Μικροί ντίζελ για μικρή κατανάλωση και χαμηλή τιμή αγοράς από Kia και Hyundai.
Λίγα κυβικά και ντίζελ σε μικρομεσαίο γίνεται;
10.515 Επισκέψεις στο άρθρο (6/12/2012)
Μάθαμε η σμίκρυνση των κινητήρων να γίνεται σε μοτέρ βενζίνης. Και έτσι 1,4 λίτρα, ή 1,2 ακόμη και 1.000 κ.εκ. σε μικρομεσαίο δε μας φαίνεται περίεργο. Όταν όμως είναι ντίζελ, τα λίγα κυβικά σε μικρομεσαίο πως σας φαίνονται;
Το μεγαλύτερο όφελος φυσικά στα μικρά μοτέρ ντίζελ είναι η τιμή τους. Με μόλις 1.4 λίτρα το νέο μοτέρ ντίζελ που φοράει τόσο το Kia Ceed όσο και το Hyundai i30 κατεβάζει την τιμή κάτω από τις 16.000 ευρώ. Και όσο κρατάει η απόσυρση, η τιμή αγγίζει μέχρι και τις 14.000 ευρώ. Μακράν τα φτηνότερα μικρομεσαία ντίζελ της αγοράς.
Όμως πείθουν τα 1,4 λίτρα όταν το μοτέρ είναι ντίζελ και το αμάξωμα μικρομεσαίο; Πρώτον το ότι είναι ντίζελ είναι μόνο θετικό. Γιατί μπορεί τα 1,4 λίτρα να δίνουν μέτρια ιπποδύναμη, στα 90 άλογα, έχουν όμως πάνω από 225Nm ροπής. Και για να κάνουμε μία από τις συγκρίσεις παλαιού τύπου, μιλάμε για ροπή που μέχρι πρότινος είχαν αυτοκίνητα με κινητήρες άνω των 2.000 κ.εκ.
Σε συνδυασμό με το 6άρι κιβώτιο που έχουν και τα δύο αυτοκίνητα, οι επιδόσεις δεν είναι καθόλου κακές για μικρομεσαία που έχουν έμφαση την οικονομία. 13,5 δλ. για το 0-100 και τελική 170 χλμ./ώρα. Αν το δεύτερο νούμερο ακούγεται λίγο, αρκεί να ειπωθεί ότι με 6η το αυτοκίνητο ταξιδεύει άνετα με ταχύτητες πολύ κοντά στην τελική.
Το ζουμί όμως είναι η κατανάλωση. Με 4,1 λτ./100χλμ. και τα δύο μοντέλα βρίσκονται στο κάτω όριο της κατηγορίας, ενώ οι ρύποι, λίγο πάνω από τα 100 γρ. ανά χλμ. χρεώνουν τέλη κυκλοφορίας κάτω από 100 ευρώ το χρόνο.
Το πακέτο λοιπόν δεν υστερεί εφόσον κρίνεται πάντα με το που στοχεύει, στην οικονομική, δηλαδή, μετακίνηση. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές, η κατανάλωση χαμηλή και η τιμή σκοτώνει. Το Kia μάλιστα έρχεται και με 7ετή εργοστασιακή εγγύηση και με τιμή με απόσυρση κοντά στις 14.000. Όσο έχει ένα ντίζελ αυτοκίνητο της μίνι κατηγορίας!
Πως σας φαίνονται λοιπόν τα λίγα κυβικά σε ντίζελ; Οικονομία έναντι επιδόσεων αλλά και μεγάλο όφελος τιμής. Τι λέτε; Τα εμπιστεύεστε;
Η εμπειρία μου σε κινητήρες diesel είναι πρόσφατη με την απόκτηση ενός corsa 1.3 ecoflex. Οι επιδόσεις εν κινήσει είναι άκρως ικανοποιητικές και βοηθούν στην συνηθισμένη καθημερινή οδήγηση όπου το αυτοκίνητο φαίνεται να μην "κουράζεται" καθόλου μιας και στις 2.000 και κάτι ψιλά στροφές σου έχει δώσει αυτό που του ζητάς. Η αίσθηση που σου δίνουν οι 95 ίπποι diesel (με turbo βέβαια...) είναι ασύγκριτα καλύτερη με οποιοδήποτε βενζινοκίνητο παρόμοιας ιπποδύναμης (πλην των TSI-Tce). Νομίζεις ότι πάντα υπάρχει απόθεμα δύναμης, ειδικά στην εθνική όπου με 5η ψιλοανηφόρα και με 150χλμ συνεχίζει να ανεβάζει ταχύτητα σχετικά άνετα. Αθήνα-Λαμία κατεβάζεις ταχύτητα μόνο για τα διόδια, αλλιώς με την πέμπτη σχέση στο κιβώτιο βγάζεις όλο το ταξίδι άνετα. Η κατανάλωση ώστόσο απέχει από το 3,8λτ/χλμ (όχι ότι το πίστεψε ποτέ κανείς). Με νορμάλ οδήγηση πόλη και εθνική (120-140χλμ) έκαψε περίπου 5,2λτ/χλμ, αλλά ακόμα και αυτό είναι πολύ καλό με το diesel στο 1,38¤/λτ. Τέλος, πρέπει κανείς να υπολογίσει πραγματικά πόσα χλμ κάνει το χρόνο αν σκέφτεται να αγοράσει ενα diesel. Με 5-10 χιλιάδες χλμ το χρόνο δεν φαίνεται ιδανική λύση εκτός αν βρεί καλή προσφορά στην τιμή αγοράς .....
4 l κατανάλωση που λέτε ποιο πάνω είναι με ένα άτομο 75 κιλών με 14 ζάντες να έχεις πιάσει την ταχύτητα και να κινήσε με 90 χιλιόμετρα και να φυσάει και λίγο απο πίσω....κάντε test drive και δείτε στιγμιαία κατανάλωση με 4 άτομα σε κανονικές συνθληκες
Καλό θα ήταν όσοι γράφουν σχόλια για τους ντίζελ κινητήρες να βγάζουν συμπεράσματα αφού έχουν οδηγήσει αυτοκίνητα με κινητήρα ντίζελ και να μην κρίνουν από τα νούμερα ιπποδύναμης και επιτάχυνσης από στάση γιατί οδηγούνται σε λάθος συμπεράσματα,με έναν ντίζελ κινητήρα σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης και όχι με το χρονόμετρο στο χέρι μπορούμε να πάμε το ίδιο γρήγορα με έναν αντίστοιχο βενζινοκινητήρα καταναλώνωντας περίπου 25% λιγότερο καύσιμο,αλλά πληρώνοντας κάποια παραπάνω χρήματα στην αγορά του αυτοκινήτου και ενα σημαντικό ποσό όταν έρθει η ώρα αλλαγής του DPF.
ναι είναι αλήθεια ότι κρεμάνε οι μικροί κινητήρες diesel,όμως όταν μπούνε μεσα στο φάσμα της ροπής τους πάνε καλά και προσπερνάς με αρκετή ασφάλεια,άλλωστε όλοι με turbo είναι,αναμενόμενο..
Στις εποχες που ζουμε ειναι δελεστικα τετοια πακετα αυτοκινητων. Αλλα αραγε τι συμβαινει οταν κινησαι με 130-140χλμ στο Ελληνικο Εθνικο δικτυο και πρεπει γρηγορα να προσπερασεις ενα φορτηγο που πολλες φορες κινουνται με αντιστοιχη ταχυτητα? Προταση μου καντε εκτεταμενα test drive σε ολες τις συνθηκες πριν αγορασετε.
Γενικά πιστεύω πως ντίζελ κινητήρες κάτω από 100 άλογα, θα πρέπει να αποφεύγονται. Καλή η ροπή, αλλά άμα δεν υπάρχει και στοιχειώδης ιπποδύναμη, ο κινητήρας "κρεμάει" γρήγορα και ξενερώνει άγρια....
Τα πάντα μπορεί να γίνουν,το θέμα είναι το τι εμείς χρειαζόμαστε και θέλουμε.
Καλή είναι η οικονομία από το μικρό πετρελαιοκίνητο μοτέρ,συν την τιμή του,αλλά κάποιοι θέλουν κάποια μεγαλύτερη ιπποδύναμη,όχι για λόγους επιδόσεων,αλλά ουσίας.Το θέμα είναι τι ιεραρχούμε πρωτεύον,και άλλα.
Προσωπικά δεν εμπιστεύομαι τα μικρά πετρελαιοκίνητα μοτέρ κάποιων κατασκευαστών,αλλά και σε μικρομεσαία οχήματα,λόγω του ότι είναι αυξημένο το βάρος του οχήματος,θα κουβαλήσει περισσότερο φορτίο,συν τους ανθρώπους,και η γενική πίεση που θα δέχεται θα είναι παραδεκτά μεγαλύτερη,με ότι συνεπάγεται για ένα μικρό σε κυβισμό turbo πετρελαιοκινητήρα.
Προτιμώ κάτι πιο λογικό και μεστό.Από εκεί και πέρα περί ορέξεως κολοκυθόπιτα,ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗ.
Για καποιον που δεν τον ενδιαφερουν οι επιδοσεις και θελει οικονομια και φθηνη τιμη αποκτησης τα δυο αυτοκινητα(i30,Kia Ceed) ειναι μια χαρα. Οπως και να εχει το 1,4 Diesel ειναι της καινουριας σχολης και εχει και ροπη και τους ιππους. Ταιριαζει γαντι στο i20 και ειναι ικανοποιητικο στο i30. Το καινουριο 1,6 Diesel της Hyundai/Kia ποσο θα στοιχιζει οταν με το καλο ερθει? Πανω απο 18,000?.Εδω θα πρεπει κινηση Ματ η Hyundai....