ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
8 φωτογραφίες »

Το εικονιζόμενο Opel Corsa, αλλά και το συγγενές Peugeot 208, χρησιμοποιoύν τη νεότερη εκδοχή του βραβευμένου 1,2 PureTech με 100 ίππους και κορυφαία ροπή 205 Nm. Οι ρεπρίζ τους είναι κορυφαίες.

Κινητήρες: Στο ρυθμό του turbo όλα πλην Yaris

125.424 Επισκέψεις στο άρθρο

Όλα τα μοντέλα του θέματός μας εφοδιάζονται με downsized τούρμπο κινητήρες βενζίνης, με μοναδική εξαίρεση το Toyota Yaris, στο οποίο οι μηχανικοί της Toyota λοιπόν επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν εξελιγμένο ατμοσφαιρικό 1.500άρη VVT-iE κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 111 ίππους έχοντας πολλούς άσους στο μανίκι του. Για παράδειγμα και μεταξύ άλλων έχει υψηλή θερμοδυναμική απόδοση (38,5%), υδραυλικό έλεγχο στον χρονισμό του εκκεντροφόρου εξαγωγής και κυρίως ηλεκτρονικό έλεγχο του χρονισμού του εκκεντροφόρου εισαγωγής, ώστε η λειτουργία του κινητήρα να μπορεί να εναλλάσσεται ανάμεσα στον κύκλο του Otto, για τα υψηλά φορτία, και σε αυτόν του Atkinson στα μικρομεσαία φορτία. Στην πράξη μπορεί να φαίνεται ότι του λείπει η ροπή χαμηλά για δυναμική επιτάχυνση, όμως έχει κορυφαία απόκριση στο γκάζι και δεν θα τιμωρήσει τον υπερβάλλοντα ζήλο στην χρήση του γκαζιού, καθώς η κατανάλωση δύσκολα θα ξεφύγει.

Το C3, χρησιμοποιεί τον κινητήρα του PSA Group 1,2 PureTech που είναι εξαιρετικός, τόσο σε απόδοση (110 άλογα και ροπή 205 Nm ροπής), όσο και σε λειτουργία. Χάρη στην κορυφαία ροπή εδώ, τραβάει από χαμηλά, δεν έχει αισθητή υστέρηση απόκρισης, δεν εμφανίζει δυσάρεστους κραδασμούς παρά την 3κύλινδρη φύση του και ανεβάζει με ευκολία στροφές.  Χάρη στο χαμηλό βάρος και το 6άρι κιβώτιο με τον ικανοποιητικό σε λειτουργία επιλογέα, το C3 έχει το καλύτερο 0-100. Τον ίδιο ουσιαστικά κινητήρα χρησιμοποιεί και το νέο Peugeot 208 και πλέον το νέο Οpel Corsa, που παρότι ονομαστικά έχει χάσει 10 άλογα (με ίδια κορυφαία ροπή 205 Nm) στην πράξη δεν φαίνεται ουσιαστικά, ενώ έχει και κατάτι πιο πολιτισμένη λειτουργία συνολικά. Με ακόμα πιο πειστικό επιλογέα στο 6άρι τους κιβώτιο, τα δύο μοντέλα εμφανίζουν τις καλύτερες ρεπρίζ.

Τα Micra και Clio χρησιμοποιούν το νέο TCe 1.000άρη κινητήρα  του ομίλου τους, o οποίος όμως δεν είναι άμεσου ψεκασμού, όπως οι υπόλοιποι turbo, αλλά  έμμεσου ψεκασμού πολλαπλών σημείων. Το μοτέρ αποδίδει 100 ίππους και 160 Nm με την τελευταία να αποδίδεται όμως αρκετά ψηλά κάτι που γίνεται εμφανές στην πράξη με μια σχετική ραθυμία χαμηλά, ειδικά με τη λειτουργία ECO στην περίπτωση του Clio. Aπό την άλλη, ο κινητήρας κερδίζει τις εντυπώσεις με την πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία του, καθώς και με την σχεδόν παντελή απουσία κραδασμών και κροταλίσματος ελέω 3κύλινδρης φύσης. Και στα δύο μοντέλα δείχνει να λείπει η 6η σχέση στο κιβώτιο, ωστόσο οι επιλογείς τους έχουν γλυκό κούμπωμα και καλή αίσθηση.

Με 1.000άρια τρικύλινδρα μοτέρ 100 ίππων εφοδιάζονται τα Ford Fiesta και Hyundai i20, με την παραπλήσια ροπή (170 Nm στο Fiesta και 172 Νm στο i20) να έρχεται και στα δύο από πολύ χαμηλά, χαρίζοντας καλές επιδόσεις και στα δύο μοντέλα. Ο 1,0 Εcoboost του Fiesta δείχνει συνολικά πιο ζωηρός, ενώ χαρακτηρίζεται και από την παρουσία συστήματος αυτόματης απενεργοποίησης του μεσαίου κυλίνδρου σε συνθήκες μειωμένου φορτίου με στόχο την καλύτερη κατανάλωση. Το Fiesta έρχεται με 6άρι κιβώτιο και επιλογέα-διαμάντι, σε αντίθεση με το i20 που σε αυτή την έκδοση ιπποδύναμης συνδυάζεται με 5άρι κιβώτιο.

Οι 1,0 TSI κινητήρες του VW Group βρίσκονται κάτω από το καπό των  VW Polo και SEAT Ibiza αποδίδοντας 95 ίππους με 175 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ.  Τα μοτέρ αυτά χαμηλά δεν έχουν την κορυφαία απόκριση, όσο όμως οι στροφές ανεβαίνουν ζωηρεύουν, αλλά κάνουν αισθητή και την 3κύλινδρη φύση τους. Και στα δύο μοντέλα το κιβώτιο διαθέτει 5 σχέσεις με τον επιλογέα να κρίνεται άκρως ικανοποιητικός σε αίσθηση και κούμπωμα.

Κατανάλωση: Το Clio την έχει μικρότερη, το Yaris σταθερότερη
Χάρη και στη λειτουργία ECO το Renault Clio αποδείχθηκε πιο οικονομικό στις μετρήσεις μας, που έχουν να κάνουν με την κατανάλωση. Συγκεκριμένα το μικρό της Renault έδειξε μέση κατανάλωση 5,8 λτ./100 χλμ. Στα 6,1 λτ./100 χλμ. είδαμε τo Ford Fiesta και το Peugeot 208 με το μεν πρώτο να έχει αρωγό το σύστημα απενεργοποίησης του μεσαίου κυλίνδρου, το δε 208 τη λειτουργία ECO. Χωρίς τέτοια λειτουργία, για το Opel Corsa, που οι μετρήσεις μας έδειξαν μέση κατανάλωση 6,2 λτ./100 χλμ. Ίδια επίδοση καταφέρνει και το Nissan Micra. To Polo τσιμπάει κάτι παραπάνω όντας στα 6,4 λτ./100 χλμ., όσα και το Toyota Yaris. Το ιαπωνικό μικρό έχει την πιο σταθερή μέση κατανάλωση, αφού όντας ατμοσφαιρικό και όχι turbo η κατανάλωσή του δύσκολα θα ξεφύγει. Από εκεί και πέρα, το Citroen C3 είναι το πρώτο που ξεπερνάει τα 6,5 λτ./100 χλμ., με το SEAT Ibiza να ακολουθεί. Την ίδια ώρα το πιο απαιτητικό σε καύσιμο αποδείχθηκε το Hyundai i20 με 7,2 λτ./100 χλμ..

ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Mercedes
POIO BRIDGESTONE