Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Τα σύγχρονα diesel δεν υστερούν σε τίποτα και επιπλέον εξασφαλίζουν μειωμένη κατανάλωση.

Τα σύγχρονα diesel δεν υστερούν σε τίποτα και επιπλέον εξασφαλίζουν μειωμένη κατανάλωση.

Τι σας δυσκολεύει πιο πολύ στη μετάβαση από βενζίνη σε ντίζελ;

18.810 Επισκέψεις στο άρθρο (24/12/2012)

Είναι το ντίζελ για όλους; Τους συμφέρει, σίγουρα, όμως τους βολεύει όλους η οδήγηση ενός ντίζελ αυτοκινήτου; Εσάς τι σας δυσκολεύει περισσότερο στο να πάρετε την απόφαση αντί για βενζίνη, τώρα να αγοράσετε ντίζελ;

Η μετάβαση από βενζίνη σε ντίζελ δεν περνάει απαρατήρητη. Δεν καμουφλάρεται από τις διαφορές που φέρνει ένα νέο αυτοκίνητο στον οδηγό του. Έχει κάτι παραπάνω, αφορά τον τρόπο οδήγησης και το τι περιμένεις ακριβώς να κάνει το αυτοκίνητο που οδηγείς. Αρκετοί λοιπόν ανησυχούν. Εσείς;
Το σημαντικότερο μάλλον σημείο ανησυχίας είναι οι επιδόσεις. Θα πηγαίνει το ντίζελ όπως πήγαινε η βενζίνη; Θα τραβάει, θα μαζεύει χιλιόμετρα για τελική στο ταξίδι; Θα ξεκινάει γρήγορα στο φανάρι, θα μπορώ να κάνω μία σφήνα, έναν ελιγμό τελοσπάντων αν χρειαστεί;
Βλέπετε το μάρκετινγκ της ιπποδύναμης καλά κρατεί και πολύς κόσμος, παρά την «ανακάλυψη» της ροπής μέσω των τούρμπο αυτοκινήτων, έχει επιφυλάξεις, ενδόμυχες ή υποσυνείδητες, για το πώς θα πηγαίνει ένα ντίζελ αυτοκίνητο σε σχέση με το βενζινοκίνητο που θέλει να αντικαταστήσει.
Και μετά είναι η λειτουργία του μοτέρ. Θα κάνει θόρυβο; Θα ακούγεται στην καμπίνα; Θα πρέπει να αλλάζω ταχύτητα κάθε λίγο γιατί πάει μόνο μέχρι τις 5.000 σ.α.λ.; Θα έχει δύναμη χαμηλά ή θα πρέπει να κάνω κατεβάσματα; Ψηλά; Θα τραβάει ή θα πρέπει να «σέρνομαι» στα δεξιά στην εθνική;
Πρώτα να δούμε τα νούμερα με δύο παραδείγματα. Ένα 1.600άρι μικρομεσαίο βενζίνης 6ετίας με 110 άλογα και ένα νέο μικρομεσαίο ντίζελ. Το Renault Megane 1,5dCI είναι καλό παράδειγμα γιατί έχει μικρότερο κινητήρα και 15 άλογα λιγότερα από το βενζινοκίνητο. 
Αφήνουμε στην άκρη τα μηδενικά τέλη και την κατανάλωση, αυτοί είναι και οι λόγοι που θα προτιμηθεί εξάλλου. Από κει και πέρα, πως θα είναι δίπλα στο παλιό 1.600άρι; Με 110 άλογα και περίπου 150 Nm ροπής στα 1200 κιλά που τυπικά ζυγίζει ένα τέτοιο αυτοκίνητο, το Megane υστερεί κατά 15 άλογα σε ισχύ, κερδίζει όμως 110 Nm ροπής και είναι στα ίδια κιλά. Κερδίζει επίσης μία σχέση ακόμη στο κιβώτιο που βοηθάει την κλιμάκωση. Η ροπή μόνο που έχει επιπλέον το Megane είναι όσο ένα ακόμη μοτέρ 1200 κ.εκ βενζίνης. Τόση περισσότερη!
Αν θα πηγαίνει το ίδιο; Λόγω χαμηλότερης ισχύος, το Megane πιθανώς να υστερεί σε τελική όπου τα άλογα μετράνε. Μετράει όμως και η αεροδυναμική, και σε σχέση με ένα παλιότερο αυτοκίνητο (και άλλα σύγχρονα εδώ που τα λέμε) το Megane κερδίζει. ¶ρα η τελική δε θα διαφέρει πολύ. Στο 0-100 πάλι, μετράει τόσο ισχύς όσο και η ροπή όμως, ενώ σημαντική είναι και η κλιμάκωση. Με το Megane στα 12 δλ. το πιθανότερο είναι πάλι οι διαφορές να είναι ένα-δύο δέκατα υπέρ ή κατά. Ψιλοπράματα. 
Στις ρεπρίζ όμως, λόγω τεράστιας διαφοράς ροπής, το Megane έχει μεγάλο προβάδισμα. Προσπέρασμα, ενδιάμεσες επιταχύνσεις, ελιγμοί αποφυγής (σφήνες) και τράβηγμα είναι αδιαμφισβήτητα προτερήματα του Megane. Και ας έχει 100 κ.εκ. και 15 άλογα λιγότερα. Δε μετράνε. Όσο για τη χρήση, το εξάρι προδιαθέτει για περισσότερες αλλαγές όταν χρειάζονται, η ροπή όμως φροντίζει να χρειάζονται λιγότερο απo ότι στη βενζίνη. Το εξάρι επίσης φροντίζει για χαμηλό θόρυβο στο ταξίδι. Από κει και πέρα υπάρχουν μικρές διαφορές στην οδήγηση, όμως στα βασικά, αυτά που ίσως απασχολούν και αγχώνουν το ντίζελ βγαίνει κερδισμένο.
Εσείς έχετε κάποια δυσκολία στη μετάβαση από βενζίνη σε ντίζελ; Σας απασχολούν οι επιδόσεις; Φοβάστε το «τράβηγμα»; Ποιο είναι το άγχος σας για το ντίζελ που κοιτάτε; Τι λέτε;  

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

FORD
CUSTOM VS MAXUS