ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εντυπωσιακή Α(3)υλαία
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Εντυπωσιακή Α(3)υλαία

(2/10/2012)

H Audi παρουσίασε με κάθε επισημότητα στην Αθήνα το νέο A3 με μια κίνηση ματ, προσκαλώντας έναν από τους κορυφαίους σχεδιαστές της φίρμας για να μας το «γνωρίσει». Δεν χάσαμε την ευκαιρία για μια συνέντευξη μαζί του

Gary Telaak
Επικεφαλής εξωτερικού σχεδιασμού Studio 2 Audi Design 
Γεννημένος στην Αργεντινή το 1969 από Αργεντινό πατέρα και Ελληνίδα μάνα, ο Garry Telaak επέστρεψε στην πόλη της μητέρας του τη Θεσσαλονίκη για να ζήσει από το 1975 μέχρι το 1981. Εκεί στα πρώτα σχολικά του χρόνια, ανακάλυψε τη μεγάλη του αγάπη για το σχέδιο αυτοκινήτου. Όπως ο ίδιος δήλωσε, κάτω από τα σχολικά βιβλία του έβρισκες πάντα ένα σκίτσο με ρόδες. Ήταν δε στη Θεσσαλονίκη όπου ο πατέρας του αγόρασε το πρώτο -5κύλινδρο- Audi (100) της οικογένειας με το ο οποίο ο μικρός Gary ερωτεύτηκε σφοδρά. Από εκεί και πέρα, τα υπόλοιπα πήραν το δρόμο τους. Με 6 γλώσσες και σπουδές πού αλλού, στο σχέδιο αυτοκινήτου στη Γερμανία, η καριέρα του ξεκίνησε στα βιομηχανικά οχήματα της Mercedes-Benz, σα freelance σχεδιαστής, ενώ από το 1997 δουλεύει για την Audi. Έχει αναμειχτεί στη σχεδίαση  των TT, Α8, του προηγούμενου Α3 (και Sportback), Q7, A4 f/l, A6 f/l, στο νέο Α4, στο R8 και στο νέο TT. Τo πιο νέο του project είναι, φυσικά, το νέο A3, για του οποίου τη σχεδίαση κάναμε μια μικρή κουβέντα, στο περιθώριο της παρουσίασης. 
AT: Ποιο θεωρείτε το πιο σημαντικό σχεδιαστικό στοιχείο του νέου Audi A3; 
GT: Ακόμα και τώρα, το χαρακτηριστικό στοιχείο του Α3 είναι οι αναλογίες. Το προηγούμενο που παρουσιάστηκε το 2003 ακόμα δείχνει φρέσκο ακριβώς γιατί το σχέδιό του δεν είναι φορτωμένο. Θυμάμαι παρουσιάσεις για νέα σχέδια του μοντέλου, υπό την επίβλεψη του Walter De Silva, στις οποίες οι σχεδιαστές έφερναν σχέδια με πολλές γραμμές και αυτός συνήθιζε να λέει «με τόσες γραμμές φτιάχνω τρία μοντέλα, όχι ένα».  Το Α3 είναι ένα σύμβολο. Οι «σφιχτές» γραμμές του, το ιδιαίτερο C-Pillar, είναι μοναδικά. Όταν το βλέπω να κινείται με μεγάλες ταχύτητες καταλαβαίνω από μακριά ότι πρόκειται για αυτό. Όλα αυτά προσπαθήσαμε να τα βάλουμε και στο νέο μοντέλο. 
ΑΤ: Πώς μεταφράζεται η προσπάθεια για ελαφριά κατασκευή στο σχέδιο του νέου Α3;
GT: Οι γραμμές είναι ακμαίες, σφιχτές, βαλμένες με ακρίβεια και αυτό έχει να κάνει με την επεξεργασία του μετάλλου στο εργοστάσιο. Οι επιφάνειες πρέπει να έχουν μικρά κενά μεταξύ τους, ώστε το σχέδιο να μη δείχνει «πλαδαρό». Στη σύγκριση με το παλιό, έχουμε τις επιφάνειες στις ίδιες θέσεις, ωστόσο κάποιες επιπλέον γραμμές έχουν δημιουργήσει νέες επιφάνειες που «παίζουν» με το φως, κάνοντας το σύνολο πιο δυναμικό και πιο οξύ στο μάτι. ¶λλωστε τα power domes που φαίνονται πάνω στο καπό και γίνονται αντιληπτά και από τη θέση του οδηγού είναι αποτέλεσμα μιας ειδικής τεχνικής που επιτρέπει τη λεπτή δουλειά με το μαλακό αλουμίνιο, από το οποίο είναι κατασκευασμένο το καπό. 
AT: Ενώ διατηρήσατε εξωτερικά τις ίδιες αναλογίες, από το εσωτερικό όλα φαίνονται πιο «ευάερα». Πώς το επιτύχατε αυτό; 
GT: Αυτό έγινε καθώς προσπαθήσαμε να κάνουμε «ελαφρύ» σχεδιαστικά το εσωτερικό. Χωρίσαμε το ταμπλό σε δύο επίπεδα και η κεντρική κονσόλα ήρθε πιο ψηλά. Επίσης, τόσο η προσοχή στη λεπτομέρεια της κατασκευής, όσο και η επιλογή των υλικών, αλλά και η μεταξύ τους συνοχή, πραγματικά αποπνέουν αέρα μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Όταν μπαίνω μέσα, μου θυμίζει το Α6 που οδηγώ. 
ΑΤ: Παρά το ελαφρύτερο σύνολο, από πουθενά δεν φαίνεται να λείπει τίποτα. 
GT: Αυτό είναι δουλειά του τμήματος σχεδιασμού αλλά και των μηχανολόγων. Όλα πρέπει να δείχνουν δουλεμένα μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Τίποτα δεν έχει αφεθεί στην τύχη του. Ακόμα και το εσωτερικό των φώτων είναι σχεδιασμένο για να αποπνέει αυτή την αναβαθμισμένη ποιότητα και τεχνολογία που το διακρίνει. 
ΑΤ: Ποιο θεωρείτε το πιο ολοκληρωμένο Audi σχεδιαστικά; 
GT: Κάθε φορά που φτιάχνουμε ένα καινούριο μοντέλο, ολοκληρώνουμε όλη τη διαδικασία σχεδιασμού. 3d design, μοντέλα από πυλό, πρωτότυπα, όλα πρέπει να δείχνουν τέλεια σε κάθε φάση της εξέλιξης τους. Ακόμα και η πιο μικρή λεπτομέρεια πρέπει να περάσει έγκριση για να πάρει διαβατήριο για την παραγωγή. 
AT: Πώς απαντάτε στις «κατηγορίες» ότι δεν τολμάτε στο σχεδιασμό; 
GT: Αν η εταιρεία μου είχε επενδύσει σε ένα σχέδιο και μετά στην 3η γενιά του αποφάσιζε να το αλλάξει τελείως, γιατί αυτό είχε αποδειχτεί αποτυχία, τότε ίσως να είχαμε κάνει κάτι λάθος και οι άλλοι να είχαν δίκιο. Αλλά το Α3 έγινε επιτυχία από την πρώτη γενιά του και θα ήταν τουλάχιστον άστοχο να μην επενδύσουμε στο νικηφόρο αυτό design. Σκεφτείτε ότι, το Α3 δεν είναι μοντέρνο και κουραστικό στο μάτι. Είναι διαχρονικό, είναι ένα εικονικό design. 
AT: Έχετε ρωτήσει τους πελάτες σας πως νιώθουν για αυτή τη σχεδιαστική «στασιμότητα»; 
GT: Οι πελάτες ψάχνουν αυτή τη «σταθερότητα». Τους κάνει να αισθάνονται οικεία με τη φίρμα, με το μοντέλο. Και νομίζω ότι αυτό είναι ένας από τους λόγους επιτυχίας του μοντέλου. ¶λλωστε, όταν κατασκευάζεις ένα «μύθο» ποτέ δε θέλεις να απαξιώσεις τον προκάτοχό του με κάτι τελείως διαφορετικό. Είναι σα να προδίδεις τη δουλειά σου. 
Οι τιμές του νέου Audi A3
Από τα 19.540 ευρώ ξεκινούν οι τιμές του νέου Audi A3, συμπεριλαμβάνοντας το όφελος απόσυρσης. Η τιμή αυτή αφορά τη βασική έκδοση με τον κινητήρα TFSI των 1,2 λίτρων και των 105 ίππων. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, αερόσακο γονάτου, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και προβολείς ομίχλης, σύστημα start/stop, ακόμα και σύστημα αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού, στον υπολογιστή ταξιδιού. Επιπλέον το νέο A3 είναι διαθέσιμο με τον 1,4 TSI των 122 ίππων, με μέση κατανάλωση 5,2 λτ./100 χλμ, οι τιμές του οποίου, με το όφελος απόσυρσης, διαμορφώνονται στα 21.240 ευρώ. Η γκάμα των κινητήρων βενζίνης ολοκληρώνεται με τον 1,8 TFSI απόδοσης 180 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο S-Tronic. Η τιμή για τη συγκεκριμένη έκδοση ξεκινά από τα 25.900 ευρώ για την έκδοση Efficiency με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο και 28.300 ευρώ για αυτή με το S-Tronic. Ο βασικός πετρελαιοκινητήρας είναι ο 1,6 TDI ο οποίος αποδίδει 105 ίππους, η τιμή του οποίου ξεκινά από τα  22.070 ευρώ με το όφελος της απόσυρσης. Προσφέρεται, επίσης, από 34.900 ευρώ (με κιβώτιο S-tronic), ο δίλιτρος TDI τεχνολογίας Euro 6, παρέχοντας υψηλές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση και μεγάλη αυτονομία. 

Με την διαδικασία του «taping» ορίζουν οι σχεδιαστές στη γλώσσα τους, τη διαδικασία εκείνη με την οποία μπορούν μέσω μιας απλής ταινίας να τονίσουν εκείνα τα χαρακτηριστικά του αμαξώματος, τα οποία δεν μπορούσαν να γίνουν αντιληπτά με την πρώτη ματιά και χωρίς να τονιστούν ιδιαίτερα.

Με την διαδικασία του «taping» ορίζουν οι σχεδιαστές στη γλώσσα τους, τη διαδικασία εκείνη με την οποία μπορούν μέσω μιας απλής ταινίας να τονίσουν εκείνα τα χαρακτηριστικά του αμαξώματος, τα οποία δεν μπορούσαν να γίνουν αντιληπτά με την πρώτη ματιά και χωρίς να τονιστούν ιδιαίτερα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
ΜΟΤΟ