Κινητήρας-Αυτονομία: Ελάχιστες απώλειες σε επιδόσεις, κέρδη σε αυτονομία
17.714 Επισκέψεις στο άρθρο (12/7/2024)
Λόγω της διαφοράς απόδοσης σε σχέση με την έκδοση 4Χ4 (-12 ίπποι και -71 Nm ροπής), το δικίνητο bZ4X επιταχύνει με κατάτι λιγότερη ένταση (0-100 σε 7,9 αντί 6,7 δλ. 60-100 σε 4,2 αντί 3,6 δλ. και 80-120 σε 5,9 αντί 4,7 δλ.), χωρίς να χάνει όμως τίποτα σε αθόρυβη λειτουργία, αμεσότητα απόκρισης και γραμμική απόδοση.
Στο μοντέλο της δοκιμής δεν υπάρχουν φυσικά οι 2 ηλεκτροκινητήρες (με 109 ίππους και 169 Nm ροπής έκαστος) της 4Χ4 έκδοσης, παρά μόνο ένα ηλεκτροτέρ μπροστά 204 ίππων και 265 Nm ροπής. Οι μηχανικοί της Toyota δηλώνουν περήφανοι για το compact eAxle, που ενσωματώνει κιβώτιο/διαφορικό, ηλεκτροκινητήρα και μετατροπέα τάσης σε μία ενιαία μονάδα. Ο ελαφρύς και συμπαγής σχεδιασμός βοηθά ώστε να επιτυγχάνονται πιο κοντοί πρόβολοι και ένα χαμηλό κέντρο βάρους για το όχημα σε συνδυασμό με περισσότερους χώρους στην καμπίνα και τον χώρο φόρτωσης. Η μπαταρία παραμένει ίδια σε σχέση με αυτή της τετρακίνητης έκδοσης. Μιλάμε για υγρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου της Panasonic με χωρητικότητα 71,4 kWh (64,0 kWh ωφέλιμη χωρητικότητα με το μεγάλο buffer-διαφορά να βοηθά στη μακροζωία της μπαταρίας που υπόσχεται 8.000 κύκλους φόρτισης). Μάλιστα η Toyota, με σχετικό ετήσιο έλεγχο EV Health Check προσφέρει έως 11 χρόνια ή 1.000.000 χλμ. εγγύηση (κάνεις 25 φορές το γύρο της Γης με αυτά τα χιλιόμετρα), που είναι και η μεγαλύτερη της αγοράς των ηλεκτρικών. Σε κάθε περίπτωση, η ταχυφόρτιση γίνεται με ταχύτητες έως και 150 kW με ελάχιστο χρόνο 30 λεπτών για να φτάσει από το 20 στο 80%, ενώ για φόρτιση σε wallbox έχει ενσωματωμένο on board charger 11 kW που χρειάζεται 6,5 ώρες για να φορτίσει πλήρως την μπαταρία από το 0%.
Στην πράξη και κυρίως λόγω της διαφοράς απόδοσης σε σχέση με την έκδοση 4Χ4 (-12 ίπποι και -71 Nm ροπής), το δικίνητο bZ4X επιταχύνει με κατάτι λιγότερη ένταση (0-100 σε 7,9 αντί 6,7 δλ. 60-100 σε 4,2 αντί 3,6 δλ. και 80-120 σε 5,9 αντί 4,7 δλ.), χωρίς όμως να χάνει όμως τίποτα σε αθόρυβη λειτουργία, αμεσότητα απόκρισης και γραμμική απόδοση. Από την άλλη, είναι πιο οικονομικό σε κατανάλωση (14,7 KWh/100 χλμ. αντί 16,5), οπότε δεν είναι έκπληξη η αύξηση της πραγματικής μέσης αυτονομίας από τα 400 στα περίπου 440 χλμ.. Εντός πόλης και με επιλογή του δεύτερου πιο ισχυρού επίπεδου ανάκτησης ( συνεχίζει να μην έχει την ίδια ένταση επιβράδυνσης, όπως η λειτουργία one-pedal άλλων ηλεκτρικών), τα 500 χλμ. είναι εφικτά, ενώ στον αυτοκινητόδρομο, όπως έδειξαν οι μετρήσεις μας με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα θα κάνει μέχρι 330 χλμ. (300 χλμ. το 4Χ4).