Η σχεδίαση της Mercedes E-Class πέρα από κομψή και φινετσάτη είναι και άκρως αεροδυναμική. Με το συντελεστή στο 0,23 «σκίζει» τον αέρα κάτι που ωφελεί τόσο την κατανάλωση, όσο και τον αεροδυναμικό θόρυβο ανεξαρτήτως έκδοσης κινητήρα.
Η E 300 e συνδυάζει έναν 4κύλινδρο, turbo 2,0 λτ κινητήρα άμεσου ψεκασμού βενζίνης 204 ίππων με δυνατό ηλεκτροκινητήρα 129 ίππων. Ο τελευταίος αντλεί ενέργεια από μία μεγάλη (για τα δεδομένα των plug-in) μπαταρία ιόντων λιθίου 25,4 kWh, η οποία φορτίζει σε 3 ώρες σε Wall-Box 7,4 kW και σε 20 λεπτά σε ταχυφοριστή (από τα ελάχιστα plug-in με αυτή τη δυνατότητα). H συνδυαστική τους ισχύ αγγίζει τους 313 ίππους και οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές (δες το σχετικό πίνακα μετρήσεών μας) παρά τους σχεδόν 2,2 τόνους που ζυγίζει το σύνολο! Το μυστικό πάντως της επιτυχίας είναι – πέρα από την μεταξένια λειτουργία του συνόλου - η ηλεκτρική αυτονομία: Με μια πλήρη φόρτιση καταφέραμε μέχρι και 100 χλμ., δηλαδή κινηθήκαμε με μηδενική κατανάλωση και μάλιστα σε ρεαλιστικές ταχύτητες (έως 140 χλμ./ώρα). Μετά και με δεδομένη τη συνεχόμενη ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα ή το άφημα του γκαζιού, η μέση κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής δεν ξεπέρασε τα 6,5 λτ. βενζίνης/100 χλμ. Η μικτή αυτονομία πλησιάζει τα 900 χλμ., με δεδομένο το σχετικά μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης των 50 λτ.
Στην αντίπερα όχθη έχουμε τον «καθαρό» (έχει σύστημα εξουδετέρωσης των επικίνδυνων οξειδίων του αζώτου με υγρό εξάτμισης Adblue) 2λιτρο turbodiesel της E 220 d με απόδοση 197 ίππων συνεργαζόμενο με ήπια υβριδικό σύστημα (δεν υπάρχει ηλεκτροκίνηση παρά διευρυμένη και απόλυτα πολιτισμένη λειτουργία του Start-Stop και υποβοήθηση του κινητήρα με ένα μικρό ηλεκτρομοτέρ 23 ίππων), και το στάνταρ 9άρι αυτόματο κιβώτιο της Mercedes, που συναντάμε και στην Ε 220 d. Στην πράξη ο diesel κινητήρας διακρίνεται για τα πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας του, που ορίζονται από τα χαμηλά επίπεδα θορύβου, χωρίς ίχνος κροταλίσματος, το θετικό του τράβηγμα από χαμηλά και την επάρκεια ροπής στις μεσαίες στροφές. Σίγουρα οι επιδόσεις δεν είναι το ίδιο δυναμικές με τις Ε 300 e, αλλά δεν υστερούν και αισθητά, ειδικά αν μιλάμε για το προσπέρασμα με το κιβώτιο να εξασφαλίζει ομαλές και γρήγορες εναλλαγές σχέσεων, προσφέροντας παράλληλα και δεδομένη ευκολία κίνησης. Φτάνοντας στην κατανάλωση και κοιτώντας τους αριθμούς της δοκιμής, η μέση τιμή είναι στα 6,9 λτ. diesel/100 χλμ.. Στο ταξίδι με 120 χλμ./ώρα, η κατανάλωση είναι κυριολεκτικά αστεία με μόλις 3,6 λτ./100 χλμ. (πάνω από 8 λτ. βενζίνης στην Ε 330 e χωρίς μπαταρία). Με βάση των ρεζερβουάρ των 66 λτ. πετρελαίου, η μέση αυτονομία της E 220 d είναι πάνω από 1.000 χλμ.!