Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Πάνω που θα αγόραζε κανείς το σούπερ μοτέρ που ταιριάζει στο Panda, η Fiat δημιουργεί ένα πραγματικό δίλημμα.

Πάνω που θα αγόραζε κανείς το σούπερ μοτέρ που ταιριάζει στο Panda, η Fiat δημιουργεί ένα πραγματικό δίλημμα.

Fiat Panda, με ντίζελ ή βενζίνη;

(19/3/2012)

Με το νέο μοτέρ της Fiat 0,9 λίτρων εσείς το νέο Panda θα το πάρετε ντίζελ ή βενζίνη;

Το νέο Panda έχει αποσπάσει τα καλύτερα σχόλια τόσο για αυτό που φέρνει στη μίνι κατηγορία, όσο και για το πακέτο που προσφέρει με τους κινητήρες του. Έναν ολοκαίνουργιο δικύλινδρο βενζίνης 900 κ.εκ. και έναν εκπληκτικό ντίζελ 1,3 λίτρων. Το θέμα είναι εσείς ποιόν θα προτιμήσετε;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Είναι πρώτη φορά που το δίλημμα υφίσταται σοβαρά, καθότι μόλις πρόσφατα ένα αυτοκίνητο πόλης μπορεί και στην Ελλάδα να αγοραστεί στις δύο μεγάλες πόλεις με κινητήρα ντίζελ. Μέχρι πρότινος, ειδικά στο Panda, ο κινητήρας ήταν ένας, ο τετρακύλινδρος 1,2 λίτρων που συνεχίζει και στο τρέχον μοντέλο. Και θα πάρει και τώρα μεγάλο μερίδιο της αγοράς λόγω χαμηλής τιμής και θαυμάσιας λειτουργίας.

Όμως η Fiat το Panda το φέρνει και με το ολοκαίνουργιο δικύλινδρο μοτέρ των 900 κ.εκ με απόδοση 85 ίππους. Σε αντίθεση με την τάση της εποχής (στην Ελλάδα) το μοτέρ αυτό καίει βενζίνη. Και τα νούμερα που ανακοινώνει η Fiat χτυπάνε στα ίσια τον κινητήρα ντίζελ των 1,3 λίτρων. Πάνω δηλαδή που επιτέλους θα αγόραζε κανείς το σούπερ μοτέρ που ταιριάζει στο Panda, το ντίζελ που τόσο καιρό στερηθήκαμε, η Fiat δημιουργεί ένα πραγματικό δίλημμα. Για να δούμε τα νούμερα. O δικύλινδρος έχει μεγαλύτερη ισχύ (85 έναντι 75 ίππων) και καλύτερο 0-100 (11,2 έναντι 12,8 δλ.) και τελική ταχύτητα (177 έναντι 168 χλμ/ώρα). Έχει λιγότερη (αλλά όχι λίγη) ροπή (14,8 έναντι 19,4 kgm) και άρα χειρότερες (αλλά όχι κακές ρεπρίζ) από τον ντίζελ.
vΜέρος των επιδόσεων του μικρού βενζινοκινητήρα οφείλεται στο χαμηλό του βάρος αφού το Panda με τον Twinair είναι σχεδόν 50 κιλά ελαφρύτερο απΆότι με τον ντίζελ.

Η κατανάλωση τώρα είναι πραγματική επιτυχία, αφού ο δικύλινδρος βενζινοκινήρας στα χαρτιά τουλάχιστον καίει μόλις 0,3 λτ./100 χλμ. περισσότερο καύσιμο απΆότι ο ντίζελ. Με σημερινές τιμές καυσίμων και με 15.000 χλμ. το χρόνο η διαφορά είναι 260 ευρώ το χρόνο στα καύσιμα με τον ντίζελ πιο οικονομικό.

Όμως ο δικύλινδρος Twinair πετυχαίνει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας έναντι των 94 ευρώ το χρόνο που θέλει ο ντίζελ.
Έτσι η διαφορά στο κόστος χρήσης, στα χαρτιά τουλάχιστον, είναι κάτω από 170 ευρώ το χρόνο. Και η διαφορά στην τιμή αγοράς; Από 1.200 μέχρι και 1.600 ευρώ, αναλόγως έκδοσης, με τον βενζινοκινητήρα πιο οικονομικό.
¶ρα; Το ζήτημα φυσικά έχει να κάνει με τα χιλιόμετρα που διανύει ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Αν είναι πολύ παραπάνω από 15.000 το χρόνο, η ψαλίδα στην κατανάλωση κάνει αισθητή διαφορά και μπορεί να κλείνει την ψαλίδα στη διαφορά τιμής αγοράς σε μικρό σχετικά βάθος χρόνου. Εδώ επίσης πρέπει να γίνει σαφής αναφορά στο γεγονός ότι συνήθως οι πετρελαιοκινητήρες μένουν κοντά στα επίσημα νούμερα κατανάλωσης που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές, αντίθετα με τους βενζινοκινητήρες που μπορεί να κινηθούν αρκετά παραπάνω. Χωρίς να υπάρχει αίσθηση για την πραγματική κατανάλωση του βενζινοκινητήρα, η διαφορά των 0,3 λτ./100χλμ. στην πράξη θα είναι το πιθανότερο μεγαλύτερη. Το πόσο, μένει να φανεί.

Ακόμη κι έτσι όμως ο Twinair προσφέρει τις καλύτερες επιδόσεις, αν και οι ρεπρίζ του ντίζελ είναι αχτύπητες, κάτι που μετράει στο προσπέρασμα πάρα πολύ, τη χαμηλότερη τιμή και ανταγωνιστικό κόστος χρήσης. Εσείς όμως τι λέτε; Μπροστά σε δύο τέτοια μοτέρ, τι διαλέγετε; Ποια «φρεσκάδα» σας δελεάζει περισσότερο; Του (επιτέλους) ντίζελ στην πόλη ή του επιτέλους βεζνινοκινητήρας σαν ντίζελ στην πόλη;
Τι μετράτε περισσότερο; Την καθημερινά χαμηλή κατανάλωση που έχει ο ντίζελ ή η ετήσια ανακούφιση των μηδενικών τελών κυκλοφορίας που έχει ο βενζινοκινητήρας;

Και στις επιδόσεις; Τι σας νοιάζει περισσότερο; Οι ρεπρίζ ή το 0-100; Και τελικά το νέο Panda με τέτοια δυνατά μοτέρ στα δύο καύσιμα, εσάς τι σας κάνει να προτιμάτε; Ντίζελ ή βενζίνη στο Panda;
FORD
OPEL