάθε 100 χλμ. θα πληρώνεις περίπου 2,5 ευρώ οδηγώντας το bZ4X.
Με το υβριδικό RAV4 το κόστος σε καύσιμα για κάθε 100 χιλιόμετρα ανεβαίνει στα 13 ευρώ. Πρέπει βέβαια να τονίσουμε πως τα 7,3 λίτρα μέσης πραγματικής κατανάλωσης είναι εντυπωσιακό νούμερο για ένα αυτοκίνητο 4,7 μέτρων και βάρους άνω των 1.500 κιλών. Το οποίο συν τοις άλλοις, δεν θα σε αγχώσει αν αδειάσει, καθώς θα βρεις εύκολα βενζινάδικο για να φουλάρεις σε χρόνο «dt».
Αθόρυβο στο ταξίδι & με καλύτερες επιδόσεις το bZ4X
Συνεχίζουμε με τις επιδόσεις και με την γενικότερη οδηγική αίσθηση που χαρακτηρίζει κάθε μοντέλο. Η δυνατότητα 4κίνησης σε συνδυασμό με την καλή απόσταση από το έδαφος εξασφαλίζει άνεση σε εκτός δρόμου μετακινήσεις, ενώ μέσα στην πόλη θα αντιμετωπίσεις αντίστοιχες δυσκολίες λόγω του μεγάλου κύκλου στροφής. Σε κάθε περίπτωση, επιλέγοντας ένα αυτοκίνητο τέτοιων διαστάσεων εστιάζεις στην άνεση στο ταξίδι (και τους χώρους που θα δούμε στη συνέχεια). Και στο ταξίδι θα δώσουμε πόντο στο bZ4X που είναι αθόρυβο ακόμη και στα 140 χλμ./ώρα, λόγω ηλεκτρικής φύσης. Και αυτή η ηλεκτρική φύση με την άμεσα διαθέσιμη ροπή εξασφαλίζει καλύτερες επιδόσεις για το bZ4X, σε σχέση με το RAV4.
Σε αντίστοιχη έκδοση εξοπλισμού το bZ4X έχει μεγαλύτερη οθόνη, ηλεκτρικό κάθισμα & σύστημα τυφλού σημείου που σου λέει αν έρχεται αυτοκίνητο από πίσω σου
Από εξοπλιστικής άποψης κι ενώ επιλέξαμε δύο αντίστοιχες εκδόσεις σε τιμή, προβάδισμα έχει το ηλεκτρικό Toyota bZ4X. Στην δεύτερη έκδοση Style βλέπουμε έξτρα (σε σχέση με τη «βασική» Active του RAV4) μεγαλύτερη οθόνη 12,3 ιντσών με σύστημα πλοήγησης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη στήριξη μέσης οδηγού και σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου το οποίο σε ενημερώνει αν έρχεται αυτοκίνητο από πίσω σου.
Διαβάστε περισσότερα για την συγκριτική δοκιμή του ηλεκτρικού Toyota bZ4X με το υβριδικό Toyota RAV4.