Το πρώτο πράγμα που μας έκανε εντύπωση πίσω από το τιμόνι του νέου Clio είναι η έκδηλη ποιοτική αναβάθμιση, τόσο σε υλικά, όσο και σε φινίρισμα-συναρμογή. Διαθέτοντας μαλακά υλικά εκεί που το VW Polo και το Ford Fiesta δεν έχoυν, το νέο Clio δεν έχει και πολλά να ζηλέψει ακόμη και απέναντι σε premium επιλογές της κατηγορίας. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά χαμηλή πλέον και κυρίως σωστή με αποτέλεσμα λεβιές και τιμόνι να έρχονται ως φυσικές προεκτάσεις των χεριών, ενώ όλοι οι διακόπτες είναι εύκολα προσβάσιμοι.
Από τους διαθέσιμους 2 βενζινοκινητήρες επιλέξαμε τον 3κύλινρο 1,0 TCe με τα 100 άλογα και το 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Αυτή η έκδοση θα είναι λογικά και η πιο εμπορική στην Ελλάδα. Αν δεν τον ζορίσεις στις υψηλές στροφές δύσκολα καταλαβαίνεις πως είναι 3 κύλινδρος και προσφέροντας αρκετή ροπή από χαμηλά τραβάει μια χαρά και έχει καλή απόκριση, στη Sport λειτουργία τουλάχιστον. Στην Eco είναι εμφανής η ραθυμία, αλλά και η συγκράτηση της κατανάλωσης. Είναι ιδιαίτερα πολιτισμένο μοτέρ και έρχεται σε αρμονία με την ήσυχη και ποιοτική κύλιση του νέου Clio. Ευχάριστη έκπληξη και η αίσθηση του επιλογέα με τις κοντές διαδρομές και την «καλολαδωμένη» λειτουργία, όπως και το τιμόνι ειδικά με επιλεγμένη τη λειτουργία Sport από το σύστημα παραμετροποίησης. Μια 6η σχέση πάντως με πιο πυκνή κλιμάκωση στις 5 πρώτες θα ήταν ευπρόσδεκτη.
Τα οφέλη από τη νέα πλατφόρμα είναι εμφανή τόσο από την ακαμψία του πλαισίου, όσο και από την στιβαρότητα του Clio στο δρόμο, δείχνοντας πιο ώριμο από ποτέ και δίνοντας την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Μεταπηδώντας στην έκδοση με τον 1,3 Tce των 130 ίππων, το στάνταρ 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και το πακέτο RS Line, το Clio ξεδιπλώνει πλήρως το χαρισματικό οδηγικό του ταμπεραμέντο. Η λειτουργία του κινητήρα είναι σχεδόν… ηλεκτρική με άμεση απόκριση και γερό τράβηγμα από πολύ χαμηλά. Αν και από το κλικ στο paddle μέχρι την εναλλαγή των γραναζιών υπάρχει μια μικρή υστέρηση προς όφελος της ομαλότητας, το κιβώτιο είναι γρήγορο και βελτιωμένο σε σχέση με πριν.
Περισσότερες λεπτομέρειες και σε βάθος ανάλυση όμως στο επόμενο τεύχος του Auto Τρίτη που κυκλοφορεί την Τρίτη 4 Ιουνίου.
Δεν ξέρω πόσο διαφορετική είναι η νέα πλατφόρμα αλλά η δική μου εντύπωση είναι ότι ακολούθησαν το δρόμο του Fiesta, δηλ. γενική βελτίωση του προηγούμενου μοντέλου με έμφαση στην καμπίνα. Μια χαρά τακτική είναι, δεν με χαλάει... Το ταμπλώ είναι σαφώς καλύτερο από πριν και φαίνεται ποιοτικό και ευχάριστο αν και σχετικά λιτό. Ο χώρος αποσκευών δεν μου φαίνεται μεγαλύτερος αλλά βαθύτερος - κάτι κοψανε, ρεζέρβα ίσως? Αν υποθέσουμε ότι παρομοιάζει στο Micra από πλευράς συμπεριφοράς κλπ, θα είναι οκ, μέχρι εκεί, οπότε στο τέλος είναι θέμα γούστου και κυρίως τιμής. Από πλευράς πληρότητας εξοπλισμού είναι αντίστοιχο ή και καλύτερο του Fiesta (το οποίο έχει μεγάλη γκάμα ακόμη και στα χαμηλά επίπεδα εξοπλισμού), το θέμα είναι με τι τιμή διότι τα 'καλούδια' κοστίζουν και το παράδειγμα του αδελφού Micra χωρίς ενδιάμεση κονσόλα και με χειροκίνητα πίσω παράθυρα δεν είναι ό,τι καλύτερο.... Το Clio ήταν πάντα από τα καλύτερα μικρά συνολικά, με καλή αίσθηση και καλή συμπεριφορά, αλλά λίγο περίεργο εσωτερικό (έβαλαν μυαλό νομίζω) και ενίοτε ανησυχητική αξιοπιστία - ας ελπίσουμε ότι επίσης βελτιώθηκαν και σε αυτό. Προσωπικά, αν μου άρεσε, δεν θα αγόραζα πρώτες παρτίδες...
Δεν ξέρω πόσο διαφορετική είναι η νέα πλατφόρμα αλλά η δική μου εντύπωση είναι ότι ακολούθησαν το δρόμο του Fiesta, δηλ. γενική βελτίωση του προηγούμενου μοντέλου με έμφαση στην καμπίνα. Μια χαρά τακτική είναι, δεν με χαλάει... Το ταμπλώ είναι σαφώς καλύτερο από πριν και φαίνεται ποιοτικό και ευχάριστο αν και σχετικά λιτό. Ο χώρος αποσκευών δεν μου φαίνεται μεγαλύτερος αλλά βαθύτερος - κάτι κοψανε, ρεζέρβα ίσως? Αν υποθέσουμε ότι παρομοιάζει στο Micra από πλευράς συμπεριφοράς κλπ, θα είναι οκ, μέχρι εκεί, οπότε στο τέλος είναι θέμα γούστου και κυρίως τιμής. Από πλευράς πληρότητας εξοπλισμού είναι αντίστοιχο ή και καλύτερο του Fiesta (το οποίο έχει μεγάλη γκάμα ακόμη και στα χαμηλά επίπεδα εξοπλισμού), το θέμα είναι με τι τιμή διότι τα 'καλούδια' κοστίζουν και το παράδειγμα του αδελφού Micra χωρίς ενδιάμεση κονσόλα και με χειροκίνητα πίσω παράθυρα δεν είναι ό,τι καλύτερο.... Το Clio ήταν πάντα από τα καλύτερα μικρά συνολικά, με καλή αίσθηση και καλή συμπεριφορά, αλλά λίγο περίεργο εσωτερικό (έβαλαν μυαλό νομίζω) και ενίοτε ανησυχητική αξιοπιστία - ας ελπίσουμε ότι επίσης βελτιώθηκαν και σε αυτό. Προσωπικά, αν μου άρεσε, δεν θα αγόραζα πρώτες παρτίδες...