ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
8 φωτογραφίες »

Δοκιμή: 1.000άρι turbo Renault Clio

60.272 Επισκέψεις στο άρθρο (10/4/2021)

Ο αναβαθμισμένος 1.000άρης κινητήρας του Renault Clio αποχαιρετά τα τέλη κυκλοφορίας κατασταλάζοντας στους 91 ίππους, ενώ προσθέτει στα πλεονεκτήματα του άνετου και ποιοτικού στην κύλιση γαλλικού μικρού την μεγαλύτερη ησυχία στον αυτοκινητόδρομο.


Η πέμπτη γενιά του Renault Clio συνεχίζει την επιτυχημένη εμπορική της πορεία στην ελληνική αγορά, αλλάζοντας συχνά το ρόστερ των κινητήρων της. Αυτή τη στιγμή, πέραν του υβριδικού E-Tech συνόλου, προσφέρεται με μια αναβαθμισμένη εκδοχή του γνώριμου 1,0 TCe, η οποία μπορεί μετά το ραφινάρισμα να αποδίδει 91 ίππους, ήτοι 9 λιγότερους από πριν, καταφέρνει ωστόσο να κερδίσει τον απερχόμενο 100άρη στα σημεία. Καλύτερη καμπύλη ροπής -διαθέσιμη από πιο χαμηλά-, μικρότερο αποτύπωμα σε ρύπους, που οδηγεί στην απαλλαγή του βενζινοκίνητου Clio από τα τέλη κυκλοφορίας, και μικρότερη ηχορύπανση στην καμπίνα σε υψηλές ταχύτητες είναι μερικά από τα στοιχεία που προστίθενται στην λίστα των πλεονεκτημάτων του γαλλικού μικρού. Ας τα δούμε όμως λίγο αναλυτικότερα.

Κινητήρας: Χαρτογραφημένος για να τραβά από χαμηλά
Ο τρικύλινδρος υπετροφοδοτούμενος κινητήρας των 999 κ.εκ. έχει πάρει το χρίσμα από την Renault και συντροφεύει το Clio σε όλη σχεδόν τη γκάμα του, είτε στην αεριοκίνητη με υγραέριο εκδοχή των 100 ίππων, είτε στην έκδοση της δοκιμής με 91 άλογα (σ.σ. χάριν στρογγυλοποίησης αναφέρεται ως 90hp η έκδοση). Όσον αφορά στο μοντέλο που δοκιμάζουμε η ισχύς των 91 ίππων προσφέρεται στις 5.000 σ.α.λ. ωστόσο η ροπή των 160 Nm προσφέρεται από τις 2.000 σ.α.λ., δηλαδή 750 σ.α.λ. χαμηλότερα από την έκδοση των 100 ίππων που αντικαθιστά. Στην πράξη, αυτό σημαίνει πως ο κινητήρας είναι πιο ελαστικός και πιο γεμάτος σε απόδοση, αφού το «τράβηγμα» έρχεται από πιο χαμηλές στροφές, κάτι που σε αστικές μετακινήσεις είναι εξαιρετικά χρήσιμο, ενώ ανταποκρίνεται πολύ καλά και σε συνθήκες ταξιδιού αφού δεν στερείται ισχύος σε καμία περίπτωση (60-100 χλμ./ώρα σε 8,6/12 δλ. με 4η/5η από 10,1 δλ., και 80-120 χλμ./ώρα σε 11,5/18,5 δλ. από 17,5 δλ.). Επιπλέον, η έκτη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων ταιριάζει γάντι με την αλλαγή της ιπποδύναμης (σ.σ. το 100άρι είχε μηχανικό 5άρι), καθώς το πυκνό σε κλιμάκωση, θετικό στο κούμπωμα, κιβώτιο καθιστά το Clio πιο ήσυχο στον αυτοκινητόδρομο σε υψηλές ταχύτητες. 

Από άποψης επιδόσεων και κατανάλωσης, το νέο μηχανικό σύνολο τα καταφέρνει αξιοπρεπέστατα, σημειώνοντας παρεμφερή νούμερα στις μετρήσεις μας. Η μέση κατανάλωση αγγίζει τα 6 λτ./100 χλμ., διαφορά αμελητέα σε σχέση με τα 5,8 λτ. της έκδοσης των 100 ίππων. Βεβαίως υπάρχει πάντα και η επιλογή Eco, που θυσιάζει μέρος της απόκρισης προς όφελος της οικονομίας και μπορεί να ρίξει χαμηλότερα την κατανάλωση με συνεχή χρήση και συνετή χρήση του πεντάλ του γκαζιού. 

Επόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

EPILEGONTAS LEASING
VW YPHRESIES