Οι σχεδιαστές έδωσαν ένα παιχνιδιάρικο χαρακτήρα μέσω της αιωρούμενης οροφής και την επιλογή διχρωμιών και διαφορετικών σχεδίων στις ζάντες
Μία νέα σελίδα στην ιστορία της ξεκίνησε να γράφει η smart, καθώς λανσάρει και επίσημα στην ευρωπαϊκή αγορά τα πρώτα της SUV, τα οποία είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά. Και αν οι διαστάσεις (άνω των 4 μ.) και το αμάξωμα αποτελούν έκπληξη, καθώς γνωρίσαμε τη smart χάρη στα υπερ-μίνι μοντέλα της, δεν θα πρέπει να μας εκπλήσσει το γεγονός πως πλέον μιλάμε για μια αποκλειστικά ηλεκτρική μάρκα. Εξάλλου το πρώτο smart που σχεδιάστηκε στο χαρτί, το 1972 ήταν ηλεκτρικό. Υπήρχε λοιπόν το όραμα, βρέθηκαν και οι απαραίτητες προϋποθέσεις σε συνεργασία με την Geely που δίνει τα μηχανικά μέρη και έτσι λοιπόν δημιουργήθηκαν τα #1 και #3. Ας δούμε λοιπόν τα δύο μοντέλα ξεκινώντας από το #1.
Πέρασαν σχεδόν 25 χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε το smart fortwo. Ένα μοντέλο που έκανε το breakthrough στην αυτοκίνηση και άφησε το στίγμα του, ένα μοντέλο που... ξεπούλησε σαν ζεστό ψωμί. Το smart #1 λοιπόν θέλει να πετύχει το ίδιο, να γίνει το νέο icon model στα compact μοντέλα, παρόλο που διαφέρει ολότελα: Έχει διπλάσιο σχεδόν μέγεθος από τον πρόγονό του (4,27 μέτρα) και είναι SUV.
Σχεδιαστικά είναι εμφανής η επιρροή των σχεδιαστών της Mercedes (το design είναι made in Germany) και δη στα πίσω φωτιστικά σώματα, όπως και στην φωτεινή μπάρα που ενώνει τα μπροστινά φώτα αντίστοιχα. Στα αξιοσημείωτα, η απουσία πλαισίου στα παράθυρα των πορτών και οι χωνευτές χειρολαβές, με τους Γερμανούς σχεδιαστές να δίνουν ένα παιχνιδιάρικο χαρακτήρα μέσω της αιωρούμενης οροφής και την επιλογή διχρωμιών και διαφορετικών σχεδίων στις ζάντες, ανάλογα και την εξοπλιστική έκδοση. Αξίζει να σημειώσουμε πως σε όλες τις εκδόσεις, το #1 έχει μεγάλη πανοραμική γυάλινη οροφή. Συνολικά δεν μπορούμε να πούμε ότι έχει το ίδιο WOW effect του διθέσιου smart, ωστόσο συνολικά έχει το κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα.