Στο δρόμο: Τα σύγχρονα SUV μπορούν να κάνουν τα πάντα
100.744 Επισκέψεις στο άρθρο (22/11/2019)
Ένα βασικό σημείο διαφοροποίησης αυτής της κατηγορίας με αυτή των μικρομεσαίων αντίστοιχων μοντέλων, είναι το γεγονός πως παρουσιάζουν έναν πιο σκληροτράχηλο οδηγικό χαρακτήρα όταν και αν τους ζητηθεί. Αυτό είναι το κύριο συστατικό των μοντέλων που συγκρίνουμε, αφού όλα τους διαθέτουν σύστημα τετρακίνησης ή πρόγραμμα για εκτός δρόμου κίνηση ή συνδυασμό και των δύο. Από κει και ύστερα η οδική τους συμπεριφορά διαφοροποιείται ελαφρώς ανάλογα με τις ρυθμίσεις και τις προσδοκίες του κατασκευαστή τους, με την ανάρτηση σε πρωταρχικό ρόλο να εξασφαλίζει άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις.
Το Honda CR-V και το Peugeot 5008 είναι οι δύο βασικότεροι πρεσβευτές της άνεσης μέσω της ρύθμισης της ανάρτησης, επιδεικνύοντας παράλληλα και κορυφαία επίπεδα ποιότητας κύλισης. Το SEAT Tarraco ξεχωρίζει οδηγικά για τον πιο σφιχτό και έτσι πιο ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα στην σβέλτη κίνηση, ενώ μαζί με το Peugeot προσφέρουν και την καλύτερη οδηγική αίσθηση στον οδηγό τους.
Στα Skoda Kodiaq και Volvo XC60 είναι εμφανής η προσπάθεια των κατασκευαστών τους να ισορροπήσουν ανάμεσα στην άνεση και την ευχαρίστηση στην οδήγηση και τα καταφέρνουν καλά παραμένοντας ευχάριστα σε κάθε τομέα, ωστόσο και τα δύο δεν μπορούν να κρύψουν οδηγικά το μεγάλο όγκο και το βάρος τους με αποτέλεσμα να νιώθουν άβολα στην πίεση.
SUV από τα παλιά…
Και εφόσον μιλάμε για SUV μοντέλα, η εικόνα τους σε εκτός δρόμου συνθήκες αποτελεί άλλο ένα σημαντικό πεδίο σύγκρισης. Εδώ, το Peugeot 5008 με την μεγαλύτερη απόστασή του από το έδαφος και την μαλακή με μεγάλες διαδρομές ανάρτηση καταφέρνει να «καλύψει» την απουσία 4κίνησης.
Στην πράξη μαζί με το σύστημα ελέγχου του διαφορικού Grip Control (ανάλογα με το έδαφος) το Peugeot 5008 δεν θα δυσκολευτεί ιδιαίτερα να περάσει από δύσκολα σημεία, αρκεί οι 2 εμπρός τροχοί να έχουν επαφή με το έδαφος.
Το Honda CR-V εφοδιάζεται με το απλό σύστημα 4κίνησης Real Time AWD της Honda που μπορεί ανά περίσταση να μεταφέρει μέχρι και το 50% της ροπής στον πίσω άξονα βοηθώντας το σε δύσκολες συνθήκες, ενώ τα SEAT Tarraco, Skoda Kodiaq και το Volvo XC60, εκτός της 4κίνησης που διαθέτουν, προσφέρουν μέσω των συστημάτων παραμετροποίησης οδήγησης ένα επιπλέον πρόγραμμα για οδήγηση εκτός δρόμου, αποκτώντας έτσι ένα προβάδισμα συνολικά σε σκληρές ή ολισθηρές επιφάνειες.
....Γιατι δεν βαλατε και το Nissan X-Trail? Kai πολλους χωρους εχει, και σαν επταθεσιο διατιθεται, και αρκετες επιλογες στους κινητηρες υπαρχουν, και τετρακινητο, και πανω απ' ολα ξεκιναει απο τα 25.000 euro, kανοντας το αυτο με το καλυτερο value for money.
....Γιατι δεν βαλατε και το Nissan X-Trail? Kai πολλους χωρους εχει, και σαν επταθεσιο διατιθεται, και αρκετες επιλογες στους κινητηρες υπαρχουν, και τετρακινητο, και πανω απ' ολα ξεκιναει απο τα 25.000 euro, kανοντας το αυτο με το καλυτερο value for money.
Το Peugeot 5008 με ημιάκαμπτο άξονα στην πίσω ανάρτηση είναι είδηση!
Η σύγκριση θα έπρεπε να έχει το Volvo y 2020 με τον νέο κινητήρα που είναι mild hybrid και όχι τον παλιό....