Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Είναι το ντίζελ η χαριστική βολή στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες βενζίνης; Αν έχεις επιδόσεις με κινητήρες τούρμπο και καταναλώσεις με κινητήρες πετρελαίου, τι μένει για τους ατμοσφαιρικούς;

(12/12/2011)

Σα να μην έφτανε η πίεση των κινητήρων τούρμπο, μεταφορικά και κυριολεκτικά, τώρα οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες έχουν να αντιμετωπίσουν και την έλευση του ντίζελ. Ανάμεσα στα δύο, τούρμπο βενζίνη και τούρμπο ντίζελ, υπάρχει κάτι που να περισσεύει για τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες βενζίνης; Τι λέτε;

Ένα μήνα πριν, όταν ακόμη το πετρέλαιο ήταν απαγορευμένος καρπός, το δίλημμα ατμοσφαιρικός ή τούρμπο έδειχνε να είναι το κεντρικό σημείο πόλωσης. Το μόνιμο σημείο τριβής και αυτό που ανέβαζε τον τόνο στις συζητήσεις. Και εδώ που τα λέμε τα επιχειρήματα για τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες πλέον τελείωναν, αφού το τούρμπο κέρδιζε σε όλους τους τομείς, αφήνοντας πίσω του μόνο την κατανάλωση και την αξιοπιστία. Τομείς στους οποίους οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες βενζίνης κέρδιζαν ακόμη και τους πιο φανατικούς του τούρμπο. Αξιοπιστία λοιπόν και χαμηλή κατανάλωση. Δύο χαρακτηριστικά που όμως ανήκουν σε μια άλλη κατηγορία κινητήρων. Στους ντίζελ. Και όταν λέμε ανήκουν εννοούμε πως δεν υπάρχει σύγκριση ανάμεσα σε έναν πετρελαιοκινήτρα και έναν βενζινοκινητήρα ατμοσφαιρικό, ίδιας απόδοσης. Και έτσι από το δίλημμα τούρμπο ή ατμοσφαιρικός, πάμε στο δίλημμα τούρμπο ή τουρμπο ντίζελ. Μένει ακόμη κάτι για τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες ώστε να τους κρατήσει ακόμη στο παιχνίδι; Υπάρχει πλέον κανένας λόγος να κοιτάξει κανείς έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα και να πει…τον θέλω; Αν όταν αγοράζαμε αυτοκίνητο είχαμε τη δυνατότητα να διαλέξουμε τι είδους αμάξωμα θα έχει και τι κινητήρα θα διαθέτει επιλέγοντας από όλες τις μάρκες ότι μας αρέσει, τότε τα πράγματα θα ήταν απλά. Επειδή όμως το αυτοκίνητο είναι ένα πράγμα, με το αμάξωμα και τον κινητήρα του το καθένα ξεχωριστά το πράγμα μπλέκει. Και έτσι η επιλογή ενός ατμοσφαιρικού βενζινοκινητήρα παραμένει επίκαιρη όσο κορυφαίοι κατασκευαστές τους χρησιμοποιούν στα μοντέλα τους. Ειδικά οι ιάπωνες που δείχνουν επιμονή στην εξέλιξή τους ώστε να τους κρατήσουν μέσα στο παιχνίδι. Η Honda για παράδειγμα, παρότι είπε διάφορα για το μοτέρ του Civic Type-R που θα έχει κάποιο ειδος υπερπλήρωσης (τούρμπο ή κομπρέσορ), ανακοινωσε στο Τόκυο νέα μοτέρ, όλα ατμοσφαιρικά. Η γκάμα της στα Jazz και Civic θα αναβαθμιστεί με μοτέρ άμεσου ψεκασμού και δύο εκκεντροφόρων, νέο σύστημα VTEC που γυρίζει τον κινητήρα σε κύκλο ¶τκινσον (όπως των υβριδικών που καίει λιγότερο) όταν το φορτίο είναι μικρό και άλλες βελτιώσεις που θα αυξήσουν την ισχύ κατά 10 περίπου ίππους σε κάθε κυβισμό, μειώνοντας κατανάλωση και ρύπους κατά 20% επιπλέον. Ποιός το θέλει το τούρμπο; Όσο οι κατασκευαστές εξελίσσουν τους ατμοσφαιρικούς τους κινητήρες ώστε πλέον με μικρό...κόστος σε κυβισμό να φτάνουν πλέον εύκολα τις αποδόσεις των τούρμπο, τότε αυτοί παραμένουν επίκαιροι.Έχουν με το μέρος τους κατανάλωση και αξιοπιστία, και έναντι των ντίζελ, έχουν και εκεί κάτι. Δε θέλουν όλοι στο κάτω κάτω να οδηγούν μοτέρ που...τελειώνουν στις 3.500 σ.α.λ. Εσείς όμως τι λετε; Βλέπετε το ντίζελ και το τούρμπο να σπρώχνουν τους ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες εκτός επιλογής; Εσείς με τα σημερινά δεδομένα, θα επιλέγατε έναν ατμοσφαιρικό έναντι εντός τούρμπο ή τουρμποντίζελ; Τι είναι αυτό που σας κρατάει στα ατμοσφαιρικά μοτέρ αν η απόδοση ανήκει στα τούρμπο και η αξιοπιστία και κατανάλωση στα ντίζελ; Τι τους βρίσκετε τώρα; Επιμένετε λόγω ...φιλοσοφίας ή λόγω μάρκας;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

FORD
EPEKTASI EGGYHSHS