Έχει ρετρό εμφάνιση, πάει σαν καρτ στο δρόμο και το εσωτερικό σου δίνει την αίσθηση πως οδηγάς κάτι από το μέλλον. Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Honda έχει όλα τα φόντα για να χαρακτηρισθεί ως το ένα cult μοντέλο της σύγχρονης εποχής.
What is new
- Το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της Honda
- Με 136 και 154 PS
- 35,5 kWh μπαταρία με αυτονομία 222 χλμ.
Δεν είμαι γνώστης της τέχνης και των εικαστικών, ούτε κατά διάνοια, όμως πρώτη φορά ένα αυτοκίνητο με κάνει -με τα λίγα που ξέρω- να το παρομοιάσω με ένα σύγχρονο αντικείμενο μοντέρνας τέχνης το οποίο θα μπορούσε να φιλοξενηθεί στο MοMA της Νέας Υόρκης, έναν pop-art πίνακα του ¶ντι Γούρχολ, ή ένα γλυπτό του Dan Flavin, που αποτελεί ωδή στο μοντέρνο μέσω του μινιμαλισμού του.
Το νέο Honda e είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Honda και αν έπρεπε να βρω μια φράση για να ξεκινήσω την περιγραφή, αυτή δεν θα ήταν η αναμενόμενη πως «τα ακριβά αρώματα μπαίνουν σε μικρά μπουκαλάκια», αλλά ότι σε κάποια πράγματα στη ζωή ή αντικείμενα τέχνης τα χρήματα έχουν δευτερεύουσα αξία. Για να γίνω πιο ακριβής, 33.850 ή 36.850 ευρώ χωρίς τις «πράσινες» εκπτώσεις κοστίζει στη Γερμανία το νέο Honda e, τιμή που ορθολογιστικά το καθιστά ακριβή αγορά – επένδυση για μοντέλο πόλης, όμως αν είχα τα λεφτά, ίσως να το σκεφτόμουν…
Ρετρό σχεδίαση
Οι εικόνες μιλούνε από μόνες τους, οι αντιδράσεις του κόσμου όμως όπως τις νιώσαμε στη Βαλένθια της Ισπανίας που βρεθήκαμε προσκεκλημένοι για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου έχουν ακόμη μεγαλύτερη αξία. Το Honda e είναι ένα μπιζουδάκι 3,9 μέτρων, ένα αυτοκίνητο που θα κλέψει την παράσταση ακόμη και αν σταθεί δίπλα σε ένα Hummer ή μια Mustang. Είναι minimal σε σχεδίαση με καθαρές γραμμές και επιφάνειες, συνδυάζει το σύγχρονο με το κλασικό (βλ. κάμερες αντί για εξωτερικούς καθρέπτες, ή το εμπρός και πίσω μέρος με τα στρόγγυλα LED φανάρια) και καταφέρνει να σου θυμίσει τα Civic ή Golf GTI της πρώτης τους γενιάς. Με λίγα λόγια; Δεν παραπέμπει σε ο,τιδήποτε άλλο αυτή τη στιγμή και έχει τη δική του ταυτότητα για αυτό και του θα του δίναμε περίοπτη θέση σε μια… αυτοκινητιστική γκαλερί.
Τι είναι όμως το Honda e;
Επικεντρωθήκαμε στην εμφάνιση, όμως ας πούμε εν συντομία λίγα πράγματα για το νέο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας. Πρώτα από όλα είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας. Έχει διαστάσεις ενός μίνι οχήματος (3,9 μέτρα μήκος), οι μπαταρίες του έχουν χωρητικότητα 35,5 kW, που σημαίνει έχει μικρή αυτονομία ή διαφορετικά αυτονομία για μέσα στην πόλη (222 χλμ. κατά WLTP), όμως από την άλλη φορτίζει γρήγορα (4,1 ώρες με wallbox των 7,4 kWh). Με ταχυφορτιστή των 50 ή 100 kWh ο χρόνος μειώνεται φυσικά στα 30 λεπτά. Ταυτόχρονα, είναι ένα αυτοκίνητο που έχει την τεχνολογία στο DNA του, και όχι επειδή είναι ηλεκτρικό. Highlight του βέβαια αποτελούν οι -στάνταρ- κάμερες αντί των εξωτερικών καθρεπτών, όμως πρέπει να αναφέρουμε πως διαθέτει τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης για να προσαρμόζεται στη φωνή του χρήστη και έτσι να δίνει πιο ακριβείς απαντήσεις, είναι full digital στο εσωτερικό και φυσικά network connected. Πάμε να το δούμε στην πράξη;
Η Χόντα είναι μοναδική ότι κ αν παρουσιάσει . Κυρίως ΑΞΙΟΠΙΣΤΗ .Για μέσα στην πόλη
κ μικρές διαδρομές το ηλεκτρ.χόντα φαίνεται άριστο . Αναμένουμε μεγαλύτερη
αυτονομία στο μέλλον για να γίνει αυτοκίνητο για όλες τις δουλειές . Μπράβο Χόντα.
....34.000 με 38.000 ευρω για αυτο το εξαμβλωμα???? Με τιποτα! Μαλλον ψαχνουν για κοροιδα. Θα βρουν ομως αρκετα, γιατι τα fashion victims δεν ειναι και λιγα. Για μενα οποιος θελει μεγαλυτερη οικονομια η πιο συμφερουσα λυση ειναι το LPG. Στοιχιζει ακριβως το μισο απ'οτι η βενζινη. Αν αργοτερα βελτιωθει η τεχνολογια των ηλεκτρικων αυτοκινητων, και λυθουν καποια προβληματα οπως της μεγαλυτερης αυτονομιας, του επαρκους δικτυου για φορτιση και προπαντων αν οι τιμες πεσουν στα επιπεδα των μηχανοκινητων, τοτε βλεπουμε.
Καλή η προσπάθεια αλλά δεεεν πείθει. Θα παραμείνουμε για τα επόμενα 15 χρόνια στις κλασικές αξίες ...βενζίνης πετρελαίου και ...βλέπουμε
Η Χόντα είναι μοναδική ότι κ αν παρουσιάσει . Κυρίως ΑΞΙΟΠΙΣΤΗ .Για μέσα στην πόλη κ μικρές διαδρομές το ηλεκτρ.χόντα φαίνεται άριστο . Αναμένουμε μεγαλύτερη αυτονομία στο μέλλον για να γίνει αυτοκίνητο για όλες τις δουλειές . Μπράβο Χόντα.
....34.000 με 38.000 ευρω για αυτο το εξαμβλωμα???? Με τιποτα! Μαλλον ψαχνουν για κοροιδα. Θα βρουν ομως αρκετα, γιατι τα fashion victims δεν ειναι και λιγα. Για μενα οποιος θελει μεγαλυτερη οικονομια η πιο συμφερουσα λυση ειναι το LPG. Στοιχιζει ακριβως το μισο απ'οτι η βενζινη. Αν αργοτερα βελτιωθει η τεχνολογια των ηλεκτρικων αυτοκινητων, και λυθουν καποια προβληματα οπως της μεγαλυτερης αυτονομιας, του επαρκους δικτυου για φορτιση και προπαντων αν οι τιμες πεσουν στα επιπεδα των μηχανοκινητων, τοτε βλεπουμε.
ακριβο πολυ θα περιμενουμε εκδοση με φυσικο αεριο ναναι πιο φτηνο.αλλιως θα προτιμισουμε lada η yugo ηλεκτρικο οταν βγαλουν με 11000 ευρο,