Διαβάστηκε από 29696αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:3/1/2011
Διαμάντι!
Το Mitsubishi ASX μένει στην ιστορία σαν το πρώτο επιβατικό όχημα με κινητήρα diesel και σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων.
Η νέα οικογένεια πετρελαιοκινητήρων της Mitsubishi με κωδικό "4N1" διαθέτει αρκετές καινοτομίες, με κυριότερη το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων MIVEC. Είναι η πρώτη φορά που πετρελαιοκινητήρας επιβατικών αυτοκινήτων διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων. Η τεχνολογία MIVEC εφαρμόζεται στο σύστημα βαλβίδων εισαγωγής και μεταβάλλει το χρονισμό, τη βύθιση και τη διάρκεια του ανοίγματος των βαλβίδων χρησιμοποιώντας δύο διαφορετικά έκκεντρα. Στόχος είναι η βελτιωμένη διαχείριση της ροής του αέρα εισαγωγής, για μεγαλύτερη απόδοση και ισχύ σε μία ευρύτερη κλίμακα στροφών και ασφαλώς, καλύτερη οικονομία και λιγότερους ρύπους.
O νέος turbodiesel 1,8 DiD, της νέας σειράς Ν41, είναι ο πρώτος πετρελαιοκινητήρας επιβατικών αυτοκινήτων που διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων.
Ο 1,8 DiD, που έκανε ντεμπούτο στο ASX, είναι αλουμινένιος, τετρακύλινδρος, 16βάλβιδος και διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού common rail "low impact" Euro 5 και διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής. ¶λλα χαρακτηριστικά του, εκτός από τη χαμηλή σχέση συμπίεσης (14,9:1), είναι το πλαστικό κάλυμμα της κυλινδροκεφαλής, η ομοιότητα αρχιτεκτονικής με την οικογένεια βενζινοκινητήρων "4B1", οι "τετράγωνες" διαστάσεις (που μεταφράζεται σε μικρότερες και ελαφρύτερες μπιέλες και έμβολα και επομένως μικρότερο βάρος και λιγότερες εκπομπές ρύπων), το σχήμα του θαλάμου καύσης (ρηχή κοιλότητα με στενή είσοδο στην κεφαλή του εμβόλου), το σύστημα common rail πολύ υψηλής πίεσης (2.000 bar) και ο υπερσυμπιεστής μεταβλητής γεωμετρίας. O κινητήρας, που συνδυάζεται με τεχνολογία ClearTec και Σύστημα "Automatic Stop & Go"για μειωμένες εκπομπές CO2, αποδίδει 150 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 300 Nm στις 2.000-3.000.