ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  3/1/2011
Παρουσίαση
¶ριστα 10!
Fiat Τwin Air
Διαβάστηκε από 29696 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:3/1/2011
Aκριβό άρωμα σε μικρό μπουκάλι
Μετά τους κινητήρες 1,4 λίτρων με τεχνολογία MultiAir, με τους οποίους εφοδίασε το Group Fiat τα μοντέλα της (Alfa Romeo Mito και Fiat Punto Evo), το τμήμα FTP (Fiat Powertrain Technologies) κατασκεύασε ένα νέο δικύλινδρο κινητήρα 0,9 λτ., που με τη βοήθεια υπερτροφοδότη αποδίδει 85 ίππους. Η τεχνολογία Twin Air βασίζεται πάνω στο Multiair, σε ένα μηχανισμό δηλ. όπου η ρύθμιση των τεσσάρων βαλβίδων εισαγωγής γίνεται μέσω ηλεκτροϋδραυλικού συστήματος (δεν διαθέτει εκκεντροφόρο εισαγωγής, αλλά ούτε και πεταλούδα γκαζιού) που συνδυάζεται με το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης του κινητήρα, ο οποίος με τη σειρά του, μεταφέρει εντολές σύμφωνα με τις απαιτήσεις του οδηγού, για τον τρόπο που θα λειτουργήσουν οι βαλβίδες, ούτως ώστε αυτός να επιτυγχάνει απόδοση ή οικονομία. Αίσθηση προκαλεί το μεγάλο ποσοστό της απόδοσης ροπής στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, φτάνοντας πάνω από τα 150Nm!. Μερικά χαρακτηριστικά ακόμα του Twin Air των 85 ίππων είναι το χαμηλό βάρος (-10%) αλλά και το μικρότερο μέγεθός του (-23%) σε σχέση με τους τετρακύλινδρους κινητήρες.
Από πλευράς οικονομίας, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 0,9 λτ. Twin Air του Fiat 500, που συνδυάζεται και με σύστημα Start/Stop, καταναλώνει 15% λιγότερο καύσιμο, προσφέροντας 25% περισσότερη απόδοση από τον 1,2 λτ. 8V, με τον οποίο εφοδιάζεται σήμερα το μοντέλο. Επίσης, η μεγαλύτερη διαφορά κατανάλωσης εμφανίζεται σε σχέση με τον σημερινό 1,4 λτ. 16V, όπου η μείωση φτάνει το 30%, χωρίς όμως να υπάρχουν παραχωρήσεις όσον αφορά στην απόδοση. Επίσης, μελλοντικά θα δούμε μία πιο οικολογική εκδοχή του κινητήρα αυτού, που θα χρησιμοποιεί μεθάνιο αντί για βενζίνη (όχι στο 500) και θα αποδίδει 80 ίππους και θα παράγει ακόμα χαμηλότερες εκπομπές CO2, περίπου 15%.
Η πρώτη εφαρμογή του υπερτροφοδοτούμενου 2κύλινδρου μηχανικού συνόλου Twin Air 0,9 λτ. έγινε στο Fiat 500.

O Twin Air του Fiat 500, που συνδυάζεται και με σύστημα Start/Stop, καταναλώνει 15% λιγότερο καύσιμο, προσφέροντας 25% περισσότερη απόδοση από τον 1,2 λτ. 8V.

Ο κινητήρας Twin Air διαθέτει τεχνολογία Multiair, που αναφέρεται στην ηλεκτροϋδραυλική ρύθμιση των βαλβίδων εισαγωγής και την απουσία της κλασικής πεταλούδας γκαζιού.

 
 Οι 10 καλύτερες νέες τεχνολογίες
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Fiat Τwin Air
Volvo Pedestrian Detection
Mercedes-Benz Air Cap
Οpel, Opel Eye
Peugeot 3008 Hybrid4
Ηonda CR-Z
Audi A8 Σύστημα πολυμέσων MMI
Mitsubishi ASX 1,8 DiD
Chevrolet Volt/Opel Ampera
Nissan Juke