Το Renault Clio στην ολοκαίνουργια και τεχνολογικά προηγμένη πέμπτη του γενιά όχι μόνο «προστατεύει» την ιστορία που έχει γράψει εδώ και σχεδόν 30 χρόνια, αλλά βάζει τα θεμέλια για ακόμη πιο λαμπρή καριέρα.
Με 29 χρόνια παρουσίας στην αγορά, 4 γενιές και 15.000.000 πωλήσεις, το Renault Clio, όχι μόνο έγινε ένα από τα best seller της κατηγορίας, αλλά κατάφερε να κερδίσει δύο φορές τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» (1991 και 2006)! Σήμερα είμαστε στην Πορτογαλία και οδηγούμε την ολοκαίνουργια 5η γενιά του γαλλικού μικρού.
Πιο κοντό και πιο δυναμικό
Η 5η γενιά του Clio είναι χτισμένη πάνω στη νέα CMF-B πλατφόρμα (όπως το τρέχον Nissan Micra) με τους σχεδιαστές να πετυχαίνουν πιο συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις (θυμίζουμε πως το Clio ήταν από τα πρώτα μικρά που ξεπέρασαν τα 4,0 μ.), μειώνοντας το μήκος κατά 12 χλστ. και το βάρος του πλαισίου κατά 22 κιλά. Το συνολικό μήκος είναι πλέον στα 4.050 χλστ., τη στιγμή που το αμάξωμα έχει χαμηλώσει από 8 έως 48 χλστ. (στην άκρη της πίσω αεροτομής) προσφέροντας καλύτερη αεροδυναμική και πιο δυναμικό χαρακτήρα. Αξίζει να σημειωθεί εδώ πως το νέο Renault Clio θα διατίθεται και στην σπορτίφ έκδοση RS-Line. Περισσότερες λεπτομέρειες και σε βάθος ανάλυση όμως στο επόμενο τεύχος του Auto Τρίτη που κυκλοφορεί την Τρίτη 4 Ιουνίου.
Δεν ξέρω πόσο διαφορετική είναι η νέα πλατφόρμα αλλά η δική μου εντύπωση είναι ότι ακολούθησαν το δρόμο του Fiesta, δηλ. γενική βελτίωση του προηγούμενου μοντέλου με έμφαση στην καμπίνα. Μια χαρά τακτική είναι, δεν με χαλάει... Το ταμπλώ είναι σαφώς καλύτερο από πριν και φαίνεται ποιοτικό και ευχάριστο αν και σχετικά λιτό. Ο χώρος αποσκευών δεν μου φαίνεται μεγαλύτερος αλλά βαθύτερος - κάτι κοψανε, ρεζέρβα ίσως? Αν υποθέσουμε ότι παρομοιάζει στο Micra από πλευράς συμπεριφοράς κλπ, θα είναι οκ, μέχρι εκεί, οπότε στο τέλος είναι θέμα γούστου και κυρίως τιμής. Από πλευράς πληρότητας εξοπλισμού είναι αντίστοιχο ή και καλύτερο του Fiesta (το οποίο έχει μεγάλη γκάμα ακόμη και στα χαμηλά επίπεδα εξοπλισμού), το θέμα είναι με τι τιμή διότι τα 'καλούδια' κοστίζουν και το παράδειγμα του αδελφού Micra χωρίς ενδιάμεση κονσόλα και με χειροκίνητα πίσω παράθυρα δεν είναι ό,τι καλύτερο.... Το Clio ήταν πάντα από τα καλύτερα μικρά συνολικά, με καλή αίσθηση και καλή συμπεριφορά, αλλά λίγο περίεργο εσωτερικό (έβαλαν μυαλό νομίζω) και ενίοτε ανησυχητική αξιοπιστία - ας ελπίσουμε ότι επίσης βελτιώθηκαν και σε αυτό. Προσωπικά, αν μου άρεσε, δεν θα αγόραζα πρώτες παρτίδες...
Δεν ξέρω πόσο διαφορετική είναι η νέα πλατφόρμα αλλά η δική μου εντύπωση είναι ότι ακολούθησαν το δρόμο του Fiesta, δηλ. γενική βελτίωση του προηγούμενου μοντέλου με έμφαση στην καμπίνα. Μια χαρά τακτική είναι, δεν με χαλάει... Το ταμπλώ είναι σαφώς καλύτερο από πριν και φαίνεται ποιοτικό και ευχάριστο αν και σχετικά λιτό. Ο χώρος αποσκευών δεν μου φαίνεται μεγαλύτερος αλλά βαθύτερος - κάτι κοψανε, ρεζέρβα ίσως? Αν υποθέσουμε ότι παρομοιάζει στο Micra από πλευράς συμπεριφοράς κλπ, θα είναι οκ, μέχρι εκεί, οπότε στο τέλος είναι θέμα γούστου και κυρίως τιμής. Από πλευράς πληρότητας εξοπλισμού είναι αντίστοιχο ή και καλύτερο του Fiesta (το οποίο έχει μεγάλη γκάμα ακόμη και στα χαμηλά επίπεδα εξοπλισμού), το θέμα είναι με τι τιμή διότι τα 'καλούδια' κοστίζουν και το παράδειγμα του αδελφού Micra χωρίς ενδιάμεση κονσόλα και με χειροκίνητα πίσω παράθυρα δεν είναι ό,τι καλύτερο.... Το Clio ήταν πάντα από τα καλύτερα μικρά συνολικά, με καλή αίσθηση και καλή συμπεριφορά, αλλά λίγο περίεργο εσωτερικό (έβαλαν μυαλό νομίζω) και ενίοτε ανησυχητική αξιοπιστία - ας ελπίσουμε ότι επίσης βελτιώθηκαν και σε αυτό. Προσωπικά, αν μου άρεσε, δεν θα αγόραζα πρώτες παρτίδες...