Η απελευθέρωση του diesel άνοιξε νέους ορίζοντες για το αγοραστικό κοινό.
Σχεδόν ένα χρόνο μετά την απελευθέρωση του ντίζελ, τι άλλαξε για εσάς στο χώρο του αυτοκινήτου;
Αγόρασε κανείς σας ντίζελ αυτοκίνητο με την απελευθέρωση; Και πως το διάλεξε; Θα έπαιρνε κανείς σας το ίδιο μοντέλο σε βενζίνη αν δεν είχε επιτραπεί το ντίζελ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη; Τι αλλαγές επέφερε τελικά στο ντίζελ;
Η απελευθέρωση του ντίζελ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ήταν μια ευχάριστη αναστάτωση. Όχι μόνο γιατί ξαφνικά και σε συνδυασμό με την υγραεριοκίνηση, τώρα ανοίγονται δύο τρόποι να πετύχει κανείς χαμηλό κόστος μετακίνησης, αλλά και γιατί ένας νέος κόσμος κινητήρων και μοντέλων που μέχρι τώρα δεν είχαν δυνατότητες στην Ελλάδα, ανοίχθηκε μπροστά μας.
Νέα μοτέρ με άλλους κυβισμούς, δυνάμεις ροπές, χαρακτηριστικά λειτουργίας και επιδόσεις. Τα ίδια αυτοκίνητα που ξέραμε εμπλουτίστηκαν τόσο που η εικόνα της αγοράς αυτοκινήτου άλλαξε ριζικά. Ο κατασκευαστής που μέχρι τώρα είχε το «ιδανικό» μοτέρ βενζίνης δεν έχει απαραίτητα και το «ιδανικό» μοτέρ πετρελαίου. Οπότε αρκετοί κοίταξαν αλλού.
Σε μάρκες που μέχρι τώρα δεν είχαν τον αναζητούμενο συνδυασμό μοτέρ-αυτοκινήτου, με το ντίζελ όμως τον απέκτησαν. Ή σε μάρκες που αποκαλύφθηκαν οι «μάνες» των ντίζελ μοτέρ, με φήμη στην Ευρώπη που όμως εδώ ήταν άγνωστη.
Και μετά ήρθαν τα νέα μοντέλα, που με το καλημέρα έκαναν ντεμπούτο με το ντίζελ μοτέρ ως το βασικό τους. Αυτό άλλαξε ακόμη περισσότερο την οπτική μας που μέχρι τώρα έβλεπε το ντίζελ σα μία «έκδοση» ενός γνωστού μας κατά τα άλλα αυτοκινήτου. Και τώρα βλέπουμε πως το αυτοκίνητο λανσάρεται με το ντίζελ μοτέρ του, και οι άλλες (βενζινοκίνητες) εκδόσεις του είναι οι συμπληρωματικές.
Τέλος είναι και η εμπειρία από πρώτο χέρι. Αν μέχρι πέρσι ντίζελ οδηγούσαν μόνο οι ταξιτζήδες, τώρα εμπειρία έχουν πολλοί περισσότεροι. Και ξέρετε πια, έχετε άποψη για το αν σας αρέσει η οδήγηση με ντίζελ μοτέρ ή προτιμάτε τη βενζίνη. Μετά από ένα περίπου χρόνο αρχίζει σε μερικούς να κατασταλάζει μια άποψη για την πετρελαιοκίνηση.
Εσείς όμως τι λέτε; Δοκιμάσατε; Σας άρεσε; Αν όχι, τι σας προβλημάτισε; Και σήμερα, ένα χρόνο μετά, στο δίλημμα βενζίνη ή ντίζελ τι άποψη έχετε;
Φορολογια ιππων πετρελαιου εν σχεσει βενζινης ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΦΟΡΑ. Ριχτε μια ματια
το τι γινεται στην Ευρωπη. Καποτε το ειχαται αναφερει.Γιατι σιωπασατε ΤΩΡΑ?
Εινα το δευτερο Email που στελνω.
ΝΑΙ,ΕΚΑΝΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΒΕΝΖΙΝΗ ΚΑΙ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ ΠΕΡΑΣΑ ΣΕ ΝΤΗΖΕΛ(όλα βέβαια είναι με τούρμπο έτσι;)ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΕΝΟΣ ΣΕ ΓΕΝΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΔΥΟ.ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΤΙ ΘΕΛΕΙΣ;ΒΕΝΖΙΝΗ,ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ,ΤΟΥΡΜΠΟ,ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ;ΑΠΛΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟ ΕΠΙΛΕΓΕΙΣ. ΒΕΒΑΙΑ ΚΑΝΕΙΣ ΕΝΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΙ ΤΑ ΕΧΕΙΣ ΨΑΞΕΙ ΟΛΑ ΠΡΙΝ ΒΓΕΙΣ ΝΑ ΠΑΣ ΣΤΙΣ ΑΝΤΙΠΡΩΣΩΠΕΙΕΣ.Η ΑΓΟΡΑ ΕΙΝΑΙ ΠΛΗΡΕΣΤΕΡΗ ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΟΤ ΝΤΗΖΕΛ,ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΓΚΑΜΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ.ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΕΙ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΤΗ ΔΕΔΟΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ ΚΑΙ ΕΤΣΙ Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΝΤΗΖΕΛ ΔΕΝ ΤΟΝΩΣΕ ΤΟΣΟ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ(μάλλον το αντίθετο έγινε)..ΚΑΛΗ Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΣΕ ΛΑΘΟΣ ΣΤΙΓΜΗ ΟΜΩΣ.ΑΣ ΟΨΟΝΤΑΙ ΟΙ ΣΩΤΗΡΕΣ ΜΑΣ..
ειδα το νεο μαζδα 3, θα ερθει το καλοκαιρι, πολυ πιθανο να το αγορασω, ανταλλασσοντας το παλαιοτερο 3 που εγινε 10 ετων! χωρις τουρμπομαλακιες και χωρις αυτοματισμους, με αξιοπιστους ατμοσφαιρικους οικονομικους σε καυσιμα κινητηρες και χωρις βλαβες και εξοδα σερβις, φτιαγμενο στην ιαπωνια γαρ! πιο γκολφ; μας κοροδευουν οι γερμνανοι!
δεν βλέπω με καλο ματι τους νεους κινητηρες και τις νεες τεχνολογιες στην αυτοκινηση, πολλοι αυτοματισμοι, πολλα εξοδα συντηρησης και λιγοτερη αξιοπιστια, με το μειονεκτημα να εχουν οι εταιρειες αποκλεισικοτητα στο σερβις, πηρα πριν 3 χρονια το μαζντα 3 με τον κλασικο κινητηρα 105 δυναμη και 13,7 ροπη και ειμαι πολυ ευχαριστημενος, υπαρχουν και αλλοι γιαπωνεζοι με κλασικους κινητηρες μη μασατε για τους τουρμπο ευρωπαικους! θα ήθελα τους κινητηρες να ειχαν βελτιωθει χωρις καταλυτες και injection, να ηταν φτηνοι και αξιοπιστοι, να τους φτιαχνανε οπως παλια ευκολα
Α ωραία η νέα επιφάνεια για να γράφουμε σχόλια.
Αυτονόητο τυγχάνει ότι η προσθήκη των ντήζελ μοντέλων μοντέλων δίνει επιπλέον επιλογές στον καταναλωτή. Θεωρητικώς βεβαια καθόσον λόγω της οικονομικής κρίσης δεν τραβάει με τίποτα η αγορά.
Καθότι εδώ στην Ελλάδα ΕΙΝΑΙ ΒΑΛΚΑΝΙΑ,τα πετρελαιοκίνητα απλά πλέον είναι νόμιμα,διότι οι περισσότεροι τα είχαν αγορασμένα πριν επιτραπούνε δια νόμου,οπότε έχουμε τώρα λόγω οικονομικής συγκυρίας πάρα πολύ μικρή αγορά καινούργιων οχημάτων όλων των κατηγοριών,πετρελαιοκίνητα,βενζινοκίνητα,υβριδικά,υγραεριοκίνητα.
Και στα πετρελαιοκίντα όπως και στα υπόλοιπα ακολουθείτε η ιστορία των κατασκευαστών,τα υπέρ και τα κατά,σε καποιούς κατασκευαστές η ιστορία των πετρελαιοκινητήρων είναι καλύτερη από τους βενζινοκινητήρες.Υπάρχουν κινητήρες πετρελαίου μικροί σε κυβισμό συγκεκριμένων κατασκευαστών που είναι ΑΠΛΑ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ ΓΕΛΙΑ,και υπάρχουν άλλοι κινητήρες που πρέπει να τους αγοράσεις από έναν κυβισμό και επάνω γιατί αποδίδουνε καλύτερα και είναι πιο ολοκληρωμένοι,άσχετα τον κυβισμό και την όποια τιμή αγοράς τους.Επίσης υπάρχουν άλλοι πετρελαιοκινητήρες που είναι ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ,αλλά το κόστος αγοράς του οχήματος,η συντήρηση του,και άλλα,είναι απογορευτικά για πολλούς από εμάς,οπότε αναγκαστικά πάμε στις λύσεις ανάγκης.Είναι καλύτερο σαφώς,από το να είμαστε ΤΖΑΜΠΑ ΜΑΓΚΕΣ.
Αν αυτή την στιγμή κάνουμε για αγορά οχήματος,με παραμέτρους όπως κάνουμε αρκετά χιλιόμετρα,θέλουμε ροπή από χαμηλά,θέλουμε πιο φθηνό καύσιμο από την βενζίνη και να αποδίδει πιο πολλά χιλιόμετρα,γνωρίζουμε όμως και τις επισκυές που πρέπει να γίνουν στα πετρελαιοκίνητα και το κόστος αυτών,ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΟ ΟΧΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ.Αν όμως δεν κάνουμε χιλιόμετα πολλά,δεν μας απασχολούνε και τόσο οι ροπές των κινητήρων,δεν γνωρίζουμε το τι επισκευές πρέπει να γίνουν και το κόστος αυτών,τότε ΤΟ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΛΑΣΣΙΚΟ.Μελετάμε διεξοδικά το θέμα,το τι είναι καλύτερο για τις δικές μας ανάγκες,τα οικονομικά μας αγοράς,συντήρησης,και προχωράμε στην όποια αγορά.
Προσωπικά επειδή είχα επαφή με πετρελαικίνητα οχήματα στο εξωτερικό,τα βενζινοκίνητα δεν τα αλλάζω,λόγω οδηγικού στυλ,ιδιοσυγκρασίας.Για την εργασία και μόνον,αυτήν την χρονική περίοδο,τεχνολογική στιγμή,μετά από κάποια χρόνια βλέπουμε,το πετρελαιοκίνητο είναι μονόδρομος.Δεν παραβλέπω και τα κλασσικά,τα οποία είναι οι ατμοσφαιρικοί βενζινοκινητήρες,που πολλοί βιάζονται να στείλουν πρόωρα στην σύνταξη,είτε από άγνοια,είτε εσκεμμένα για προσωπικούς λόγους.Αλλά να ξέρουν πως ΤΟ ΚΛΑΣΣΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΣΤΗΝ ΜΟΔΑ.
Εγώ δυστυχώς, λόγω στριμώγματος, δεν μπορώ να αλλάξω το όχημά μου άμεσα. Απ όσους όμως συναδέλφους έχουν πάρει ντίζελ, ακούω μόνο καλά λόγια όσο αφορά κατανάλωση και ροπές. Χαρακτηριστικά ο ένας που έχει πάρει το Skoda Octavia 1.6 tdi, μου είπε "δεν υπάρχουν πλέον ανηφόρες για μένα. Φορτωμένος και με πέμπτη τις ανεβαίνω και δεν καταλαβαίνει τίποτα". Ελπίζω σε το πολύ τρία χρόνια, αν δεν έχει γυρίσει η Ελλάδα ανάποδα στο μεταξύ, να μπορέσω κι εγώ να πάρω ένα ντιζελάκι, το οποίο θα είναι και αυτόματο. Πρώτα ο Θεός.....ελπίζω...