Διαβάστηκε από 29696αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:3/1/2011
Πρωτοπόρο
Tο υβριδικό 3008 δεν συνάδει με τις υπόλοιπες γνωστές υβριδικές διατάξεις, καθώς ο θερμικός κινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας συνεργάζονται καλωδιακά και όχι μηχανικά.
Για πρώτη φορά, στην παγκόσμια αυτοκινητική ιστορία έχουμε την παραγωγή από την γαλλική Peugeot του 3008 Hybrid4, που συνδυάζει τα μεγάλα πλεονεκτήματα ενός Turbo Diesel κινητήρα σε συνδυασμό με ...ηλεκτροκινητήρα που τον συνεπικουρεί. Ο πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 163 ίππους και κινεί τους εμπρόσθιους τροχούς του γαλλικού υβριδικού, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει σε διαρκή βάση 27 ίππους, με ανώτατη τιμή ισχύος τους 37 και κινεί τους πίσω τροχούς. Η συνδυαστική ροπή του συστήματος είναι 500 Nm!
Πάντως, το υβριδικό 3008 δεν συνάδει με τις υπόλοιπες γνωστές υβριδικές διατάξεις καθώς ο θερμικός κινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας συνεργάζονται καλωδιακά και όχι μηχανικά. Στο 3008 HYbrid4 υπάρχουν δύο εντελώς διαφορετικά δίκτυα κίνησης, όπου ο πετρελαιοκινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας δεν είναι μηχανικά συζευγμένοι αλλά προσφέρουν συνολικό έργο από… απόσταση μέσω καλωδιακής συνεργασίας. Έτσι, ο μόνος τρόπος ανάκτησης της κινητικής ενέργειας για να επαναφορτίζονται οι μπαταρίες είναι η ανάστροφη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα ως γεννήτρια, χωρίς να εμπλέκεται καθόλου ο θερμικός κινητήρας (στην επαναφόρτιση).
Η μέση τυποποιημένη κατανάλωση κυμαίνεται στα 3,8 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 στα 99 γρ./χλμ Το συμβατικό 3008 έχει αντιστοίχως 6,6 λτ./100 χλμ. και 173 γρ/χλμ. Την μετάδοση αναλαμβάνει ρομποτικό κιβώτιο έξι σχέσεων (αυτόματο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο) και σε κάθε αλλαγή σχέσης ο ηλεκτροκινητήρας καλύπτει την διακοπτόμενη ροή ισχύος για ομαλότερη κίνηση! Το υβριδικό σύστημα του 3008 θα εφαρμοστεί και στο σπορ RCZ…