Διαβάστηκε από 29696αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:3/1/2011
Προσοχή πεζός!
Το Pedestrian Detection, (Ανίχνευση Πεζού) όπως ονομάζει η Volvo το νέο της σύστημα, εμφανίστηκε στο νέο Volvo S60. Σκοπός του είναι να αναγνωρίζει την ύπαρξη κάποιου πεζού, εμπρός από το κινούμενο όχημα, ειδοποιώντας τον οδηγό και, σε περίπτωση που αυτός δεν αντιδράσει, να επεμβαίνει αυτοβούλως στα φρένα.
Η λειτουργία του συστήματος βασίζεται σε μια κάμερα που βρίσκεται στον κεντρικό καθρέπτη στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ένα ραντάρ το οποίο είναι τοποθετημένο στην εμπρός γρίλια, καθώς και μια κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου και συντονισμού του συστήματος. Ο ρόλος του ραντάρ είναι να εντοπίζει τα προπορευόμενα εμπόδια και να υπολογίζει την απόσταση του αυτοκινήτου από αυτά. Στη συνέχεια, η κάμερα αναλαμβάνει με τη σειρά της την αναγνώριση των εμπόδιων. Το ραντάρ έχει τη δυνατότητα να αναγνωρίσει ακόμα και προπορευόμενα οχήματα, τα οποία για κάποιο λόγο έχουν σταματήσει, ενώ, όσον αφορά στους πεζούς, αναγνωρίζει άτομα από 80 εκατ. και πάνω, περιλαμβάνοντας δηλαδή και τα παιδιά. Η ευαισθησία τού δίνει τη δυνατότητα να αναγνωρίσει ακόμα και πεζούς που βρίσκονται στο πλάι του δρόμου και ξεκινούν να τον διασχίσουν εμπρός από το κινούμενο όχημα. Σε περίπτωση κινδύνου σύγκρουσης, ο οδηγός λαμβάνει μια σειρά από οπτικοακουστικά μηνύματα στο εσωτερικό (οπτική ένδειξη στο head up display του παρμπρίζ), που τον προειδοποιούν για τον επερχόμενο κίνδυνο, ενώ παράλληλα το σύστημα πέδησης τίθεται σε "επιφυλακή". Σε περίπτωση που δεν αντιδράσει, τα φρένα επενεργούν, ακινητοποιούν το όχημα και προλαμβάνουν μια πιθανή σύγκρουση. Σύμφωνα με τη Volvo, το αυτοκίνητο, αν κινείται με ταχύτητα μέχρι και 35 χιλιόμετρα την ώρα, μπορεί να ακινητοποιηθεί πλήρως, αποφεύγοντας τη σύγκρουση. Αν η ταχύτητα είναι μεγαλύτερη, το σύστημα μειώνει τις πιθανότητες θανατηφόρου δυστυχήματος σε ποσοστό από 20 μέχρι 85%. Τέλος, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η λειτουργία του συστήματος επηρεάζεται στο σκοτάδι και σε κακές καιρικές συνθήκες.
Τo Pedestrian Detection λανσαρίστηκε στο νέο Volvo S60 και αναγνωρίζει την ύπαρξη κάποιου πεζού εμπρός από το κινούμενου όχημα, ειδοποιώντας τον οδηγό και, σε περίπτωση που αυτός δεν αντιδράσει, φρενάροντας αυτοβούλως.
Το ραντάρ του συστήματος είναι τοποθετημένο στη μάσκα.
Η κάμερα υψηλής ανάλυσης βρίσκεται πίσω από τον κεντρικό καθρέφτη.