Όταν πατάς τέρμα το δεξί πεντάλ, η Porsche Taycan 4S εκτοξεύεται: Προσπαθώντας να πάρεις ανάσα όσο επιταχύνει, το 0-100 έρχεται για πλάκα σε 3,7 δλ, ενώ η ταχύτητα στα 400 κιόλας πρώτα μετρα από στάση είναι 199,4 χλμ./ώρα.
H ανανεωμένη Porsche Taycan 4S που δοκιμάζουμε έχει μεγαλύτερη ισχύ χάρη στον, νέας τεχνολογίας, μικρό ηλεκτροκινητήρα των 109 ίππων. Μαζί με τον μπροστινό, επίσης σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη, η συνδυαστική απόδοση είναι 544 άλογα, όταν έχεις επιλέξει την επίσης νέα σπέσιαλ μπαταρία Performance Plus των 105 kWh (από 93,4 kWh). Υπάρχει όμως το μαγικό κουμπί «push-to-pass» στο τιμόνι που το πατάς για 10 δλ. έχεις διαθέσιμα 54 παραπάνω άλογα φτάνοντας τελικά τα 598 συνολικά (571 πριν με το overboost του launch control). Και 710 Nm ροπής, από τις μηδέν στροφές, μην ξεχνιόμαστε. Πατάς τέρμα το γκάζι, συγγνώμη το ποτενσιόμετρο εννοώ, και απλά εκτοξεύεσαι, οπότε δεν είναι τυχαίο που τα ηλεκτρονικά μας όργανα κατέγραψαν επιδόσεις-καταιγίδα. Αισθάνεσαι τα σωθικά σου να πιέζονται στην πλάτη του καθίσματος, προσπαθείς να πάρεις ανάσα και το 0-100 έρχεται σε 3,7 δλ., όσο ακριβώς υπόσχεται και η Porsche. Και εκεί που λες θα μειωθεί η πίεση έρχεται η κλωτσιά από την εμπλοκή της δεύτερης σχέσης στο κιβώτιο του πίσω ηλεκτρομοτέρ για ένα 0-400 μέτρα σε 12 δλ. (ταχύτητα εξόδου 199,4 χλμ./ώρα)… Για να μην πω για το 1,7 δλ. του 60-100 χλμ./ώρα και τα 2 δλ. για τα 80-120… Με άλλα λόγια ανοιγοκλείνεις τα μάτια και έχεις αφήσει πίσω κάποιες δεκάδες μέτρα δρόμου και αν έχεις χώρο μπροστά σου τα 250 χλμ./ώρα τελικής δε θα αργήσουν να έρθουν…
Όπως είπα και στον φίλο Δημήτρη που εργάζεται στην ελληνική αντιπροσωπεία, θα ήθελα τον ήχο και τα σκασίματα του Hyundai Ioniq 5 N, αλλά κυρίως τις «κλωτσιές» στα ανεβάσματα των 8 «σχέσεων» του κιβωτίου που…. αυτοδημιουργούνται όταν επιλέξεις το ακραίο σπορ πρόγραμμα. Εδώ δεν υπάρχουν αυτά και προφανώς είναι επιλογή της Porsche. Αντιληπτή και κατανοητή. Θα ήθελα όμως ανάλογες επιλογές, φαντάζομαι υπάρχουν αρκετοί boy racers με λεφτά εκεί έξω, που θα ήθελαν πολεμικές κλαγγές και αίσθηση σειριακού αγωνιστικού «κιβωτίου».
Από την άλλη, by default το άφημα του γκαζιού είναι τόσο γραμμικό, όσο σε «κανονικό» αυτοκίνητο, αφού δεν υπάρχει αυτή η τεχνητή αίσθηση φρεναρίσματος (ανάκτηση ενέργειας γίνεται μόνο με το φρενάρισμα). Και όμως η αυτονομία δεν είναι πρόβλημα χάρη στη μεγαλύτερη μπαταρία: Ακόμα και όταν έχεις ορεξάτο δεξί πόδι θα «βγάλεις» με άνεση 400 χλμ., ενώ σε πιο νορμάλ ρυθμούς τα 450 χλμ. δεν είναι ουτοπία, όπως και τα 550 χλμ. σε συνθήκες και ταχύτητες πόλης. Σε κάθε περίπτωση, η αυξημένη ισχύς ταχυφόρτισης (320 από 270 kW σε δίκτυο 800V) επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας σε μόλις 18 λεπτά (10-80% στους 15 βαθμούς Κελσίου).