Τα τρία crossover που συγκρίνουμε «εκπέμπουν» σε άλλα μήκη μέσω των διαστάσεών τους, βρίσκονται ωστόσο κοντά σε τιμή και εκφράζουν και τα τρία με τον δικό τους τρόπο τον premium χαρακτήρα τους.
Η κατηγορία των premium crossover σημειώνει θεαματική άνοδο σε επίπεδο πωλήσεων στην αγορά περιλαμβάνοντας συνεχώς στις τάξεις της και νέες προτάσεις. Η νεότερη πρόταση στην κατηγορία είναι η BMW X2, ένα αυτοκίνητο μήκους 4.360 χλστ. που εισέρχεται στον πυρήνα των μικρομεσαίων crossover με αυξημένη ωστόσο αρχική τιμή αγοράς. Για την σύγκριση επιλέξαμε ένα σημαντικά μικρότερο και φθηνότερο crossover, το Audi Q2 αλλά και ένα μεγαλύτερο με χαμηλότερη όμως τιμή εκ των τριών, το Peugeot 3008.
Εμφάνιση: Ξεχωρίζει η X2, στιλάτο το Q2 πιο επιβλητικό το 3008
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως σε αισθητικό επίπεδο και τα τρία αυτοκίνητα έχουν πολλά να «πουν». Ξεκινώντας από τη νεότερη έλευση την BMW X2, αυτή ξεχωρίζει αρχικά μέσω της δυναμικής του αμαξώματός της και την κουπέ φιλοσοφία που ακολουθεί. Είναι κομψή και προβάλει άμεσα τον premium αέρα της αισθητικά και παρά τους δεσμούς αίματος με την Χ1 καταφέρνει και ξεχωρίζει μέσω αυτής σημαντικά.
Το Audi Q2 επωφελείται των πιο κόμπακτ διαστάσεών του αφού χωρίς να ενσωματώνει κάτι ιδιαίτερο σε σχεδιαστικό επίπεδο, εκφράζει δυναμισμό και πολυτέλεια ενώ παράλληλα διατηρεί την αισθητική ομοιογένεια της σειράς των “Q” crossover αυτοκινήτων της Audi. Όπως και στην περίπτωση της BMX X2 πάντως, έτσι και εδώ «χάνεται» ο crossover προσανατολισμός σε αισθητικό επίπεδο με το ύψος του αμαξώματος αλλά και της απόστασής του από το έδαφος να τον περιορίζει (145 χλστ.).
Το Peugeot 3008 είναι από τα πιο ιδιαίτερα και αναγνωρίσιμα πλέον «σχήματα» στην κατηγορία των crossover και καταφέρνει να δείχνει πιο επιβλητικό ως παρουσία τόσο μέσω των μεγαλύτερων διαστάσεών το όσο φυσικά και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών στη σχεδίασή του. Είναι μυώδες με έντονες ακμές να διατρέχουν όλες του τις επιφάνειες και παράλληλα εφαρμόζει και όμορφες λεπτομέρειες που τονίζουν την εκλεπτυσμένη του αισθητική.
Value for money: Κοντά σε τιμές τα Audi Q2 και Peugeot 3008, ξεφεύγει η BMW X2
Πόσα είσαι διατεθειμένος να δώσεις και πόσο premium αυτοκίνητο θέλεις είναι η ερώτηση που πρέπει να απαντήσεις. Γιατί σαφέστατα η BMW X2 αν και πιο ακριβή (από 33.730 ευρώ), εκφράζει περισσότερη «αρχοντιά» έναντι των άλλων δύο μοντέλων του συγκριτικού. Στην περίπτωση του στιλάτου αλλά και μικρότερου Audi Q2 δεν υπάρχει κάτι μεμπτό όσον αφορά την συγκεκριμένη έκδοση, αφού και ισχυρό και ικανό κινητήρα διαθέτει και πολύ καλό ποιοτικά είναι, ενώ υποστηρίζεται και από το καλό επίπεδο εξοπλισμού του στην τιμή των 24.502 ευρώ. Κάπου εδώ ωστόσο μπαίνει το κριτήριο του μεγέθους και με ευκολία γέρνει την πλάστιγγα προς το Peugeot 3008. Με 27.200 ευρώ που κοστίζει στην αρκετά πλούσια έκδοση Active Grip, αποτελεί με τη σειρά του μια εξαιρετική επιλογή..
Θεωρητικά το καλύτερο value ειναι το 3008, με εξαιρετικό σχεδιαστικά εσωτερικό και χώρους - οι χώροι δεν είναι όμως για όλους ζητούμενο καθότι κάποιος που κινείται εντός πόλης μπορεί να θέλει κάτι πιο μικρό και ευέλικτο, οπότε πάει σε Q2 που είναι και λίγο φθηνότερο. Το μείζον θέμα του 3008 είναι η θέση οδήγησης (μικρό τιμόνι που κρύβει τα ψηλά τοποθετημένα όργανα), εάν μπορείς να τη συνηθίσεις είναι μάλλον η καλύτερη επιλογή. Η X2 είναι αντικειμενικά η πιο 'στιβαρή' και αρχοντική αλλά φυσικά μόνο εάν δεν σε νοιάζει να δώσεις 7-8 χιλιάρικα παραπάνω (τουλάχιστον, διότι μάλλον θα πας και σε μεγαλύτερο κινητήρα...). Από πλευράς αξιοπιστίας και τα τρία ειναι λίγο ρίσκο. Επί του πρακτέου, έαν κάποιος δεν θέλει 'σώνει και καλά' BMW, η Χ2 είναι κακό value for money και το 3008 είναι ξεκάθαρα η καλυτερη επιλογή χωρίς κάποιο σημαντικό μειονέκτημα. Κατανάλωση 5.1 λίτρα βέβαια μην περιμένετε αλλά θα είναι σε λογικά πλαίσια (κοντά στα 6 κάτι μ.ο.), θα έχετε λίγο υπομονή με το infotainment (είναι λίγο αργό πότε πότε και δεν διαβάζει όλα τα mp3 - μην με ρωτάτε γιατί, αυτά μόνο οι γάλλοι τα καταφέρνουν...) και θα έχετε στην καβάντζα ότι θα σας βγάλει στα 3-5 χρόνια ένα δίσκο πλατώ ή κανένα δυναμό, αλλά μάλλον όχι τραγικά πράγματα...
Θεωρητικά το καλύτερο value ειναι το 3008, με εξαιρετικό σχεδιαστικά εσωτερικό και χώρους - οι χώροι δεν είναι όμως για όλους ζητούμενο καθότι κάποιος που κινείται εντός πόλης μπορεί να θέλει κάτι πιο μικρό και ευέλικτο, οπότε πάει σε Q2 που είναι και λίγο φθηνότερο. Το μείζον θέμα του 3008 είναι η θέση οδήγησης (μικρό τιμόνι που κρύβει τα ψηλά τοποθετημένα όργανα), εάν μπορείς να τη συνηθίσεις είναι μάλλον η καλύτερη επιλογή. Η X2 είναι αντικειμενικά η πιο 'στιβαρή' και αρχοντική αλλά φυσικά μόνο εάν δεν σε νοιάζει να δώσεις 7-8 χιλιάρικα παραπάνω (τουλάχιστον, διότι μάλλον θα πας και σε μεγαλύτερο κινητήρα...). Από πλευράς αξιοπιστίας και τα τρία ειναι λίγο ρίσκο. Επί του πρακτέου, έαν κάποιος δεν θέλει 'σώνει και καλά' BMW, η Χ2 είναι κακό value for money και το 3008 είναι ξεκάθαρα η καλυτερη επιλογή χωρίς κάποιο σημαντικό μειονέκτημα. Κατανάλωση 5.1 λίτρα βέβαια μην περιμένετε αλλά θα είναι σε λογικά πλαίσια (κοντά στα 6 κάτι μ.ο.), θα έχετε λίγο υπομονή με το infotainment (είναι λίγο αργό πότε πότε και δεν διαβάζει όλα τα mp3 - μην με ρωτάτε γιατί, αυτά μόνο οι γάλλοι τα καταφέρνουν...) και θα έχετε στην καβάντζα ότι θα σας βγάλει στα 3-5 χρόνια ένα δίσκο πλατώ ή κανένα δυναμό, αλλά μάλλον όχι τραγικά πράγματα...