ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Στο δρόμο: Παραμένει fun to drive και ως ηλεκτρικό!

 Σχολιάστε 
25.601 Επισκέψεις στο άρθρο (12/4/2025)
Το καλό είναι πως το Puma Gen-E καταφέρνει να δίνει την αίσθηση πως «στρίβει» βασισμένο όχι στα ηλεκτρονικά, αλλά στη σωστή κινηματική των αναρτήσεων, με μπόλικη μηχανική πρόσφυση και ελάχιστες…
3 Φωτογραφίες »

Το καλό είναι πως το Puma Gen-E καταφέρνει να δίνει την αίσθηση πως «στρίβει» βασισμένο όχι στα ηλεκτρονικά, αλλά στη σωστή κινηματική των αναρτήσεων, με μπόλικη μηχανική πρόσφυση και ελάχιστες… ηλεκτρικές επιρροές.

H επιλογή των διαδρομών στην πανευρωπαϊκή οδηγική παρουσίαση του Ford Puma Gen-E σίγουρα δεν ήταν τυχαία: Λίγα χιλιόμετρα στην πόλη, κάποια στην εθνική και πολλά σε στενό στροφιλίκι στα βουνά γύρω από τη Βαρκελώνη. Οι άνθρωποι της Ford τόνισαν πως το set-up έρχεται από το Puma ST με αποτέλεσμα οι προσδοκίες μας να είναι μεγάλες.


Το τιμόνι του Puma Gen-E έχει εμφανώς Ford καταβολές με σωστό βάρος (ειδικά στη Sport λειτουργία) και ικανότητα να μεταφέρει σχεδόν όλη την πληροφόρηση από το μπροστινό σύστημα.
3 Φωτογραφίες »

Το τιμόνι του Puma Gen-E έχει εμφανώς Ford καταβολές με σωστό βάρος (ειδικά στη Sport λειτουργία) και ικανότητα να μεταφέρει σχεδόν όλη την πληροφόρηση από το μπροστινό σύστημα.


Αρχικά εκτιμάς τη σωστή θέση οδήγησης, με το σχετικά μεγάλο τετραγωνισμένο τιμόνι (δεν «κόβει» τη θέα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων) ακριβώς μέσα στα χέρια, αλλά και την ευκολία στην πόλη, που το ηλεκτρικό Puma «λατρεύει» λόγω της απουσίας κιβωτίου, της πολύ χαμηλής κατανάλωση ενέργειας (είδαμε ακόμα και 10 kWh/100 χλμ. με πρόγραμμα Eco) και της λειτουργία one-pedal (επιλέγεται από το μενού προγραμμάτων οδήγησης). Υπάρχει και κουμπί L στον μοχλό για την επιλογή κίνησης, που κάνει πιο έντονη την ανάκτηση ενέργειας στο άφημα του πεντάλ ισχύος, αλλά δεν φρενάρει όσο με τη λειτουργία one-pedal.

Στον ανοιχτό δρόμο η απουσία μηχανικών θορύβων έκανε χαλαρωτική τη μετακίνηση, τα καλά όμως ήρθαν μόλις πήραμε την έξοδο για το ορεινό στροφιλίκι. Σύντομα οι αρχικές μας επιφυλάξεις έμειναν πίσω και απλά άρχισαν τα χαμόγελα. Η επιτάχυνση δεν είναι εκρηκτική, αλλά απόλυτα γραμμική, ίσως περισσότερο από ότι θα θέλαμε έχοντας στο νου (καλώς ή κακώς) το Puma ST με τον 1000άρη Ecoboost των 170 ίππων. Από την άλλη, το τιμόνι έχει σωστό βάρος (ειδικά στη Sport λειτουργία) και μεταφέρει σχεδόν όλη την πληροφόρηση από το μπροστινό σύστημα, τη στιγμή που η ανάρτηση είναι ευχάριστα σφιχτή και άκρως αποτελεσματική. Συγκρατεί την κλίση, χωρίς να βροντάει ή να κοπανάει στις συνήθεις κακοτεχνίες, μόνο κάποια έντονα εγκάρσια σαμαράκια που συναντήσαμε έγιναν αισθητά στην καμπίνα όταν πέρασαν από πάνω τους οι τροχοί των 17 ιντσών με τα 215/55 ελαστικά. Και όσο περισσότερο οδηγούσαμε τόσο περισσότερο το ηλεκτρικό Puma ξεδίπλωνε το ταμπεραμέντο του για να εξασφαλίσει στον οδηγό μια απρόσμενα ευχάριστη οδηγική εμπειρία. Το σχετικά συγκρατημένο βάρος (1.563 κιλά), το χαμηλό κέντρο βάρους με την κατάλληλη τοποθέτηση και οι ρυθμίσεις κάνουν το θαύμα τους. Σίγουρα δεν υπάρχει η «κοψιά» του βενζινοκίνητου, αλλά δεν υπάρχει στην πιάτσα άλλο τόσο άμεσο, ευχάριστο και συμμετοχικό ηλεκτρικό SUVάκι. Στρίβει δυναμικά, με σχεδόν μηδενικές κλίσεις, ένα «υπάκουο» μπροστινό σύστημα, καθώς και ένα αρκετά «ζωντανό» πίσω μέρος.

Οι στενοί δρόμοι και οι εκατοντάδες ποδηλάτες που συναντήσαμε δεν επέτρεψαν την αναζήτηση… ορίων, αλλά το «πράγμα» λίγα έχει να ζηλέψει από το Puma ST. Το καλό είναι πως το Puma Gen-E καταφέρνει να δίνει την αίσθηση πως «στρίβει» βασισμένο όχι στα ηλεκτρονικά, αλλά στη σωστή κινηματική των αναρτήσεων, με μπόλικη μηχανική πρόσφυση και ελάχιστες… ηλεκτρικές επιρροές.Η Ford έχει βάλει την ιδιαίτερη πινελιά που χρειαζόταν, ακόμα και στη φυσική αίσθηση των δυνατών φρένων (παρά τα πίσω ταμπούρα) έστω και αν μιλάμε για ένα ηλεκτρικό μοντέλο χωρίς μυρωδιά… βενζίνης.

Υπάρχει και ένας τεχνητός ήχος (αν επιλέξεις ακομπανιάρει μόνιμα), που με λίγη φαντασία θυμίζει αυτόν του Ecoboost, κάνοντας ακόμα πιο ενδιαφέρουσα την εμπειρία, που σίγουρα άξιζε περισσότερη στήριξη από τα καθίσματα, αλλά και ένα ρυθμιζόμενο σύστημα ανάκτησης με paddles στο τιμόνι για την ψευδαίσθηση της «σειριακής» αλλαγής σχέσεων. Από εκεί και πέρα, η μικρή μπαταρία και η γρήγορη οδήγηση ένα άγχος για την αυτονομία μας το έβγαλαν… Στο τέλος όμως με αρκετή ανάκτηση στις κατηφορικές διαδρομές η μέση κατανάλωση ενέργειας που είδαμε ήταν γύρω στις 15 kWh/100 χλμ. από την οποία προκύπτει μια αυτονομία γύρω στα 300 χλμ., που είναι μια χαρά για ένα SUV πόλης.

Σελίδα 1Οδηγούμε στη Βαρκελώνη το νέο Ford Puma Gen-E
Σελίδα 2Κινητήρας-Αυτονομία: Με 168 άλογα, υπόσχεται έως και 523 χλμ. με μια φόρτιση
Σελίδα 3Εσωτερικό-Χώροι: Full digital, ακόμα πιο πρακτικό
Σελίδα 4Στο δρόμο: Παραμένει fun to drive και ως ηλεκτρικό!
Σελίδα 5Η γνώμη μας & Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Toyota
MERCEDES SPRINTER 30 YEARS