Ο αναβαθμισμένος 1.000άρης κινητήρας του Renault Clio αποχαιρετά τα τέλη κυκλοφορίας κατασταλάζοντας στους 91 ίππους, ενώ προσθέτει στα πλεονεκτήματα του άνετου και ποιοτικού στην κύλιση γαλλικού μικρού την μεγαλύτερη ησυχία στον αυτοκινητόδρομο.
Η πέμπτη γενιά του Renault Clio συνεχίζει την επιτυχημένη εμπορική της πορεία στην ελληνική αγορά, αλλάζοντας συχνά το ρόστερ των κινητήρων της. Αυτή τη στιγμή, πέραν του υβριδικού E-Tech συνόλου, προσφέρεται με μια αναβαθμισμένη εκδοχή του γνώριμου 1,0 TCe, η οποία μπορεί μετά το ραφινάρισμα να αποδίδει 91 ίππους, ήτοι 9 λιγότερους από πριν, καταφέρνει ωστόσο να κερδίσει τον απερχόμενο 100άρη στα σημεία. Καλύτερη καμπύλη ροπής -διαθέσιμη από πιο χαμηλά-, μικρότερο αποτύπωμα σε ρύπους, που οδηγεί στην απαλλαγή του βενζινοκίνητου Clio από τα τέλη κυκλοφορίας, και μικρότερη ηχορύπανση στην καμπίνα σε υψηλές ταχύτητες είναι μερικά από τα στοιχεία που προστίθενται στην λίστα των πλεονεκτημάτων του γαλλικού μικρού. Ας τα δούμε όμως λίγο αναλυτικότερα.
Κινητήρας: Χαρτογραφημένος για να τραβά από χαμηλά
Ο τρικύλινδρος υπετροφοδοτούμενος κινητήρας των 999 κ.εκ. έχει πάρει το χρίσμα από την Renault και συντροφεύει το Clio σε όλη σχεδόν τη γκάμα του, είτε στην αεριοκίνητη με υγραέριο εκδοχή των 100 ίππων, είτε στην έκδοση της δοκιμής με 91 άλογα (σ.σ. χάριν στρογγυλοποίησης αναφέρεται ως 90hp η έκδοση). Όσον αφορά στο μοντέλο που δοκιμάζουμε η ισχύς των 91 ίππων προσφέρεται στις 5.000 σ.α.λ. ωστόσο η ροπή των 160 Nm προσφέρεται από τις 2.000 σ.α.λ., δηλαδή 750 σ.α.λ. χαμηλότερα από την έκδοση των 100 ίππων που αντικαθιστά. Στην πράξη, αυτό σημαίνει πως ο κινητήρας είναι πιο ελαστικός και πιο γεμάτος σε απόδοση, αφού το «τράβηγμα» έρχεται από πιο χαμηλές στροφές, κάτι που σε αστικές μετακινήσεις είναι εξαιρετικά χρήσιμο, ενώ ανταποκρίνεται πολύ καλά και σε συνθήκες ταξιδιού αφού δεν στερείται ισχύος σε καμία περίπτωση (60-100 χλμ./ώρα σε 8,6/12 δλ. με 4η/5η από 10,1 δλ., και 80-120 χλμ./ώρα σε 11,5/18,5 δλ. από 17,5 δλ.). Επιπλέον, η έκτη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων ταιριάζει γάντι με την αλλαγή της ιπποδύναμης (σ.σ. το 100άρι είχε μηχανικό 5άρι), καθώς το πυκνό σε κλιμάκωση, θετικό στο κούμπωμα, κιβώτιο καθιστά το Clio πιο ήσυχο στον αυτοκινητόδρομο σε υψηλές ταχύτητες.
Από άποψης επιδόσεων και κατανάλωσης, το νέο μηχανικό σύνολο τα καταφέρνει αξιοπρεπέστατα, σημειώνοντας παρεμφερή νούμερα στις μετρήσεις μας. Η μέση κατανάλωση αγγίζει τα 6 λτ./100 χλμ., διαφορά αμελητέα σε σχέση με τα 5,8 λτ. της έκδοσης των 100 ίππων. Βεβαίως υπάρχει πάντα και η επιλογή Eco, που θυσιάζει μέρος της απόκρισης προς όφελος της οικονομίας και μπορεί να ρίξει χαμηλότερα την κατανάλωση με συνεχή χρήση και συνετή χρήση του πεντάλ του γκαζιού.
Κύριοι, παραλείπετε συνεχώς να αναφέρετε το μεγαλύτερο μειονέκτημα του Clio, κατασκευάζεται στην Τουρκία...και δεν είναι το μόνο. Ενδεικτικά αναφέρω: Honda Civic sedan, Hyundai i10 kai i20, Fiat Tipo, Renault Megane sadan, Toyota Corolla sedan και CHR και άλλα...γιατί πρέπει να δίνουμε χρήματα και εργασία στους Τούρκους αγαπητοί Έλληνες;;;;Σκεφτείτε πριν αγοράσετε.
Απάντηση: Αρκετά ευρωπαϊκά μοντέλα παράγονται σε τουρκικά εργοστάσια. Στη δοκιμή του εκάστοτε μοντέλου καλούμαστε να κρίνουμε μετά από μετρήσεις -και αυτό ακριβώς κάνουμε- αυτό καθαυτό το αυτοκίνητο στο δρόμο, όχι τη χώρα παραγωγής του.
Αυτό που ήθελα να σας πω είναι ένα ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ για τις ειδικότερες πληροφορίες που μας δίνετε όπως η ηχομόνωση ή η ποιοτική κύλιση ή και άλλες ουσιαστικές λεπτομέρειες.
Αγαπητέ τρελέ, που αμφιβάλω αν τα έχεις 400. Διακρίνω δόση ειρωνείας ή κάνω λάθος; Στο σχόλιό μου πουθενά δεν είπα ότι μας αγαπούν οι Γερμανοί ή προέτρεψα να αγοράζουμε μόνο δικά τους αυτοκίνητα. Με την ανάγνωση πως τα πας;
Αφού όμως βγάζεις αυθαίρετα συμπεράσματα, σου λέω ότι διαφωνώ με την αγορά οχημάτων που κατασκευάζονται σε Τουρκία για προφανείς λόγους, Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία, Αγγλία διότι στηρίζουν απροκάλυπτα τους Τούρκους, ακόμη και τα τσέχικα αφού ανήκουν στο VAG.
'Οσοι έχουν εθνική συνείδηση καταλαβαίνουν....εσύ;
Ευχαριστώ για την διευκρίνηση, καλό θα ήτανε να διορθώσετε και τον αντίστοιχο πίνακα που εξακολουθεί να παρουσιάζει δισκόφρενα και στον πίσω άξονα και με οδήγησε στην αρχική μου ερώτηση.
Έχει δίκιο ο Κώστας λεφτά μόνο στους Γερμανούς που μας αγαπάνε και δεν υποστηρίζουν τους τουρκους
Κύριοι, παραλείπετε συνεχώς να αναφέρετε το μεγαλύτερο μειονέκτημα του Clio, κατασκευάζεται στην Τουρκία...και δεν είναι το μόνο. Ενδεικτικά αναφέρω: Honda Civic sedan, Hyundai i10 kai i20, Fiat Tipo, Renault Megane sadan, Toyota Corolla sedan και CHR και άλλα...γιατί πρέπει να δίνουμε χρήματα και εργασία στους Τούρκους αγαπητοί Έλληνες;;;;Σκεφτείτε πριν αγοράσετε.
Απάντηση: Αρκετά ευρωπαϊκά μοντέλα παράγονται σε τουρκικά εργοστάσια. Στη δοκιμή του εκάστοτε μοντέλου καλούμαστε να κρίνουμε μετά από μετρήσεις -και αυτό ακριβώς κάνουμε- αυτό καθαυτό το αυτοκίνητο στο δρόμο, όχι τη χώρα παραγωγής του.
Αυτό που ήθελα να σας πω είναι ένα ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ για τις ειδικότερες πληροφορίες που μας δίνετε όπως η ηχομόνωση ή η ποιοτική κύλιση ή και άλλες ουσιαστικές λεπτομέρειες.
Τοποθέτησαν δίσκους στον πίσω άξονα; Το προηγούμενο με ταμπούρα, πόσα μέτρα ακινητοποίησης είχε;
Απάντηση: Όχι, και η έκδοση της δοκιμής ταμπούρα είχε. Η έκδοση με τους 100 ίππους που αντικατέστησε έκανε 38,9 μέτρα.
Αγαπητέ Κώστα (συνονόματε), συγνώμη αν σε πληγωσα, αλλά τρελός είμαι οτι θέλω κάνω.....
Αγαπητέ τρελέ, που αμφιβάλω αν τα έχεις 400. Διακρίνω δόση ειρωνείας ή κάνω λάθος; Στο σχόλιό μου πουθενά δεν είπα ότι μας αγαπούν οι Γερμανοί ή προέτρεψα να αγοράζουμε μόνο δικά τους αυτοκίνητα. Με την ανάγνωση πως τα πας; Αφού όμως βγάζεις αυθαίρετα συμπεράσματα, σου λέω ότι διαφωνώ με την αγορά οχημάτων που κατασκευάζονται σε Τουρκία για προφανείς λόγους, Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία, Αγγλία διότι στηρίζουν απροκάλυπτα τους Τούρκους, ακόμη και τα τσέχικα αφού ανήκουν στο VAG. 'Οσοι έχουν εθνική συνείδηση καταλαβαίνουν....εσύ;
Ακριβώς ίδια τεχνολογία με το Daihatsu charade του 91" .Επειδή το είχα γι αυτό το λέω.
Ευχαριστώ για την διευκρίνηση, καλό θα ήτανε να διορθώσετε και τον αντίστοιχο πίνακα που εξακολουθεί να παρουσιάζει δισκόφρενα και στον πίσω άξονα και με οδήγησε στην αρχική μου ερώτηση.