Τhe Big...Five: Στη μεσαία κατηγορία των SUV υπάρχουν 5 μοντέλα με κοινά χαρακτηριστικά και παραπλήσια τιμή αγοράς. Ποιο είναι όμως το καλύτερο; Η απάντηση στις σελίδες που ακολουθούν…
Δεν είναι μόνο μεγαλύτερα από τα δημοφιλή αδέλφια τους στη μικρομεσαία κατηγορία, αλλά κρύβουν στο DNA τους και διαφορετικό χαρακτήρα. Αρκετά εξ αυτών αποτελούν μάλιστα τις κορυφαίες εκδόσεις των μοντέλων που βασίζονται, διαθέτοντας μεταξύ άλλων συστήματα τετρακίνησης, ισχυρούς (diesel κατά κύριο λόγο) κινητήρες και αυτόματα κιβώτια. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το μοναδικό βενζινοκίνητο μοντέλο εδώ είναι το νέο Honda CR-V, το οποίο όμως διαθέτει υβριδικό σύστημα κίνησης για να ανταγωνιστεί τους diesel αντιπάλους του. Αλλωστε δεν διατίθεται πλέον ως diesel. Από την άλλη το μοναδικό μη 4κίνητο, είναι το Peugeot 5008 που και αυτό όμως προσφέρει ευκολία κίνησης σε εκτός δρόμου τερέν μέσω της οδού του ελεγχόμενου εμπρός διαφορικού Grip Control. Το Volvo ΧC60 ξεκινά «ψηλότερα» τόσο ως έκδοση όσο και σε τιμή, με την D4 να είναι η βασική στα diesel με 190 ίππους αλλά και η πιο ακριβή στο συγκριτικό μας με 55.000 ευρώ περίπου. Την 5άδα συμπληρώνουν τα «συγγενικά» Skoda Kodiaq και το ολοκαίνουριο SEAT Tarraco το οποίο είναι το μεγαλύτερο σε διαστάσεις με μήκος 4.735 χλστ., με τα δύο μοντέλα να μοιράζονται πολλά κοινά στοιχεία, όπως θα δούμε και στη συνέχεια.
Eμφάνιση: Ψαρωτικό το CR-V, όμορφο παρά τον όγκο του το 5008
Παρά το αυξημένο μήκος τους και τους περιορισμούς που αυτό αλλά και η κατηγορία τους ορίζει, τα 5 αυτοκίνητα του συγκριτικού καταφέρνουν και παρουσιάζουν ένα αισθητικά όμορφο αποτέλεσμα. Τα Honda CR-V και Peugeot 5008 κερδίζουν την μάχη της εμφάνισης μέσω του πιο επιθετικού τους προφίλ γενικότερα, ενώ σαφέστατα και το Volvo έχει πολλά να πει με την εμφάνισή του προβάλλοντας ένα εκλεπτυσμένο προφίλ. Το Skoda Kodiaq όπως και το SEAT Tarraco δεν κολακεύονται ιδιαίτερα από την τετραγωνισμένη αισθητική του μεγάλου σε μήκος αμαξωμάτων τους ωστόσο το καθένα για διαφορετικό λόγο καταφέρνει να προβάλλει ένα καλαίσθητο αισθητικό προφίλ.
Παρά την εν μέρει κοινή λογική της σχεδίασης λοιπόν, το Tarraco είναι πιο δυναμικό αισθητικά ακολουθώντας τα πρότυπα της SEAT ενώ το Kodiaq εκφράζει ένα πιο εκλεπτυσμένο προφίλ.
Value for Money: Ξεχωρίζουν τα Tarraco και Kodiaq
Με κόστος αγοράς από 42.000 έως 56.000 ευρώ, τα 5 μοντέλα της κατηγορίας D-SUV καλύπτουν με άνεση όλες τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού της κατηγορίας. Τον πιο Value for money χαρακτήρα τον έχει το Skoda Kodiaq, με το SEAT Tarraco να ακολουθεί με τα δύο μοντέλα να προσφέρουν τα πάντα. Το Honda CR-V είναι ένα ενδιάμεσο σκαλί πριν τα επόμενα και αυτό είναι αισθητό τόσο ποιοτικά όσο και στις επιμέρους λεπτομέρειες, με την υβριδική τεχνολογία να αυξάνει ελαφρώς την ήδη τσιμπημένη του τιμή που ανέρχεται στα 46.650 ευρώ με έκπτωση. Λιγότερα από 2.000 ευρώ παραπάνω, κοστίζει το μεγαλύτερο Peugeot 5008 με σαφώς πιο premium χαρακτήρα αλλά και δικίνητο, ενώ το Volvo XC60 ξεφεύγει σημαντικά σε τιμή απαιτώντας 7.500 ευρώ περισσότερα από το Peugeot, χωρίς να είναι καλύτερο ποιοτικά από αυτό. Σε κάθε περίπτωση ο εξοπλισμός είναι πλήρης, ενώ ο ενδιαφερόμενος θα μείνει απόλυτα ικανοποιημένος φυσικά από τους χώρους, την κατανάλωση, τον SUV χαρακτήρα τους και την απόδοση των ισχυρών κινητήρων τους.
....Γιατι δεν βαλατε και το Nissan X-Trail? Kai πολλους χωρους εχει, και σαν επταθεσιο διατιθεται, και αρκετες επιλογες στους κινητηρες υπαρχουν, και τετρακινητο, και πανω απ' ολα ξεκιναει απο τα 25.000 euro, kανοντας το αυτο με το καλυτερο value for money.
....Γιατι δεν βαλατε και το Nissan X-Trail? Kai πολλους χωρους εχει, και σαν επταθεσιο διατιθεται, και αρκετες επιλογες στους κινητηρες υπαρχουν, και τετρακινητο, και πανω απ' ολα ξεκιναει απο τα 25.000 euro, kανοντας το αυτο με το καλυτερο value for money.
Το Peugeot 5008 με ημιάκαμπτο άξονα στην πίσω ανάρτηση είναι είδηση!
Η σύγκριση θα έπρεπε να έχει το Volvo y 2020 με τον νέο κινητήρα που είναι mild hybrid και όχι τον παλιό....