Κινητήρας-Επιδόσεις: Επικός ήχος και ωμή δύναμη από τον V10
18.852 Επισκέψεις στο άρθρο (8/3/2018)
Έχοντας επιλέξει τη λειτουργία Dynamic, μόνο το να θέσεις σε λειτουργία τον state-of-the-art ατμοσφαιρικό 5,2 λτ. V10 κινητήρα είναι μια ξεχωριστή εμπειρία: Πατώντας το κόκκινο κουμπί ένα μπάσο μπουμπουνητό διαπερνά την οροφή και τα τζάμια και σχεδόν σε ταρακουνάει. Σκέψου με την οροφή ανοιχτή…
Συνδυάζοντας πολλαπλό και άμεσο ψεκασμό, το ξηρού κάρτερ διαμάντι της Audi αποδίδει 540 άλογα στις 7.800 σ.α.λ. με 540 Nm στις 6.500 σ.α.λ. To στάνταρ S-Tronic 7τάχυτο ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη συνδυάζεται με ένα νέο σύστημα τετρακίνησης quattro με υγρόψυκτο πολύδισκο συμπλέκτη στον εμπρός άξονα, που δίνει έως και πάνω από 90% της ροπής στο πίσω μηχανικό μπλοκέ διαφορικό. Τα νούμερα όμως του V10 δε λένε τίποτα μπροστά στην πράξη, που συνοψίζεται κυρίως σε δυο στοιχεία: Την ωμή δύναμη και τον επικό ήχο. Ακόμη και τώρα κάθε τρίχα μου σηκώνεται κάγκελο στη σκέψη του ουρλιαχτού εκεί ψηλά λίγο πριν τις 9.000 σ.α.λ., στα σκασίματα-ομοβροντίες των εξατμίσεων σε κάθε κατέβασμα σχέσης και στο μπάσο γρύλισμα αλά V8 στις χαμηλές-μεσαίες στροφές. Eίναι λογικό λοιπόν το σνομπάρισμα στο high-end ηχοσύστημα Bang & Olufsen με τα 13 ηχεία… Τι να πει μπροστά στα ντεσιμπέλ της απόλαυσης, που ειδικά στα τούνελ ανασταίνουν και νεκρούς;
Ο V10 όμως δεν κερδίζει μόνο τις ακουστικές εντυπώσεις, αλλά και την ουσία έχοντας ακαριαία απόκριση παντού και όντας εύρωστος από το ρελαντί μέχρι τις 6.000 σ.α.λ. Τα καλύτερα όμως έρχονται από εκεί και πάνω και μέχρι τον κόφτη-μυδραλιοβόλο κοντά στις 9.000 σ.α.λ. Εκεί ψηλά είναι που η ανάσα πνίγεται από την επιτάχυνση και τα αυτιά αγαλλιάζουν, εκεί ψηλά είναι που κυριολεκτικά η πλάτη κολλάει στο κάθισμα και τα χρονόμετρα τρελαίνονται (0-100 σε 3,4 δλ, 60-100 με 4η/5η σε 3,7/4,9 δλ. ή 1,8 δλ. με kickdown, 80-120 με 5η/6η σε 5,0 /6,5 δλ ή 2,0 δλ με kickdown).
...κύριε δημοσιογράφε του ειδικού τύπου... χαίρομαι σαφώς με την χαρά και περί ορέξεως κολοκυθόπιτα... οδήγησα το coupe της πρώτης γενιάς και δεν έπαθα αυτό που έπαθες εσύ!!!
...μπορεί να είμαι αναίσθητη, μπορεί εσύ να μην οδήγησες πραγμάτικα κάποιο και να πάθεις αυτό που έπαθες... ΚΑΘΕΙΣ ΟΤΙ ΝΙΩΘΕΙ, κ.τ.λ.
Ενα απλό καθημερινό αυτοκίνητο για την ελλάδα της κρίσης.
...κύριε δημοσιογράφε του ειδικού τύπου... χαίρομαι σαφώς με την χαρά και περί ορέξεως κολοκυθόπιτα... οδήγησα το coupe της πρώτης γενιάς και δεν έπαθα αυτό που έπαθες εσύ!!! ...μπορεί να είμαι αναίσθητη, μπορεί εσύ να μην οδήγησες πραγμάτικα κάποιο και να πάθεις αυτό που έπαθες... ΚΑΘΕΙΣ ΟΤΙ ΝΙΩΘΕΙ, κ.τ.λ.
Τέλειο αυτοκίνητο! Μόνο που διαβάζει κανείς το άρθρο καταλαβαίνει την εμπειρία του δοκιμαστή /αρθρογράφου! Τρομερή εμπειρία!