Είναι το ντίζελ η χαριστική βολή στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες βενζίνης; Αν έχεις επιδόσεις με κινητήρες τούρμπο και καταναλώσεις με κινητήρες πετρελαίου, τι μένει για τους ατμοσφαιρικούς;
(12/12/2011)
Σα να μην έφτανε η πίεση των κινητήρων τούρμπο, μεταφορικά και κυριολεκτικά, τώρα οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες έχουν να αντιμετωπίσουν και την έλευση του ντίζελ. Ανάμεσα στα δύο, τούρμπο βενζίνη και τούρμπο ντίζελ, υπάρχει κάτι που να περισσεύει για τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες βενζίνης; Τι λέτε;
Ένα μήνα πριν, όταν ακόμη το πετρέλαιο ήταν απαγορευμένος καρπός, το δίλημμα ατμοσφαιρικός ή τούρμπο έδειχνε να είναι το κεντρικό σημείο πόλωσης. Το μόνιμο σημείο τριβής και αυτό που ανέβαζε τον τόνο στις συζητήσεις. Και εδώ που τα λέμε τα επιχειρήματα για τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες πλέον τελείωναν, αφού το τούρμπο κέρδιζε σε όλους τους τομείς, αφήνοντας πίσω του μόνο την κατανάλωση και την αξιοπιστία. Τομείς στους οποίους οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες βενζίνης κέρδιζαν ακόμη και τους πιο φανατικούς του τούρμπο. Αξιοπιστία λοιπόν και χαμηλή κατανάλωση. Δύο χαρακτηριστικά που όμως ανήκουν σε μια άλλη κατηγορία κινητήρων. Στους ντίζελ. Και όταν λέμε ανήκουν εννοούμε πως δεν υπάρχει σύγκριση ανάμεσα σε έναν πετρελαιοκινήτρα και έναν βενζινοκινητήρα ατμοσφαιρικό, ίδιας απόδοσης. Και έτσι από το δίλημμα τούρμπο ή ατμοσφαιρικός, πάμε στο δίλημμα τούρμπο ή τουρμπο ντίζελ. Μένει ακόμη κάτι για τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες ώστε να τους κρατήσει ακόμη στο παιχνίδι; Υπάρχει πλέον κανένας λόγος να κοιτάξει κανείς έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα και να πει…τον θέλω; Αν όταν αγοράζαμε αυτοκίνητο είχαμε τη δυνατότητα να διαλέξουμε τι είδους αμάξωμα θα έχει και τι κινητήρα θα διαθέτει επιλέγοντας από όλες τις μάρκες ότι μας αρέσει, τότε τα πράγματα θα ήταν απλά. Επειδή όμως το αυτοκίνητο είναι ένα πράγμα, με το αμάξωμα και τον κινητήρα του το καθένα ξεχωριστά το πράγμα μπλέκει. Και έτσι η επιλογή ενός ατμοσφαιρικού βενζινοκινητήρα παραμένει επίκαιρη όσο κορυφαίοι κατασκευαστές τους χρησιμοποιούν στα μοντέλα τους. Ειδικά οι ιάπωνες που δείχνουν επιμονή στην εξέλιξή τους ώστε να τους κρατήσουν μέσα στο παιχνίδι. Η Honda για παράδειγμα, παρότι είπε διάφορα για το μοτέρ του Civic Type-R που θα έχει κάποιο ειδος υπερπλήρωσης (τούρμπο ή κομπρέσορ), ανακοινωσε στο Τόκυο νέα μοτέρ, όλα ατμοσφαιρικά. Η γκάμα της στα Jazz και Civic θα αναβαθμιστεί με μοτέρ άμεσου ψεκασμού και δύο εκκεντροφόρων, νέο σύστημα VTEC που γυρίζει τον κινητήρα σε κύκλο ¶τκινσον (όπως των υβριδικών που καίει λιγότερο) όταν το φορτίο είναι μικρό και άλλες βελτιώσεις που θα αυξήσουν την ισχύ κατά 10 περίπου ίππους σε κάθε κυβισμό, μειώνοντας κατανάλωση και ρύπους κατά 20% επιπλέον. Ποιός το θέλει το τούρμπο; Όσο οι κατασκευαστές εξελίσσουν τους ατμοσφαιρικούς τους κινητήρες ώστε πλέον με μικρό...κόστος σε κυβισμό να φτάνουν πλέον εύκολα τις αποδόσεις των τούρμπο, τότε αυτοί παραμένουν επίκαιροι.Έχουν με το μέρος τους κατανάλωση και αξιοπιστία, και έναντι των ντίζελ, έχουν και εκεί κάτι. Δε θέλουν όλοι στο κάτω κάτω να οδηγούν μοτέρ που...τελειώνουν στις 3.500 σ.α.λ. Εσείς όμως τι λετε; Βλέπετε το ντίζελ και το τούρμπο να σπρώχνουν τους ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες εκτός επιλογής; Εσείς με τα σημερινά δεδομένα, θα επιλέγατε έναν ατμοσφαιρικό έναντι εντός τούρμπο ή τουρμποντίζελ; Τι είναι αυτό που σας κρατάει στα ατμοσφαιρικά μοτέρ αν η απόδοση ανήκει στα τούρμπο και η αξιοπιστία και κατανάλωση στα ντίζελ; Τι τους βρίσκετε τώρα; Επιμένετε λόγω ...φιλοσοφίας ή λόγω μάρκας;
WS pros ta turbo...exw na pw oti kamia sxesi me tin diafimisi...an patas gazi den einai katholou oikonomika...kai oli i dinami se ena sugekrimeno kiklo strofwn...stis ipoloipes strofes...xalarwsi...atonia...atmosfaira kai pali atmosfaira kai an ginetai me kuvismo gia kaliteres ropes...kai telika kai pio aksiopista!!!
Τα ντίζελ είναι αυτή τη στιγμή οι καλύτερες προτάσεις αλλά στο μέλλον η χαριστική βολή στους βενζινοκινητήρες θα είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων και μηδενική κατανάλωση.
Έχω και στο παρελθόν,πει σε άναλογο θέμα την άποψη μου και ΟΥΤΕ δημοσιεύτηκε ΕΔΩ,όχι στο περιοδικό.Θα ξαναπώ τα ίδια και ας μην δημοσιευτούνε πουθενά.Στο χωριό μου που λέτε turbo τοποθετούσαμε για να έχουμε επιδόσεις ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ,ΟΧΙ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΜΕ ΜΕ 2500χιλ.σ.α.λ.Έτσι γνωρίζουμε,έτσι σπουδάσαμε,έτσι δουλέψαμε.Αν τώρα αλλάξανε τα δεδομένα και εμείς ΓΕΡΑΣΑΜΕ,άλλο αυτό.ΧΑΣΜΑ ΓΕΝΕΩΝ ΔΗΛΑΔΗ.Δεν ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΓΚΡΙΣΗ μετάξυ turbo και ατμοσφαιρικών βενζινοκινητήρων,turbo βενζινοκινητήρων με turbo πετρελαιοκινητήρων,turbo βενζινοκινητήρων με ατμοσφαιρικών πετρελαιοκινητήρων,ατμοσφαιρικών βενζινοκινητήρων με ατμοφαιρικών πετρελαιοκινητήρων,turbo πετρελαιοκινητήρων με ατμοσφαιρικών πετρελαιοκινητήρων,κ.τ.λ.Έχουνε τα υπέρ και τα κατά τους,αλλά δεν είναι συγκοινωνούντα δοχεία ΠΟΥΘΕΝΑ.Ας μην κοροιδευόμαστε.Τα οχήματα δεν απευθύνονται μόνον σε ανθρώπους που έχουνε το δικαίωμα της επιλογής,αλλά και σε αυτούς που δεν έχουνε αυτό το δικαίωμα,οπότε το άρθρο το βρίσκω ΜΑΤΑΙΟΔΟΞΟΣ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ.Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας είναι η βάση ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΜΕΝΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΕΛΕΟ ΕΠΙΛΟΓΩΝ,που αναφέρω παραπάνω.Με αλλαγή στις φάσεις λειτουργίας τους,κύκλος Atkinson,Miller και εξέλιξη των καυσίμων που ΤΩΡΑ ΕΧΟΥΜΕ,είναι επίκαιροι και σχολή για πολλά χρόνια,ώστε να έχουμε και ιδέες για νέες καινοτόμες επιλογές,από τους νέους.
Επίσης έχω ξαναπεί την ευχαρίστηση που παίρνεις από κινητήρες turbo αλλά με άνω των 2300 κυβικών εκατοστών και όχι με δήθεν μαγικές καινοτόμες τεχνολογίες του 1000 κυβικών 150 αλόγων.Είτε βενζινοκινητήρων,είτε πετρελαιοκινητήρων.
Τα ΠΑΝΤΑ είναι θέμα προσωπικών επιλογών,θέλω να πιστεύω λογικών και ΟΧΙ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΩΝ επιλογών.Οικονομικών,αναγκών γενικότερα,μελέτης συντεταγμένης.
Κατά τη γνώμη μου, τη χαριστική βολή, τη δίνει η "άδεια τσέπη".
Διότι αν είχα τα χρήματα για την αγορά αυτοκινήτου θα έβρισκα να αγοράσω οικονομικό μοντέλο, βενζίνη ή πετρέλαιο, τούρμπο ή ατμοσφαιρικό, υβριδικό ή μή.
Μακάρι να φτιάξουν τα πράγματα και να μπορούμε όλοι να αγοράσουμε ένα σύγχρονο, ασφαλές αυτοκίνητο. Αλλά εις μάτην.
Αυτή τη στιγμή και για το εγγύς μέλλον, η απόλυτη λύση για το μέσο, ιδιωτικό (όχι επαγγελματικό) αυτοκίνητο είναι λίγα κυβικά σε βενζίνη με τούρμπο. Απ ό,τι φαίνεται, η χρυσή τομή είναι στα 1400 κυβικά με ροπή γύρω στα 20kg και ιπποδυνάμεις γύρω στα 130 με 140 άλογα. ¶νεση στην οδήγηση, ασφαλή προσπεράσματα και άνετα ταξίδια χωρίς πτώση της ταχύτητας με την κάθε ανωφέρεια. Κερασάκι στην τούρτα η πραγματικά, απολύτως μετρήσιμη χαμηλή κατανάλωση. Ναι, δεν είναι κατανάλωση 1400, όπως δεν είναι και 2000, είναι κατανάλωση 1600. Έχεις λοιπόν ένα αυτοκίνητο 1400 κυβικών (χαμηλά τέλη - προς το παρόν) με απόδοση 2000 κυβικών και κατανάλωση 1600!! Λέγαμε κάτι για άλλους τύπους κινητήρων;;
ΥΓ: Να προσθέσω για τους δύσπιστους ότι όπως οι καταναλώσεις, έτσι απολύτως μετρήσιμες είναι και οι επιδόσεις αυτών των κινητήρων! Εν τέλει, ένα test drive θα σας πείσει!
ΟΥΤΩΣ Ή ΑΛΛΩΣ ΟΙ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΟΛΛΑ ΚΥΒΙΚΑ. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΕΥΣΗ (ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ) ΤΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΗΡΩΝ. ΤΑ ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΥΒΙΣΜΟΥ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΛΙΓΑ, ΕΝΩ ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ Ή ΚΥΡΙΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ Ο ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΙΣΩΣ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΠΡΟΤΙΜΩΤΕΡΟΣ. ΔΥΣΚΟΛΑ ΘΑ ΑΠΟΣΒΕΣΤΕΙ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΟΥ, ΑΝ ΔΙΑΝΥΕΙ <15.000 ΧΛΜ ΤΟ ΧΡΟΝΟ, ΕΝΩ ΚΑΙ ΤΟ ΑΥΞΗΜΕΝΟ ΒΑΡΟΣ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ (ΑΥΤΟ ΒΕΒΑΙΑ ΣΥΝΗΘΩΣ ΔΕΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΟΝ ΥΠΕΡΜΑΧΟ ΤΟΥ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟΥ). ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΡΥΠΩΝ ΚΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΟΠΟΙΟΥΝ ΤΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΠΛΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΑΜΗΛΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΩΝ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΩΝ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΩΝ. ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΜΙΛΑΜΕ ΣΑΝ ΑΣΧΕΤΟΙ: ΑΝ ΜΕΙΝΕΙ ΑΠΕΙΡΑΧΤΟΣ, Ο TURBO ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΑΝΤΕΧΕΙ ΤΑ ΙΔΙΑ Ή ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΑΠΟ ΙΔΙΟΥ ΚΥΒΙΣΜΟΥ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟ, ΓΙΑΤΙ ΠΙΕΖΕΤΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ. ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΘΕΜΑ ΥΛΙΚΩΝ, ΚΑΙ ΟΙ TURBODIESEL ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ 20 ΧΡΟΝΙΑ. ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΕΛΕΓΑΝ ΟΙ ΕΙΔΗΜΟΝΕΣ(;) ΠΩΣ TDI 1900 ΚΥΒΙΚΩΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΤΕΞΕΙ ΤΙΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΤΕΤΟΙΑ ΑΠΟΔΟΣΗ ΡΟΠΗΣ...
Εγώ πιστεύω πως για όλα τα είδη κινητήρων υπάρχει χώρος γιατί πλά καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες. Μη ξεχνάμε πως οι κατασκευαστές παγκοσμίως το γνωρίζουν αυτό και έτσι φροντίζουν να προφέρουν στους καταναλωτές άφθονες επιλογές.
WS pros ta turbo...exw na pw oti kamia sxesi me tin diafimisi...an patas gazi den einai katholou oikonomika...kai oli i dinami se ena sugekrimeno kiklo strofwn...stis ipoloipes strofes...xalarwsi...atonia...atmosfaira kai pali atmosfaira kai an ginetai me kuvismo gia kaliteres ropes...kai telika kai pio aksiopista!!!
Τα ντίζελ είναι αυτή τη στιγμή οι καλύτερες προτάσεις αλλά στο μέλλον η χαριστική βολή στους βενζινοκινητήρες θα είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων και μηδενική κατανάλωση.
Έχω και στο παρελθόν,πει σε άναλογο θέμα την άποψη μου και ΟΥΤΕ δημοσιεύτηκε ΕΔΩ,όχι στο περιοδικό.Θα ξαναπώ τα ίδια και ας μην δημοσιευτούνε πουθενά.Στο χωριό μου που λέτε turbo τοποθετούσαμε για να έχουμε επιδόσεις ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ,ΟΧΙ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΜΕ ΜΕ 2500χιλ.σ.α.λ.Έτσι γνωρίζουμε,έτσι σπουδάσαμε,έτσι δουλέψαμε.Αν τώρα αλλάξανε τα δεδομένα και εμείς ΓΕΡΑΣΑΜΕ,άλλο αυτό.ΧΑΣΜΑ ΓΕΝΕΩΝ ΔΗΛΑΔΗ.Δεν ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΓΚΡΙΣΗ μετάξυ turbo και ατμοσφαιρικών βενζινοκινητήρων,turbo βενζινοκινητήρων με turbo πετρελαιοκινητήρων,turbo βενζινοκινητήρων με ατμοσφαιρικών πετρελαιοκινητήρων,ατμοσφαιρικών βενζινοκινητήρων με ατμοφαιρικών πετρελαιοκινητήρων,turbo πετρελαιοκινητήρων με ατμοσφαιρικών πετρελαιοκινητήρων,κ.τ.λ.Έχουνε τα υπέρ και τα κατά τους,αλλά δεν είναι συγκοινωνούντα δοχεία ΠΟΥΘΕΝΑ.Ας μην κοροιδευόμαστε.Τα οχήματα δεν απευθύνονται μόνον σε ανθρώπους που έχουνε το δικαίωμα της επιλογής,αλλά και σε αυτούς που δεν έχουνε αυτό το δικαίωμα,οπότε το άρθρο το βρίσκω ΜΑΤΑΙΟΔΟΞΟΣ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ.Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας είναι η βάση ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΜΕΝΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΕΛΕΟ ΕΠΙΛΟΓΩΝ,που αναφέρω παραπάνω.Με αλλαγή στις φάσεις λειτουργίας τους,κύκλος Atkinson,Miller και εξέλιξη των καυσίμων που ΤΩΡΑ ΕΧΟΥΜΕ,είναι επίκαιροι και σχολή για πολλά χρόνια,ώστε να έχουμε και ιδέες για νέες καινοτόμες επιλογές,από τους νέους. Επίσης έχω ξαναπεί την ευχαρίστηση που παίρνεις από κινητήρες turbo αλλά με άνω των 2300 κυβικών εκατοστών και όχι με δήθεν μαγικές καινοτόμες τεχνολογίες του 1000 κυβικών 150 αλόγων.Είτε βενζινοκινητήρων,είτε πετρελαιοκινητήρων. Τα ΠΑΝΤΑ είναι θέμα προσωπικών επιλογών,θέλω να πιστεύω λογικών και ΟΧΙ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΩΝ επιλογών.Οικονομικών,αναγκών γενικότερα,μελέτης συντεταγμένης.
Κατά τη γνώμη μου, τη χαριστική βολή, τη δίνει η "άδεια τσέπη". Διότι αν είχα τα χρήματα για την αγορά αυτοκινήτου θα έβρισκα να αγοράσω οικονομικό μοντέλο, βενζίνη ή πετρέλαιο, τούρμπο ή ατμοσφαιρικό, υβριδικό ή μή. Μακάρι να φτιάξουν τα πράγματα και να μπορούμε όλοι να αγοράσουμε ένα σύγχρονο, ασφαλές αυτοκίνητο. Αλλά εις μάτην.
Αυτή τη στιγμή και για το εγγύς μέλλον, η απόλυτη λύση για το μέσο, ιδιωτικό (όχι επαγγελματικό) αυτοκίνητο είναι λίγα κυβικά σε βενζίνη με τούρμπο. Απ ό,τι φαίνεται, η χρυσή τομή είναι στα 1400 κυβικά με ροπή γύρω στα 20kg και ιπποδυνάμεις γύρω στα 130 με 140 άλογα. ¶νεση στην οδήγηση, ασφαλή προσπεράσματα και άνετα ταξίδια χωρίς πτώση της ταχύτητας με την κάθε ανωφέρεια. Κερασάκι στην τούρτα η πραγματικά, απολύτως μετρήσιμη χαμηλή κατανάλωση. Ναι, δεν είναι κατανάλωση 1400, όπως δεν είναι και 2000, είναι κατανάλωση 1600. Έχεις λοιπόν ένα αυτοκίνητο 1400 κυβικών (χαμηλά τέλη - προς το παρόν) με απόδοση 2000 κυβικών και κατανάλωση 1600!! Λέγαμε κάτι για άλλους τύπους κινητήρων;; ΥΓ: Να προσθέσω για τους δύσπιστους ότι όπως οι καταναλώσεις, έτσι απολύτως μετρήσιμες είναι και οι επιδόσεις αυτών των κινητήρων! Εν τέλει, ένα test drive θα σας πείσει!
ΟΥΤΩΣ Ή ΑΛΛΩΣ ΟΙ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΟΛΛΑ ΚΥΒΙΚΑ. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΕΥΣΗ (ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ) ΤΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΗΡΩΝ. ΤΑ ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΥΒΙΣΜΟΥ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΛΙΓΑ, ΕΝΩ ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ Ή ΚΥΡΙΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ Ο ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΙΣΩΣ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΠΡΟΤΙΜΩΤΕΡΟΣ. ΔΥΣΚΟΛΑ ΘΑ ΑΠΟΣΒΕΣΤΕΙ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΟΥ, ΑΝ ΔΙΑΝΥΕΙ <15.000 ΧΛΜ ΤΟ ΧΡΟΝΟ, ΕΝΩ ΚΑΙ ΤΟ ΑΥΞΗΜΕΝΟ ΒΑΡΟΣ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ (ΑΥΤΟ ΒΕΒΑΙΑ ΣΥΝΗΘΩΣ ΔΕΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΟΝ ΥΠΕΡΜΑΧΟ ΤΟΥ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟΥ). ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΡΥΠΩΝ ΚΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΟΠΟΙΟΥΝ ΤΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΠΛΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΑΜΗΛΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΩΝ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΩΝ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΩΝ. ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΜΙΛΑΜΕ ΣΑΝ ΑΣΧΕΤΟΙ: ΑΝ ΜΕΙΝΕΙ ΑΠΕΙΡΑΧΤΟΣ, Ο TURBO ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΑΝΤΕΧΕΙ ΤΑ ΙΔΙΑ Ή ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΑΠΟ ΙΔΙΟΥ ΚΥΒΙΣΜΟΥ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟ, ΓΙΑΤΙ ΠΙΕΖΕΤΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ. ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΘΕΜΑ ΥΛΙΚΩΝ, ΚΑΙ ΟΙ TURBODIESEL ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ 20 ΧΡΟΝΙΑ. ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΕΛΕΓΑΝ ΟΙ ΕΙΔΗΜΟΝΕΣ(;) ΠΩΣ TDI 1900 ΚΥΒΙΚΩΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΤΕΞΕΙ ΤΙΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΤΕΤΟΙΑ ΑΠΟΔΟΣΗ ΡΟΠΗΣ...
Εγώ πιστεύω πως για όλα τα είδη κινητήρων υπάρχει χώρος γιατί πλά καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες. Μη ξεχνάμε πως οι κατασκευαστές παγκοσμίως το γνωρίζουν αυτό και έτσι φροντίζουν να προφέρουν στους καταναλωτές άφθονες επιλογές.