Ομορφότερο, ποιοτικότερο, πιο ευρύχωρο και high-tech από ποτέ, το νέο SEAT Leon προσπαθεί να βρει τη θέση του ανάμεσα στην ομοιογένεια του «αδελφού» VW Golf και την οδηγική «σπίθα» του Ford Focus. Δοκιμάζουμε την κορυφαία έκδοση βενζίνης με το ήπια υβριδικό σύστημα και το σπορτίφ πακέτο FR.
What is new
- 4η γενιά Leon
- Με το πάτωμα, τα μηχανικά μέρη και τις τεχνολογίες του VW Golf 8
- 150 PS, DSG7 κιβώτιο και mild Hybrid
- Καίει 8,0 λτ./100 χλμ.
- Από 23.790 (έκδοση Style)
Διακόπτες αφής για τον εσωτερικό φωτισμό, ξεχωριστή ρύθμιση για τη θερμοκρασία του αέρα που στέλνει ο κλιματισμός πίσω, κεντρικός αερόσακος ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, πλήρης συνδεσιμότητα, ψηφιοποιημένο εσωτερικό, ήπια υβριδική τεχνολογία και άλλα πολλά. Η νέα 4η γενιά του SEAT Leon δεν αστειεύεται και σε αντίθεση με τη συγκρατημένη σχεδιαστική αλλαγή του VW Golf 8, στο πάτωμα και στις τεχνολογίες του οποίου βασίζεται, το ισπανικό μοντέλο φροντίζει εμφανισιακά να δείχνει με το καλημέρα την έναρξη της νέας του εμπορικής περιπέτειας στη θάλασσα των πωλήσεων της μικρομεσαίας κατηγορίας.
Η SΕΑΤ τα τελευταία χρόνια αναπτύσσεται συνεχώς και αναβαθμίζει τη θέση της στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων υλοποιώντας ένα μεγάλο πρόγραμμα ενίσχυσης της γκάμας της με νέα μοντέλα και δει crossover/SUV. Ωστόσο το Leon αποτελεί το best seller μοντέλο της φίρμας τα τελευταία χρόνια, έχοντας συνολικά περί τα 2,2 εκατ. πωλήσεις. Ενδεικτικό στοιχείο του πόσο σημαντικό είναι για τη SEAT το νέο Leon -σχεδιάστηκε και παράγεται στη Βαρκελώνη- αποτελεί η επένδυση ύψους 1,1 δις για την εξέλιξη του και τη βελτίωση των εγκαταστάσεων παραγωγής.
Αρέσει; Σίγουρα ξεχωρίζει
Tα νέα εντυπωσιακά και τραβηγμένα στις άκρες LED φώτα σε συνδυασμό με τη νέα εξάγωνη μάσκα και τον αιχμηρό προφυλακτήρα αποτελούν χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία του νέου Leon, που έφτασε τα 4.368 χλστ. σε μήκος (+86). Σε συνδυασμό με την αρκετά χαμηλή γραμμή της οροφής (το ύψος είναι στα 1.456 χλστ. ήτοι 3 χλστ. χαμηλότερο από πριν) δίνουν την αίσθηση μεγαλύτερου πλάτους στο μάτι, αν και αυτό έχει μειωθεί κατά 16 χλστ. στα 1.800 χλστ.. To χαρακτηριστικό νεύρο στο πλάι διατηρήθηκε. Κάποιοι στο προφίλ βλέπουν τη βασική γραμμή του Ford Focus, άλλοι σε συνδυασμό με το μακρύ καπό και τον κοντό πίσω πρόβολο έχουν την αίσθηση της πισωκίνητης BMW Σειρά 1.
Πολύ όμορφο και δυναμικό είναι το πίσω μέρος με τις ξεχωριστές «νευρώσεις», τους τονισμένους ώμους και τα οριζόντια τριγωνικά φώτα που αγκαλιάζουν τις πίσω κολόνες να συνδέονται μέσω μιας φωτιζόμενης φάσας που «τρέχει» όλο το πλάτος. Βέβαια δεν είμαστε εδώ για να σας πούμε αν το νέο Leon δείχνει ωραίο ή όχι. Στα δικά μας μάτια πάντως δείχνει να έχει: α) σχεδιαστικό ταμπεραμέντο β) ξεκάθαρη SEAT καταγωγή και γ) λιγότερες σπορτίφ πινελιές από ότι θα θέλαμε στην έκδοση FR. Α, και μην ψάχνετε για 3θυρη έκδοση, δεν υφίσταται πλέον. Το νέο Leon είναι πλέον μόνο 5θυρο ή στέισον Sportstourer.
Kαι πόσο έχει;
Το πεντάθυρο νέο SEAT Leon είναι διαθέσιμο από 18.190 ευρώ (1,0 TSI 110 PS Business). Το μοντέλο της δοκιμής με τον 1,5 TSI κινητήρα των 150 ίππων και το DSG7 κιβώτιο, που συνοδεύεται από 48-βολτο ήπια υβριδικό σύστημα, κοστίζει στην έκδοση Style (από τις πιο εμπορικές στη χώρα μας), 23.790 ευρώ, ενώ με το σπορτίφ πακέτο FR η τιμή ανεβαίνει στα 25.290 ευρώ (26.490 ευρώ η FR Plus). Συγκριτικά, το αντίστοιχο VW Golf 1,5 eTSI 150 PS DSG κοστίζει 24.750 στην έκδοση Life και 27.300 ευρώ στην έκδοση Style. Πάντως η έκδοση Style χαρακτηρίζεται από εξοπλιστική πληρότητα προσφέροντας μεταξύ άλλων, infotainment με οθόνη αφής 8,25 ιντσών και όλες τις δυνατότητες διασυνδεσιμότητας (2 USB-C, Bluetooth κ.λπ.), εμπρός και πίσω LED φώτα, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες, τριζωνικό σύστημα κλιματισμού, LED εσωτερικό φωτισμό, συρτάρι κάτω από το κάθισμα του οδηγού, 17άρες ζάντες αλουμινίου και όλα τα σύγχρονα συστήματα άνεσης/ασφάλειας με κεντρικό αερόσακο ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό.
Εγω δε βλεπω κανενα οφελος ουσιαστικο από την mild hybrid τεχνολογία. Οφελος υπαρχει προφανως μονο για τις εταιριες για να χαμηλωσουν τους ρυπους τους! Η κατανάλωση ιδια παραμένει καθώς τιμές στα 7 και 8 λιτρα συναντωνται και στην κατηγορία κυβικών και ιπποδυναμης μοντέλων με συμβατική τεχνολογία. Πάντως τοσα χρόνια ακουω ότι ο tsi είναι οικονομικότερος άλλων, το dsg υποτιθεται βοηθαει στην οικονομία, η απενεργοποιηση κυλίνδρων επίσης....προσθέσανε και την μπαταρία για υποβοηθηση και η κατανάλωση .......παίζει και να αυξηθηκε! όλα μαρκετινγκ. Επομένως γιατί να πληρώσει ο καταναλωτης την επιπλέον διαφορά τιμης για μια τεχνολογία η οποία κατα πασα πιθανοτητα θα επιφερει επιπλέον προσβλήματα αξιοπιστίας?
To αναφέρατε και στα μείον. Απουσία πολλαπλών συνδέσμων που σε αυτή την έκδοση μόνο θετικά θα πρόσφεραν και είναι περίεργο γιατί ο όμιλος στα "γρήγορα" τον δίνει στάνταρ (vw-skoda-audi).
με 19.000 επαιρνες το 2006-2007 GOLF με 140 (ή 150 στην πράξη) αλογα και πολλαπλων συνδεσμων αναρτηση. Και τωρα ζητάνε 24 για το seat χωρίς. Οι οθόνες ειναι μονο για ασχετα πιτσιρικια. Ο οδηγος μονο μουσικη μπορει να ακουσει, ενα bluetooth audio αρκει.
Εγω δε βλεπω κανενα οφελος ουσιαστικο από την mild hybrid τεχνολογία. Οφελος υπαρχει προφανως μονο για τις εταιριες για να χαμηλωσουν τους ρυπους τους! Η κατανάλωση ιδια παραμένει καθώς τιμές στα 7 και 8 λιτρα συναντωνται και στην κατηγορία κυβικών και ιπποδυναμης μοντέλων με συμβατική τεχνολογία. Πάντως τοσα χρόνια ακουω ότι ο tsi είναι οικονομικότερος άλλων, το dsg υποτιθεται βοηθαει στην οικονομία, η απενεργοποιηση κυλίνδρων επίσης....προσθέσανε και την μπαταρία για υποβοηθηση και η κατανάλωση .......παίζει και να αυξηθηκε! όλα μαρκετινγκ. Επομένως γιατί να πληρώσει ο καταναλωτης την επιπλέον διαφορά τιμης για μια τεχνολογία η οποία κατα πασα πιθανοτητα θα επιφερει επιπλέον προσβλήματα αξιοπιστίας?
To αναφέρατε και στα μείον. Απουσία πολλαπλών συνδέσμων που σε αυτή την έκδοση μόνο θετικά θα πρόσφεραν και είναι περίεργο γιατί ο όμιλος στα "γρήγορα" τον δίνει στάνταρ (vw-skoda-audi).
με 19.000 επαιρνες το 2006-2007 GOLF με 140 (ή 150 στην πράξη) αλογα και πολλαπλων συνδεσμων αναρτηση. Και τωρα ζητάνε 24 για το seat χωρίς. Οι οθόνες ειναι μονο για ασχετα πιτσιρικια. Ο οδηγος μονο μουσικη μπορει να ακουσει, ενα bluetooth audio αρκει.