Κινητήρας-Κατανάλωση: Ζωηρές επιδόσεις και 40-50 χλμ. χωρίς στάλα βενζίνης για το Captur
18.196 Επισκέψεις στο άρθρο (1/3/2022)
2 Φωτογραφίες »
Η «επαναφορτιζόμενη» Plug-In Hybrid έκδοση του Captur χρησιμοποιεί έναν 1.600άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα 92 ίππων και 144 Nm ροπής με ένα βασικό ηλεκτρικό μοτέρ 66 ίππων -κινεί απΆ ευθείας τους μπροστινούς τροχούς- και ένα δευτερεύον που έχει στον έλεγχό του τον συγχρονισµό των στροφών του κινητήρα µε το σοφιστικέ κιβώτιο, την εκκίνηση του βενζινοκινητήρα και τη διατήρηση του επιπέδου φόρτισης σε ένα επαρκές ποσοστό. Και οι δύο πάντως ηλεκτροκινητήρες συµβάλλουν στην αποδοτικότερη ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση, µε τη Renault να εµπνέεται σχετικά από την τεχνογνωσία της στην F1.
Αντίστοιχα, ιδιαίτερο τεχνολογικά είναι και το αυτόµατο κιβώτιο που διαθέτει το Captur, το οποίο ονοµάζεται multi-mode και περιλαµβάνει ουσιαστικά 15 προγράµµατα λειτουργίας. Συνδυαστικά το σύνολο αποδίδει 159 ίππους, οι οποίοι παρά το αυξημένο βάρος (ένεκα της μπαταρίας των 9,7 kWh) εξασφαλίζουν πολύ καλές επιδόσεις (μάλιστα το 0-100 που πετύχαμε είναι 0,8 δλ. καλύτερο από τις υποσχέσεις της Renault για 10,1 δλ.). Ωστόσο σε αντίθεση με το υβριδικό Clio, όπου θερμικό και ηλεκτρικό μοτέρ συνεργάζονται άψογα, στο Captur παρατηρήσαμε σημάδια… ανταγωνισμού. Με την εκκίνηση να γίνεται πάντα ηλεκτρικά (μέχρι τα 130 χλμ./ώρα), αθόρυβα και με δυνατό τράβηγμα από χαμηλά, μόλις πατήσεις πιο αποφασιστικά το γκάζι η εμπλοκή του βενζινοκινητήρα γίνεται αισθητή. Κυρίως όμως υπάρχει πολύ μικρή υστέρηση απόκρισης από το κιβώτιο, το οποίο κατά τα άλλα τις περισσότερες φορές λειτουργεί καλά.
Φυσικά στην καθημερινότητα μπορείς να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για περίπου 40 χλμ., τα οποία μέσα στον αστικό ιστό μπορεί να πλησιάσουν τα 50 χλμ. που υπόσχεται κατά WLTP η Renault. Αν φορτίζεις συχνά την μπαταρία, η μέση κατανάλωση είναι μεταξύ 4,0 και 4,5 λτ./100 χλμ.. Η μικρή σχετικά μπαταρία (7,5 κWh ωφέλιμη χωρητικότητα) μπορεί να μην εξασφαλίζει πολύ μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία, φορτίζει όμως γρήγορα. Έτσι σε απλή πρίζα δε χρειάζονται πάνω από 5 ώρες, ενώ σε wallbox 3,7 kW, 3 ώρες είναι αρκετές.
2 Φωτογραφίες »
Ζωηρές επιδόσεις εξασφαλίζει το 159 ίππων, plug-in υβριδικό σύστημα του Renault Captur. Στην καθημερινότητα μπορείς να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για περίπου 40 χλμ., τα οποία μέσα στον αστικό ιστό μπορεί να πλησιάσουν τα 50 χλμ. που υπόσχεται κατά WLTP η Renault. Αν φορτίζεις συχνά την μπαταρία, η μέση κατανάλωση είναι μεταξύ 4,0 και 4,5 λτ./100 χλμ..
Αντίστοιχα, ιδιαίτερο τεχνολογικά είναι και το αυτόµατο κιβώτιο που διαθέτει το Captur, το οποίο ονοµάζεται multi-mode και περιλαµβάνει ουσιαστικά 15 προγράµµατα λειτουργίας. Συνδυαστικά το σύνολο αποδίδει 159 ίππους, οι οποίοι παρά το αυξημένο βάρος (ένεκα της μπαταρίας των 9,7 kWh) εξασφαλίζουν πολύ καλές επιδόσεις (μάλιστα το 0-100 που πετύχαμε είναι 0,8 δλ. καλύτερο από τις υποσχέσεις της Renault για 10,1 δλ.). Ωστόσο σε αντίθεση με το υβριδικό Clio, όπου θερμικό και ηλεκτρικό μοτέρ συνεργάζονται άψογα, στο Captur παρατηρήσαμε σημάδια… ανταγωνισμού. Με την εκκίνηση να γίνεται πάντα ηλεκτρικά (μέχρι τα 130 χλμ./ώρα), αθόρυβα και με δυνατό τράβηγμα από χαμηλά, μόλις πατήσεις πιο αποφασιστικά το γκάζι η εμπλοκή του βενζινοκινητήρα γίνεται αισθητή. Κυρίως όμως υπάρχει πολύ μικρή υστέρηση απόκρισης από το κιβώτιο, το οποίο κατά τα άλλα τις περισσότερες φορές λειτουργεί καλά.
Φυσικά στην καθημερινότητα μπορείς να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για περίπου 40 χλμ., τα οποία μέσα στον αστικό ιστό μπορεί να πλησιάσουν τα 50 χλμ. που υπόσχεται κατά WLTP η Renault. Αν φορτίζεις συχνά την μπαταρία, η μέση κατανάλωση είναι μεταξύ 4,0 και 4,5 λτ./100 χλμ.. Η μικρή σχετικά μπαταρία (7,5 κWh ωφέλιμη χωρητικότητα) μπορεί να μην εξασφαλίζει πολύ μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία, φορτίζει όμως γρήγορα. Έτσι σε απλή πρίζα δε χρειάζονται πάνω από 5 ώρες, ενώ σε wallbox 3,7 kW, 3 ώρες είναι αρκετές.
Σελίδα 1 | Δοκιμή: Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid με 160 άλογα |
Σελίδα 2 | Κινητήρας-Κατανάλωση: Ζωηρές επιδόσεις και 40-50 χλμ. χωρίς στάλα βενζίνης για το Captur |
Σελίδα 3 | Εσωτερικό-Χώροι: High-tech διάκοσμος, μικρότερος χώρος αποσκευών |
Σελίδα 4 | Στο δρόμο: Σφιχτό και κρύβει το βάρος του το Captur PHEV |
Σελίδα 5 | Η γνώμη μας |
Σελίδα 6 | Μετρήσεις & τεχνικά χαρακτηριστικά |