Ντίζελ ή βενζίνη για πολλά χιλιόμετρα;
Όταν μιλάμε για αξιοπιστία και ανθεκτικότητα, πως βλέπετε τη διαφορά ανάμεσα σε ντίζελ και βενζίνη;
31.102 Επισκέψεις στο άρθρο (31/10/2013)
Πόσα χρόνια σκοπεύετε να κρατήσετε το αυτοκίνητο που μόλις αγοράσατε; Και τι επιλογές κάνατε για να αυξήσετε τις πιθανότητες να αντέξει αυτό το διάστημα; Τελικά υπάρχει θέμα με την επιλογή βενζίνης ή ντίζελ όταν μιλάμε για αξιοπιστία και ανθεκτικότητα;
Στην Ευρώπη που ο πληθυσμός μένει έξω από τις πόλεις, και οι δρόμοι είναι πολλοί και γρήγοροι, τα αυτοκίνητα γράφουν πολλά χιλιόμετρα ετησίως, με αποτέλεσμα τα 100.000 χλμ. να είναι απλά ένα στρογγυλό νούμερο στον οδομετρητή και τίποτε άλλο. Τα αυτοκίνητα γράφουν εκατό και 200.000 χιλιόμετρα πριν αρχίσουν να φαίνονται παλιά.
Όταν τέτοια νούμερα αρχίζουμε να τα κάνουμε και στην Ελλάδα, είτε γιατί καλύπτουμε πλέον μεγαλύτερες αποστάσεις για τη δουλειά, είτε γιατί κρατάμε τα αυτοκίνητα περισσότερα χρόνια στην ιδιοκτησία μας, πως είμαστε ήσυχοι ότι το αυτοκίνητο θα αντέξει και δε θα βγάλει πρόβλημα;
Από τη μία είναι η μόνιμη φήμη ότι το ντίζελ αντέχει παραπάνω. Από το παράδειγμα των ταξί και των φορτηγών που κάνουν εκατομμύρια χιλιόμετρα και είναι όλα ντίζελ, μέχρι τα μεταχειρισμένα εισαγωγής που προέρχονται κυρίως από λίζινγκ και έχουν καλύψει μεγάλες αποστάσεις, αυτή η φήμη ότι το ντίζελ δεν «καταλαβαίνει» τίποτα έχει μέσα της κάποια αλήθεια.
Από την άλλη οι νέοι κινητήρες ντίζελ δεν είναι όλοι φτιαγμένοι από χυτοσίδηρο. Κάποιοι νέοι, ίσως οι καλύτεροι, έχουν μέρη αλουμινίου, όπως πολλοί βενζινοκινητήρες. Τι σας λέει το υλικό κατασκευής όταν σκέφτεστε την αξιοπιστία;
Και τέλος, όταν κοιτάτε τη μακροζωία ενός αυτοκινήτου, μήπως εκτός από τον κινητήρα, το καύσιμο, την εισαγωγή (ατμοσφαιρικό ή τούρμπο) και το υλικό κατασκευής, θα ήταν πιο χρήσιμο να δείτε μια μεγάλη διάρκεια εγγύησης;
Τι λέτε λοιπόν; Τι μέτρα παίρνετε όταν διαλέγετε αυτοκίνητο ώστε να είναι ανθεκτικό στα πολλά χιλιόμετρα και στα χρόνια; Τι μετράτε περισσότερο; Πως αξιολογείτε τους ντίζελ και πως τους κινητήρες βενζίνης; Και τι κάνετε με την εγγύηση;
Έχουμε συνηθίσει ότι ένας κινητήρας diesel βγάζει πολύ περισσότερα χιλιόμετρα από έναν βενζινοκίνητο, πολλές φορές λανθασμένα, απλά βλέποντας την χιλιομετρική ένδειξη στο καντράν. Κατά τη γνώμη μου αυτό είναι λάθος. Πρώτον γιατί τα ταξί οδηγούνται από επαγγελματίες, οπότε ο τρόπος οδήγησης και η συντήρηση πλησιάζει το άριστα. Τα νέα diesel σίγουρα δεν είναι τόσο αξιόπιστα όπως τα παλιά και ο λόγος είναι απλός: τα παρελκόμενα που χρησιμοποιεί ένας σύγχρονος κινητήρας diesel είναι τόσα πολλά, που δύσκολα θα καταφέρει να αντέξει για πάρα πολλά χλμ (200.000) χωρίς βλάβη (φίλτρο dpf, αντλία, μπεκ ψεκασμού). Η γνώμη μου είναι ότι οι βενζινοκίνητη ατμοσφαιρικοί είναι (στους καιρούς μας) οι πλέον αξιόπιστοι, αν και καταναλώνουν λίγο περισσότερο.
Η διαφορά του κινητήρα πετρελαίου με αυτόν της της βενζίνης για ένα αυτοκίνητο στην αξιοπιστία είναι ελάχιστη.Υπάρχουν ατμοσφαιρικοί βενζινοκινητήρες που αντέχουν άνετα 300.000 με 400.000 χιλιόμετρα χωρίς πολλές απαιτήσεις. Όμως είναι λάθος να κοιτάμε μόνο τον κινητήρα για την αξιοπιστία και μακροζωία του αυτοκινήτου. Υπάρχουν τόσα άλλα τμήματα που χρειάζονται συντήρηση και χρήματα όπως τα φρένα, τα ηλεκτρικά μέρη, τα ηλεκτρονικά, οι αναρτήσεις και το αμάξωμα, που είναι κοινά ό,τι μηχανή και να φοράει ένα αμάξι. Με 15000 χμ. το χρόνο υπάρχουν βεζινοκινητήρες που αντέχουν πάνω από 20-25 χρόνια. Είπαμε δεν μπορούμε να αλλάζουμε αμάξι κάθε 3-4 χρόνια λόγω κρίσης, αλλά να μην μπορούμε και ανά 25 χρόνια τότε μάλλον θα γίνουμε σαν την Κούβα που τα έχουν από το 1959 και τα δορθώνουν ακόμα.
οτι και να λεμε σχετιζεται με τα υλικα κατασκευης το design και τι θελουν οι αυτοκινιτοβιομηχανιες.λενε (δεν το ξερω απο πρωτο χερι) οτι τα diesel αντεχουν περισσοτερο και κανουν περισσοτερα χλμ.τα ταξι στην πλειονοτητα τους ειναι 2000 κεκ και αυτο παιζει ρολο.τελος για την χρηση μετραει αλλα δεν ειναι κανονας.κατα μεγαλο ποσοστο τα πολλα ηλεκτρονικα ειναι αυτα που χαλανε περισσοτερο και οχι οι κινητηρες.εγω εχω μια τογιοτα 21 χρονια τωρα και εβγαλε με σκληρη χρηση 300000 χλμ.δεν εχω δει κανενα καινουργιο να εχει πλησιασει αυτο το νουμερο.βεβαια τωρα αρχιζει να ζηταει.τωρα οι κατασκευαστες λενε αλλαζε το στα 10 χρονια το μεγιστο και καλυτερα γιαν α πιασεις καποια αξια στα 5.αυτο ομως ειδικα στις μερες μας ποιος μπορει να το κανει?
Εγώ πιστεύω πως η μακροζωία του αυτοκινήτου (ανεξαρτήτως του εάν είναι ντηζελ ή βενζινοκίνητο) συναρτάται ευθέως με το τροπο αλλά και τις συνθήκες που χρησιμοποιείται. Αν για παράδειγμα το οδηγείς στα κόκκινα είναι βέβαιο ότι θα σου βγάλει ένα πλήθος βλάβες.Επίσης αν το οδηγείς διαρκώς σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος και πάλι μικραίνει ο κύκλος ζωής του.
Κύριε Στάθη δεν επιτέθηκα σε καμία και σε κανέναν, σε αντίθεση με κάποιον εδώ μέσα και τον ξέρετε όλοι σας...Οι ευγένειες σε άτομα που με βρίζουν εξ αρχής ΤΕΡΜΑ...όπως μου φέρεται ο καθένας και η κάθεμία, του, της φέρομαι.Καθείς όταν ανοίγει το στόμα του να μετράει καλά το τι λέει, μετά το να μυξοκλαίγεται, κ.τ.λ. το να λέει να η άλλη, ο άλλος το ξεκίνησε, ξεφτιλίζει περισσότερο τον εαυτό του.Βέβαια για κάποια ΠΑΛΙΟΡΕΜΑΛΙΑ αυτά είναι ψιλά γράμματα.Από τους πολλούς μαστόρους, εμπόρους, επιστήμονες ανατολικών χωρών με <<λάδι>> για να περάσουν μαθήματα, ξερόλες, κουτοπόνηρους και πόσα άλλα μπορώ να αναφέρω, έφτασε η Ελλάδα εδώ που έφτασε.Ότι είμαστε αυτό έχουμε, μετά μην λέμε να οι πολιτικοί μας φταίνε.ΙΔΙΑ ΚΑΙ ΧΕΙΡΌΤΕΡΑ ΣΚΑΤΑ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΜΑΣ.Φτάσαμε σε επίπεδο να δείχνεις του άλλου το φεγγάρι και να βλέπει το νύχι σου αν είναι βαμμένο ή όχι.Παλιά κοιτούσε το δάχτυλο.Σε καλό δρόμο είμαστε.
Λουκία συμφωνώ. Πιστεύω ότι ο κάθε άνθρωπος είναι ελεύθερος να έχει τις απόψεις του, αλλά δεν πρέπει να κατηγορεί τους άλλους που έτυχε να έχουν διαφορετικές απόψεις με τις δικές του. Ο καθένας μας θα πρέπει να σέβεται το δικαίωμα του άλλου να διατυπώνει τη γνώμη του, άσχετα αν δεν συμφωνεί. Υπάρχουν τρόποι να διατυπώσεις με ευγένεια τη διαφωνία σου χωρίς να βρίζεις. Δεν κερδίζει τίποτα όποιος βρίζει τον άλλον, επειδή δεν συμφωνεί μαζί του. Αντίθετα αποκαλύπτει σε όλους τους υπόλοιπους τον κακό του χαρακτήρα και προκαλεί την αποστροφή τους.
Σας ευχαριστώ κύριε Στάθη, βλέπετε εσείς είστε ευγενής ... κάποιος άλλος έδω με βρίζει γενικά.Τελικά τα γουρούνια όλα την ίδια μούρη έχουν, όπου και αν πας πάντα θα υπάρχουν, και δεν πάει το γουρούνια σε εσάς.
Είπαμε ζούμε στην εποχή της ασχετοσύνης και της μετριότητας, στο μπίρι μπίρι και την παπάντζα, αλλά το πιο λυπηρό είναι ότι οι γυναίκες στο περιβάλλον κάποιων δεν τους μάθαν ούτε στο ελάχιστο να είναι άντρες αλλά ΤΣΟΥΤΣΕΚΙΑ ΜΕ ΠΟΥΛΑΚΙ.Φαίνεται στις χώρες με χριστιανισμό και σε μία Ευρωπαϊκή χώρα όπως η δική μας, κάποιοι έχουν την γυναίκα για τα πιάτα και το σεξ, κ.τ.λ. και να μιλάνε έτσι όπως μιλάνε και τον διαβάζετε όλοι.ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΟΜΩΣ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΤΖΑΜΠΑ ΜΑΓΚΕΣ ΚΛΩΣΣΕΣ ΕΙΝΑΙ, ΤΟ ΠΟΥΛΑΚΙ ΚΑΙ Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΜΙΚΡΑΙΝΕΙ ΟΙΚΤΡΑ.
Και πάλι αυτά που γράφω εννοείται δεν πάν σε εσάς.
Λουκία και πάλι μπράβο σου. Ανέλυσες τέλεια το θέμα. Εγώ απλά θα συμπληρώσω ότι αν θέλουμε να διατηρήσουμε ένα αυτοκίνητο, για κάποιο λόγο, όπως π.χ. συναισθηματικό, δεδομένου πολλοί από εμάς έχουμε μια παθολογική σχέση με το αυτοκίνητο μας, μπορούμε να το κάνουμε, φροντίζοντας να κάνουμε καλό σέρβις, κάθε φορά που απαιτείται, αλλά και οτιδήποτε φθαρεί, να το αντικαταστήσουμε με αντίστοιχο καινούριο. Ακόμα και τον κινητήρα μπορούμε να τον αντικαταστήσουμε, όπως και οποιοδήποτε τμήμα του αυτοκινήτου και έτσι να έχουμε ένα καλό και σωστό αυτοκίνητο για απεριόριστο χρόνο, αρκεί να μην τσιγγουνευόμαστε τα έξοδα.
Πιστευω πως το πρώτο κριτίριο για την μακροζωία του κινητηρα ειναι ο τρόπος χρησης του αλλα και τα σωστα σερβις στην ωρα τους.
*Επίσης όσο είναι δυνατό για την αντοχή του οχήματος, όσο γίνεται πολλά χρόνια, να επισκευάζουμε ότι χαλάει και να μην το αφήνουμε για όσο το δυνατόν αργότερα και αργότερα, ειδικά αν ο τρόπος οδήγησης μας είναι επιθετικός, γρήγορος, βαρύς, κ.τ.λ.
Καλό είναι να αποφεύγουμε τα όσα ανέφερα και για λόγους κόστους λόγω αρκετών επισκευών, αλλαγών, κ.τ.λ. με το να οδηγούμε αμυντικά, πιο αργά, ελαφριά, κ.τ.λ.Βέβαια στην κάθεμια και στον καθένα, ο τρόπος οδήγησης είναι διαφορετικός και υποκειμενικός...
Η αλήθεια έχει πολλές προεκτάσεις, ανάλογα το πως θέλουμε να βλέπουμε τα πράγματα.Ανάμεσα σε πετρελαιοκίνητο και βενζινοκίνητο, το πετρελαιοκίνητο έχει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα και αξιοπιστία από ένα βενζινοκίνητο...ΝΑΙ ΑΛΛΑ ΠΩΣ;Με το να μην έχει turbo, με το να είναι το καύσιμο/πετρέλαιο καλή ποιότητας, με το να είναι από χυτοσίδηρο και άλλα.Επειδή στις μέρες μας, όλα τα πετρελαιοκίνητα έχουν turbo, ατμοσφαιρικός πετρελαιοκινητήρας στην Ελλάδα δεν υπάρχει, τα καύσιμα μας δεν είναι καλά, αξιοπρέπη, κ.τ.λ. πάμε σε μείωση της αξιοπιστίας και της ανθεκτικότητας ενός πετρελαιοκίνητου οχήματος σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο.Τα ίδια ισχύουν και για τα βενζινοκίνητα, άλλο 1000 κυβικά turbo και άλλο ατμοσφαιρικό, άλλο 6000 κυβικά turbo και άλλο ατμοσφαιρικό.Απλά στα μεγάλα κυβικά είτε πετρελαιοκίνητα, είτε βενζινοκίνητα με turbo, υπάρχει μεγαλύτερη αξιοπιστία σε σχέση με τα μικρά κυβικά όσο κατεβαίνουμε, αλλά σαφώς μεγαλύτερη αξιοπιστία όταν τα μεγάλα κυβικά είναι ατμοσφαιρικά.Επίσης να μην ξεχνάμε την συνολικη κατασκευή και των turbo και των ατμοσφαιρικών, είτε πετρελαιοκίνητα, είτε βενζινοκίνητα.Περάσε στις πιο σύνθετες κατασκευές με περισσότερα πράγματα επάνω τους, τα οποία πλέον χρίζουν μεγαλύτερης επισκευής όπου μπορεί να γίνει αυτό, τις περισσότερες φορές δε γίνεται αλλαγή η οποία από οικονομικής πλευράς είναι περισσότερο ακριβή από ότι παλαιότερα.Όλα τα πετρελαιοκίνητα είναι common rail, πλέον τα μπεκ δεν επισκευάζονται, γίνεται αλλαγή ελέο πιεζοηλεκτρικά με κόστος σημαντικό, όπως επίσης και άλλα μέρη τους.Το ίδιο και στα βενζινοκίνητα σε σχέση με τα παλαιότερα βενζινοκίνητα.
Το πόσα χιλιόμετρα είναι πολλά ή λίγα για ένα όχημα, είναι οικτρά υποκειμενικό.Για εμένα προσωπικά σε χώρες όπως η Ελλάδα, και άλλες βαλκάνιες, πρέπει να βγάζει ένα μοτέρ πάνω από 500000 χιλιόμετρα και αυτό γιατί δεν είμαστε παραγωγική χώρα, δεν έχουμε στο σύνολο των ανθρώπων το δικαίωμα της επιλογής ώστε να κάνουμε 60000 χιλιόμετρα και να τα καίμε και να αγοράζουμε άλλα οχήματα.Ήρθαν ξανά οι πέτρινες εποχές όπως πριν 20+ χρόνια, που τα οχήματα τα κρατούσαμε οι περισσότεροι και πάνω από 20 χρόνια και κάναμε επισκευές στα πάντα.Μετά ήρθαν τα δάνεια και πολλοί το παίζαν ότι αγοράζαν και αλλάζαν όχηματα ανά 5+ χρόνια ενώ και πάλι οι περισσότεροι δεν ήταν για όχημα, όπως επίσης με την έλευση των μεταχειρισμένων και του ότι πολλοί το παίζαν έμποροι και παντογνώστες από το μεταχειρισμένο όχημα και φέρναν από χώρες όπως η Γερμανία τα δήθεν καλά μεταχειρισμένα ΟΛΑ ΜΕ ΛΙΓΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ, πως γίνεται αυτό δηλαδή ΕΛΕΟΣ, και κάποιοι το παίζαν και πάλι ότι από το ένα καλό μεταχειρισμένο που το ξεπάστρεψαν αυτοί, πήγαιναν στο υποτιθέμενο άλλο καλό μεταχειρισμένο των εμπόρων με την παντογνωσία.Μέχρι και τα περίπτερα bmw,mercedes και άλλα πουλούσαν, όλοι μεταχειρισμένα πουλούσαν, απορώ που πήγαν όλοι τώρα;
Το book service σε πολλές περιπτώσεις ΕΙΧΕ ΒΙΑΣΘΕΙ ΞΑΝΑ ΚΑΙ ΞΑΝΑ, και ΔΕΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨΑ ΕΓΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ.Από παραποίηση, σκίσιμο και ξανά γραμμένο και διαφορετικό, με πολλά οχήματα να έχουν κάνει και πάνω από 300000 χιλιόμετρα, αλλά το βιβλίο να έλεγε 150000 χιλιόμετρα.Τώρα στο θέμα αυτό και στο εξωτερικό Έλληνες τους κάναμε, όπου και σε όσους πιάσει το θέμα λίγω χιλιομέτρων.Αν το αντιληφθείς έχει καλώς, βγάζεις και χρήματα.
Επίσης για να κρατήσουμε τα οχήματα μας όσο γίνεται πολλά χρόνια, διότι δεν μπορούμε να τα αλλάζουμε συχνά ή και καθόλου, πρέπει να στραφούμε σε μία μάρκα η οποία από ανεξάρτητους μελετητές αξιοπιστίας, μας πληροφορούν και αυτοί κατόπιν ελέγχων, μελετών, κ.τ.λ. τι δείκτη αξιοπιστίας έχεις σρ βάθος χρόνου.Μέχρι 3 έτη τα ποσοστά βλαβών, μέχρι 7 τα ίδια, κ.τ.λ. και μετά τα 11 έτη ξανά τα ίδια.Δεν γίνεται να αγοράσουμε ένα όχημα με χαμηλό δείκτη αξιοπιστίας ποσοστών και να θέλουμε να το κρατήσουμε για παράδειγμα 12 χρόνια.Επιλέγουμε, έστω και κάτι που δεν μας αρέσει, αλλά μπορούμε να συντηρήσουμε, κρατήσουμε πολλά χρόνια, κ.τ.λ.Τα όποια λάθη και τζάμπα μαγκιές ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ.
Επίσης τα χιλιόμετρα που κάνει το οποιοδήποτε όχημα σε εκτός πόλης διαδρομές είναι πολύ καλύτερο από να τα κάνει μέσα στην πόλη.Μέσα στην πόλη το όχημα καταπονείται πάρα πολύ σε σχέση με το να βγούμε εκτός πόλης, με συνέπεια οι επισκευές και οι βλάβες να είναι πιο συχνές.
Και στο εξωτερικό αρκετός κόσμος εργάζεται μακρία, σε σχέση με την κατοικία του και κάνει χιλιόμετρα.
Σίγουρα όμως τα τυποποιημένα service και οι βλάβες είναι περισσότερες από το να μην κάνουμε πολλά χιλιόμετρα, να χρησιμοποιούμε μ.μ.μ. αν βολεύει για την εργασία μας, κ.τ.λ.
Όλοι ψάχνουμε να βρούμε τρόπους, όταν ο χώρος εργασίας είναι μακριά από το σπίτι, για να μειώσουμε τα όποια έξοδα, τις καθημερινές μετακινήσεις για εργασία, κ.τ.λ.
Ακόμα να κάνουμε τα τυποποιημένα service στην ώρα τους και όχι μετά από πολλά χιλιόμετρα.Να προτιμούμε ποιοτικά ανταλλακτικά γιατί τα μη γνήσια σε κάποια σημεία του αυτοκινήτου, στο τέλος μας βγαίνουν πιο ακριβά.Αυτό θα το βρούμε με την μελέτη, την εμπειρία, τα χρόνια, με συζητήσεις με σχετικούς και όχι με άσχετους, απατεώνες και τζάμπα μάγκες.
Να βάζουμε καύσιμα από αυτούς που θεωρούμε ότι δεν έχουν την χειρότερη ποιότητα καυσίμου.Να καθαρίζουμε τον κινητήρα μας με διάφορους προτεινόμενους τρόπους, που συνιστά ο κατασκευαστής του οχήματος.Να φροντίζουμε την καθαριότητα τους από σκόνες, κ.τ.λ. και αν γίνεται και έχουμε κάποιο χώρο να το τοποθετήσουμε, να το βάζουμε εκεί, στην στάθμευση, κ.τ.λ.
Επίσης να μην ακούτε για φιλοσοφίες κατασκευής και άλλες τέτοιες παπάνζες, τους νόμους της φυσικής, της χημείας και των μαθηματικών θα βλέπετε και μόνον.Δεν γίνεται με όποιες σύγχρονες τεχνολογίες, ένα ατμοσφαιρικό σύνολο να είναι πιο αναξιόπιστο από ένα turbo.Ειδικά στα μικρά μοτέρ.Δεν γίνεται μετά τις τυποποιημένες ταχύτητες να μην δεν καίει καύσιμα.ΝΟΜΟΙ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΣ ΠΑΠΑΝΖΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΠΑΤΕΩΝΙΑΣ.
Πολλά πετρελαιοκίνητα μοτέρ είναι κατασκευασμένα πλέον με αλουμίνιο/αργίλιο, η πορεία τους θα δείξει εαν υπάρχουν αρκετές προσμίξεις με άλλα κράματα ώστε να υπάρχει μία μεγάλη αξιοπιστία.Έχει θετικά του, έχει και αρνητικά του, στις υψηλές θερμοκρασίες πάντως δεν αντέχει...
Δεν είναι και ότι καλύτερο να συγκρίνουμε φορτηγά, λεωφορεία, κ.τ.λ.
πετρελαιοκίνητα με αυτοκίνητα.Άλλη κατασκευή η μία και άλλη η άλλη, ειδικά τώρα που η φιλοσοφία κατασκευής στα αυτοκίνητα άλλαξε.
Επίσης και επειδή τα έχουμε πει σε ανάλογα θέματα με τις εγγυήσεις, δεν σημαίνει η μεγάλη εγγύηση εξασφαλίζει και μεγαλύτερη, καλύτερη αξιοπιστία, κ.τ.λ. σε καμία περίπτωση.Ο νόμος λέει 24 μήνες, ας μην ξεχνάμε αυτό, όπως και τις όποιες αλχημείες, κουτοπονηριές, τα ψιλά γράμματα των διάφορων εταιρειών στην χώρα μας., κ.τ.λ.
Βλέπω τα όσα προείπα ώστε να έχω αξιόπιστο όχημα.Μετράω τους μελετητές της αξιοπιστίας των οχημάτων.Βλέπω απτά το τι γίνεται γενικά με κάποιο όχημα που με ενδιαφέρει.Προτιμώ τους βενζινοκίνητους κινητήρες.Και προσέχω πολύ τα της εγγύησης.