Τα τρία μοντέλα της δοκιμής μας έχουν ως κοινό παράγοντα τα λίγα κυβικά, αφού όλοι οι κινητήρες τους είναι κάτω από 1.200 κυβικά και με υπερτροφοδότηση.
Αναλυτικότερα το SEAT Leon εκμεταλλεύεται στο έπακρο την ελαφρότητα της μοντέρνας πλατφόρμας MQB και σε συνδυασμό με τον 1,2 TSI, 4κύλινδρο, turbo βενζινοκινητήρα του Volkswagen Group (110 ίπποι και 175 Nm ροπής) εμφανίζει κορυφαίες επιδόσεις, υπερτερώντας, στην επιτάχυνση από στάση και στις ρεπρίζ, των άλλων δύο μοντέλων, παρά το γεγονός πως υστερεί σε δύναμη. Οι 110 ίπποι του αποδίδονται ήσυχα, ραφιναρισμένα, γραμμικά με αρκετή ροπή από τις χαμηλές στροφές και θετικό τράβηγμα μέχρι την κόκκινη περιοχή του στροφομέτρου.
Το Ford Focus φορά έναν 3κύλινδρο 1.000άρη κινητήρα που αποδίδει 125 άλογα και 170 Nm ροπής, ο οποίος είναι πρόθυμος και ζωντανός στο πάτημα του γκαζιού, η λειτουργία του είναι πολιτισμένη ενώ τραβάει γερά μέχρι τον κόφτη. Μάλιστα, εφόσον δεν τον πιέζεις ο κινητήρας αυτός μπορεί να είναι αρκετά οικονομικός και σβέλτος χάρη στην διαθέσιμη από χαμηλά ροπή. Από την άλλη, τo βαρύ αμάξωμα δεν τον αφήνει να προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις, χωρίς ωστόσο και να υστερεί σημαντικά. Το 6άρι κιβώτιο διαθέτει πολύ καλό επιλογέα και «έξυπνη» κλιμάκωση.
Στη συνέχεια το Pulsar με κινητήρα στα 1,2 λίτρα και απόδοση 115 αλόγων και 190 Nm ροπής (την ψηλότερη από τα τρία), διαθέτει και αυτό πολιτισμένη λειτουργία, όμως σε σύγκριση με τα άλλα δύο μοντέλα δίνει την αίσθηση ότι είναι λίγο πιο αργό. Αυτό οφείλεται στην κλιμάκωση του κιβωτίου όπως αποτυπώνεται και από τα νούμερα των ρεπρίζ.
Στο κομμάτι της κατανάλωσης το Leon έχει χαμηλότερη πραγματική κατανάλωση, όπως έδειξαν οι μετρήσεις μας. Η μέση τιμή που πετύχαμε στη διάρκεια των δοκιμών είναι 6,4 λτ./100 χλμ., όταν στο Focus η αντίστοιχη τιμή ήταν 6,9 λτ./100 χλμ. και στο Pulsar 7,0 λτ./100 χλμ. Θα πρέπει να σημειώσουμε εδώ πως και τα 3 μοντέλα, υπό πίεση εμφανίζουν υψηλότερη μέση κατανάλωση (άνω των 9,0 λτ./100 χλμ.).
είπαμε μέχρι τα 20 χιλιάρικα οικογενειακά το φοκους είναι ακτύπητο, με 4 ανεξάρτητες αναρτήσεις , περιμένω τον Γενάρη να το πάρω, αφού η μαζντα και το 3 δεν έρχεται στην Ελλάδα, μπορεί να κοιτάξω και το χιουνται το ι30 αλλά μάλλον μου φαίνεται ακριβό.Με άκαμπτους άξονες αμάξι δεν παίρνω
filippos@ συνηθως δεν υπάρχουν και μεγαλες διαφορές στην τιμή, μπορεί με τον 1000 κινητηρα να εχει παραπλησιες τιμές..αν και θα προτιμουσα τον εκο 1,5 λιτρα . Το μονο αρνητικο είναι πως μαλλον η φορντ είναι λιγο τσιγκούνα στον εξοπλισμό!
Παιδιά ο σκαραβαίος που έχετε στην πρώτη φωτογραφία δεν μπορεί να πάρει αποσκευές πίσω - είναι η μηχανή εκεί. Πείτε τους να τις βάλουν μπροστά! :)
είπαμε μέχρι τα 20 χιλιάρικα οικογενειακά το φοκους είναι ακτύπητο, με 4 ανεξάρτητες αναρτήσεις , περιμένω τον Γενάρη να το πάρω, αφού η μαζντα και το 3 δεν έρχεται στην Ελλάδα, μπορεί να κοιτάξω και το χιουνται το ι30 αλλά μάλλον μου φαίνεται ακριβό.Με άκαμπτους άξονες αμάξι δεν παίρνω
st -δεν υπαρχει περιπτωση το νεο focus να εχει παραπλησια τιμη - οσο και το astra θα πουλιεται και λιγο παραπανω
εννοώ το νέο μοντέλο με τους μεγαλύτερους χώρους , ελπίζω να εχει παρόμοια τιμή πώλησης
filippos@ συνηθως δεν υπάρχουν και μεγαλες διαφορές στην τιμή, μπορεί με τον 1000 κινητηρα να εχει παραπλησιες τιμές..αν και θα προτιμουσα τον εκο 1,5 λιτρα . Το μονο αρνητικο είναι πως μαλλον η φορντ είναι λιγο τσιγκούνα στον εξοπλισμό!