Πάνω που θα αγόραζε κανείς το σούπερ μοτέρ που ταιριάζει στο Panda, η Fiat δημιουργεί ένα πραγματικό δίλημμα.
Fiat Panda, με ντίζελ ή βενζίνη;
(19/3/2012)
Με το νέο μοτέρ της Fiat 0,9 λίτρων εσείς το νέο Panda θα το πάρετε ντίζελ ή βενζίνη;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Είναι πρώτη φορά που το δίλημμα υφίσταται σοβαρά, καθότι μόλις πρόσφατα ένα αυτοκίνητο πόλης μπορεί και στην Ελλάδα να αγοραστεί στις δύο μεγάλες πόλεις με κινητήρα ντίζελ. Μέχρι πρότινος, ειδικά στο Panda, ο κινητήρας ήταν ένας, ο τετρακύλινδρος 1,2 λίτρων που συνεχίζει και στο τρέχον μοντέλο. Και θα πάρει και τώρα μεγάλο μερίδιο της αγοράς λόγω χαμηλής τιμής και θαυμάσιας λειτουργίας.Όμως η Fiat το Panda το φέρνει και με το ολοκαίνουργιο δικύλινδρο μοτέρ των 900 κ.εκ με απόδοση 85 ίππους. Σε αντίθεση με την τάση της εποχής (στην Ελλάδα) το μοτέρ αυτό καίει βενζίνη. Και τα νούμερα που ανακοινώνει η Fiat χτυπάνε στα ίσια τον κινητήρα ντίζελ των 1,3 λίτρων. Πάνω δηλαδή που επιτέλους θα αγόραζε κανείς το σούπερ μοτέρ που ταιριάζει στο Panda, το ντίζελ που τόσο καιρό στερηθήκαμε, η Fiat δημιουργεί ένα πραγματικό δίλημμα. Για να δούμε τα νούμερα. O δικύλινδρος έχει μεγαλύτερη ισχύ (85 έναντι 75 ίππων) και καλύτερο 0-100 (11,2 έναντι 12,8 δλ.) και τελική ταχύτητα (177 έναντι 168 χλμ/ώρα). Έχει λιγότερη (αλλά όχι λίγη) ροπή (14,8 έναντι 19,4 kgm) και άρα χειρότερες (αλλά όχι κακές ρεπρίζ) από τον ντίζελ.
vΜέρος των επιδόσεων του μικρού βενζινοκινητήρα οφείλεται στο χαμηλό του βάρος αφού το Panda με τον Twinair είναι σχεδόν 50 κιλά ελαφρύτερο απΆότι με τον ντίζελ.
Η κατανάλωση τώρα είναι πραγματική επιτυχία, αφού ο δικύλινδρος βενζινοκινήρας στα χαρτιά τουλάχιστον καίει μόλις 0,3 λτ./100 χλμ. περισσότερο καύσιμο απΆότι ο ντίζελ. Με σημερινές τιμές καυσίμων και με 15.000 χλμ. το χρόνο η διαφορά είναι 260 ευρώ το χρόνο στα καύσιμα με τον ντίζελ πιο οικονομικό.
Όμως ο δικύλινδρος Twinair πετυχαίνει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας έναντι των 94 ευρώ το χρόνο που θέλει ο ντίζελ.
Έτσι η διαφορά στο κόστος χρήσης, στα χαρτιά τουλάχιστον, είναι κάτω από 170 ευρώ το χρόνο. Και η διαφορά στην τιμή αγοράς; Από 1.200 μέχρι και 1.600 ευρώ, αναλόγως έκδοσης, με τον βενζινοκινητήρα πιο οικονομικό.
¶ρα; Το ζήτημα φυσικά έχει να κάνει με τα χιλιόμετρα που διανύει ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Αν είναι πολύ παραπάνω από 15.000 το χρόνο, η ψαλίδα στην κατανάλωση κάνει αισθητή διαφορά και μπορεί να κλείνει την ψαλίδα στη διαφορά τιμής αγοράς σε μικρό σχετικά βάθος χρόνου. Εδώ επίσης πρέπει να γίνει σαφής αναφορά στο γεγονός ότι συνήθως οι πετρελαιοκινητήρες μένουν κοντά στα επίσημα νούμερα κατανάλωσης που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές, αντίθετα με τους βενζινοκινητήρες που μπορεί να κινηθούν αρκετά παραπάνω. Χωρίς να υπάρχει αίσθηση για την πραγματική κατανάλωση του βενζινοκινητήρα, η διαφορά των 0,3 λτ./100χλμ. στην πράξη θα είναι το πιθανότερο μεγαλύτερη. Το πόσο, μένει να φανεί.
Ακόμη κι έτσι όμως ο Twinair προσφέρει τις καλύτερες επιδόσεις, αν και οι ρεπρίζ του ντίζελ είναι αχτύπητες, κάτι που μετράει στο προσπέρασμα πάρα πολύ, τη χαμηλότερη τιμή και ανταγωνιστικό κόστος χρήσης. Εσείς όμως τι λέτε; Μπροστά σε δύο τέτοια μοτέρ, τι διαλέγετε; Ποια «φρεσκάδα» σας δελεάζει περισσότερο; Του (επιτέλους) ντίζελ στην πόλη ή του επιτέλους βεζνινοκινητήρας σαν ντίζελ στην πόλη;
Τι μετράτε περισσότερο; Την καθημερινά χαμηλή κατανάλωση που έχει ο ντίζελ ή η ετήσια ανακούφιση των μηδενικών τελών κυκλοφορίας που έχει ο βενζινοκινητήρας;
Και στις επιδόσεις; Τι σας νοιάζει περισσότερο; Οι ρεπρίζ ή το 0-100; Και τελικά το νέο Panda με τέτοια δυνατά μοτέρ στα δύο καύσιμα, εσάς τι σας κάνει να προτιμάτε; Ντίζελ ή βενζίνη στο Panda;
Δεν είναι μόνο η κατανάλωση,είναι και η δύναμη.Είναι τεράστια η διαφορά υπέρ του diesel.Ειδικά το Panda 4x4 diesel είναι για μένα το κορυφαίο μικρό αυτοκίνητο.
Παιδιά δύο γνωστοί μου έχουν πάρει δύο 500άκια με αυτούς τους κινητήρες.Ο βενζίνης καίει τουλάχιστον δύο λίτρα παραπάνω στα 100χλμ!!!
Είναι πια η εποχή για τα ντίζελ στην Ελλάδα, πολύ οικονομικότερα και σίγουρα θα έχετε καλή μεταπώληση. Το μόνο κακό ότι ακόμη δεν βγήκαν μικρά ντίζελ με καλό αυτόματο κιβώτιο και αυτό περιμένω και εγώ μαζί με έναν άλλο αναγνώστη που το ανάφερε!
θα προτιμουσα το diesel, καθως η fiat πλεον εχει τους καλυτερους πετρελαιοκινητηρες!! οχι οτι δεν μου αρεσει η βενζινοκινητηρας, αλλα με αυτες τις τιμες της βενζινης και με τους πετρελαιοκινητηρες να εχουν μεγαλυτερες αντοχες και πιο μαγαλα διαστηματα για service νομιζω οτι το πετρελαιο συμφερει απο πολλες αποψεις!
daihatsu sirion 1.3,βενζινη!δεν καιει τιποτα!
Έχω το παλιό σε diesel.Από το Νοέμβριο.Πραγματική κατανάλωση 4.6,με τα κρύα,χωρίς προσπάθεια.Με το που ζέστανε ο καιρός έπεσε στα 4.1 και το κόβω να κατεβαίνει ακόμα περισσότερο το καλοκαίρι.Μόνο μειονέκτημα,οτι κροταλίζει στο ρελαντί ο κινητήρας
Προσωπικά θα προτιμούσα τον βενζινοκινητήρα των 1200 κυβικών,που είναι κλασσικός και έχει κάποια αξιοπιστία,που συνεπάγεται με χαμηλότερη συντήρηση και όχι τεράστια απαξίωση στο χρόνο.Οι πετρελαιοκινητήρες της fiat μπορεί να είναι χαμηλοί στην κατανάλωση καυσίμου,με καλή ροπή,αλλά δεν έχουνε το κάτι στην αξιοπιστία και εμένα προσωπικά με ενδιαφέρει πάρα πολύ αυτή η παράμετρος.Από εκεί και πέρα καθείς τα βάζει κάτω,τα μελετάει τα υπέρ και τα κατά και απόφασίζει τι είναι καλύτερο για τον εαυτό του.
διαφημιστικο τρικ το δικυλινδρο. μονο σαν αστειο μπορει να ληφθει η συγκριση των 2 μοτερ.σαφως ανωτερο το ντιζελ σε ολους τους τομεις,αξιοπιστια,οικονομια, επιδοσεις σε πανω απο 200000κμ το 2κυλινδρο θα παραδωσει πνευμα,οικονομια σε πραγματικες συνθηκες θα εχει τουλαχιστον 2 λιτρα διαφορα ειδικα φορτωμενο,επιδοσεις ενα αυτοκινητο το χρειαζεσαι να κανεις ασφαλη με την ενεργητικη ασφαλεια που διαθετει μια προσπεραση και οχι να βαλεις κοντρα απο φαναρι σε φαναρι.
Και οι κινητήρες TwinAir και οι ντίζελ Multijet του νέoυ Panda είναι πολύ καλοί και οικονομικοί. Θα έπαιρνα προσωπικά το diesel που φαίνεται πως καίει λιγότερο. Αν και κάπως ακριβούτσικο, αλλά αξίζει γιατί παίρνεις ένα πολύ οικονομικό κ και ολοκληρωμένο αυτοκίνητο πόλης που τα έχει όλα τα καλά.
Είναι και άλλοι παράγοντες που πρέπει να ληφθουν υπόψη: α) Στα πόσα χλμ κάνει σέρβις το βενζινοκίνητο και στα πόσα το πετρελαιοκίνητο. β) Ποιο είναι το κόστος του σερβις για το μεν και ποιο για το δε. γ) Ποιο είναι το κόστος ασφάλισης του ενός και ποιο του άλλου
Και οι κινητήρες TwinAir και οι ντίζελ Multijet του νέoυ Panda είναι πολύ καλοί και οικονομικοί. Θα έπαιρνα προσωπικά το diesel που φαίνεται πως καίει λιγότερο. Αν και κάπως ακριβούτσικο, αλλά αξίζει γιατί παίρνεις ένα πολύ οικονομικό κ και ολοκληρωμένο αυτοκίνητο πόλης που τα έχει όλα τα καλά.