Είναι τρελός ο ρυθμός με τον οποίο αναπτύσσεται η κλάση των μικρών SUV και Crossover κι αυτό φαίνεται πια κι από το ξέφρενο τέμπο με το οποίο γίνονται τα λανσαρίσματα και στην Ελλάδα. Σε μια κατά τα λοιπά φυσιολογική εβδομάδα λοιπόν, έχουμε δύο δοκιμές εντελώς νέων μοντέλων από αυτό το κομμάτι της αγοράς: τα crossover τα οποία πατούν πάνω σε δάπεδα της μικρής κατηγορίας και δίνουν προτάσεις ικανές να χτυπήσουν μέχρι και τα μικρομεσαία με το μοδάτο στιλ τους και τους χώρους που διαθέτουν.
Νέοι, καλώς ήρθατε!
Το ότι τα μικρά crossover έχουν χτυπήσει μια τεράστια φλέβα χρυσού (οι έρευνες δείχνουν ότι έως το 2020 θα είναι το μεγαλύτερο segment) δεν είναι ο μόνος λόγος που κάνει τις εταιρείες να απορρίπτουν ιδέες για οποιοδήποτε άλλο είδος αμαξώματος και ταυτόχρονα να εγκρίνουν με κλειστά μάτια την παραγωγή αυτού του είδους των νέων ημίψηλων μοντέλων. Οι άνθρωποι της ίδιας της Kia, μας έλεγαν ότι, το μεγάλο θέλγητρο για τους κατασκευαστές είναι ότι το κοινό αυτής της κλάσης δεν επηρεάζεται από την παράδοση της κάθε εταιρείας. Ο ανοικτόμυαλος πελάτης και ταυτόχρονα το χαμηλότερο επίπεδο πίστης προς κάποιο συγκεκριμένο σήμα δημιουργεί πολύ φιλόξενες συνθήκες για όλες τις φίρμες, ανεξάρτητα από το αν έχουν παράδοση στα SUV ή όχι. Αυτό δε σημαίνει βέβαια ότι εντελώς νέα μοντέλα όπως το Kia Stonic και το SEAT Arona θα έχουν εύκολη διαβίωση. Το αντίθετο μάλιστα: οι μεγάλοι πληθυσμοί από τέτοια crossover δημιουργούν πολύ σκληρό ανταγωνισμό.
Σχεδίαση: Βαρκελώνη εναντίον Φρανκφούρτης σημειώσατε «2»
Με δεδομένο ότι τα B-SUV είναι μια επιλογή με ελατήριο το συναίσθημα, η σχεδίαση αποκτά αυξημένη σημασία σε σχέση με τη συνηθισμένη. Αυτό το γνωρίζουν και οι δύο παίκτες της παράλληλης δοκιμής μας. Το Arona παίρνει το ύφος του νέου Ibiza και το προσαρμόζει στη SUV φόρμα που έχουμε ήδη γνωρίσει με το Ateca. To ότι το φορμάτ εδώ είναι πιο μικρό, ευνοεί τη δημιουργία μιας σπορτίφ αισθητικής με σχετικά σκληρές γραμμές στο εμπρός καπό, αιχμηρά φωτιστικά σώματα και περιορισμένη αλλά στοχευμένη χρήση καμπύλων. Το Stonic από την πλευρά του, σχεδιασμένο ανάμεσα σε Κορέα και Ευρώπη, με το στούντιο της Φρανκφούρτης όμως να έχει τον τελικό λόγο, ακολουθεί μια διαφορετική προσέγγιση. Παρόλο που τα δύο μοντέλα έχουν το ίδιο μήκος, η Kia κινήθηκε προς ένα μεγαλύτερο μεταξόνιο και μία πιο χαμηλή οροφή. Το εμπρός καπό δείχνει πιο μακρύ ενώ και οι πίσω «ώμοι» είναι πιο τονισμένοι δίνοντας μια μυώδη εντύπωση. Βέβαια, το Stonic ίσως είναι αισθητικά πιο κοντά σε ένα κλασσικό μικρό χάτσμπακ ενώ το SEAT φέρνει πιο ξεκάθαρα στο προσκήνιο έναν SUV χαρακτήρα. Οι χρωματικές αντιθέσεις ανάμεσα σε οροφή και αμάξωμα είναι στο ρεπερτόριο και των δύο μοντέλων με τέσσερις επιλογές για το SEAT και πέντε για το Kia σε ό,τι αφορά το βάψιμο του ουρανού.
Από πλευράς τιμών το Kia ξεκινά από 17.660 ευρώ για την πρώτη στη σειρά έκδοση ντίζελ (1,6 CRDi, 110 PS) με σχετικά καλό εξοπλισμό κι ένα πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων (αυτόματο φρένο, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, προειδοποίηση σύγκρουσης, αισθητήρα προσοχής οδηγού κλπ) το οποίο είναι έξτρα και κοστίζει 1.000 ευρώ. Η SEAΤ έχει ορίσει για το Arona τιμή 16.500 ευρώ στην έκδοση με τον πιο μεγάλο 1.000άρη TSI (115 PS), διότι υπάρχει και η έκδοση των 95 ίππων. Η έκδοση της δοκιμής στο πλούσιο επίπεδο Xcellence τιμάται 18.500 ευρώ. Ακόμα και στη βασική Style πάντως το επίπεδο είναι καλό με όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, σύστημα Front Assist με αναγνώριση πεζών αλλά και στάνταρ την καλή οθόνη των 8 ιντσών. Η Xcellence έρχεται να δώσει πιο «γκουρμέ» γέυση με σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, αυτόματο κλιματισμό, cruise control κλπ..
Τασο εγω μεχρι στιγμης απο ΚΙΑ και Hyundai μονο καλα λογια ακουω σε αντιθεση με τα γερμανο-ισπανο-τσεχικα. Ακομα και απο τα ιαπωνικα των οποιων ειμαι φαν δειχνουν πιο αξιοπιστα.
Εγώ πάντως επειδή τα βλέπω live σου λέω ότι κάποια ψιλοθεματάκια έχουν.Όμως θα συμφωνήσω μαζί σου ότι τα κορεάτικα είναι μια επένδυση που θα κάνεις και θα μείνεις απόλυτα ευχαριστημένος καθώς η δουλειά που γίνεται είναι ουσιαστική και σοβαρή.
Για το diecel ενδιαφέρομαι. Υπάρχει κάποιος που το έχει κάνει test drive? Γενικά το βλέπω σαν πολύ καλή πρόταση. Κάτι η τιμή κάτι η 7 ετής εγγύηση μετράνε. Σε σύγκριση με το 2008 diesel της Peugeot υπάρχει καμία γνώμη ή κάποια εμπειρία; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Λογικέ και τα Kia έχουν τα θεματάκια τους πάντως οφείλω να σου πω.Να δούμε πως θα είναι και ο νέος χιλιάρης σε βάθος χρόνου γιατί του Group είναι 2 χρόνια και και εγώ προσωπικά δεν έχω ακούσει κάτι.Η αλήθεια όμως είναι πως είναι πολύ καλά πακέτα και τα δύο και φυσικά ότι η Kia έχει καλύτερη εγγύηση.
Αυτό δεν μειώνει βέβαια το Arona που είναι και αυτό μια πολύ πρόταση.
Η σύγκριση είναι λανθασμένη διότι Αφορα ένα βενζινοκινητο και ένα πετρέλαιοκινητο καθένα με τα δικά μοναδικά χαρακτηριστικά γνωρισματα πχ λογικό να έχει πιο σφιχτή ανάρτηση το stonic λόγο βάρους τα diesel συμπεριφερονται διαφορετικά και χριζουν άλλων ρυθμίσεων. Όσο αναφορά το εσωτερικό το seat είναι με klima σε πιο πλούσια εκδοση και το κια στην βασική γιατί? Για τσεκάρετε την πλούσια έκδοση του κια με κλίμα και σπορ δερμάτινο πολύ λειτουργικό τιμόνι? Και πείτε μετά αντικειμενικά ποιο είναι πιο σύγχρονο και αισθητικά καλύτερο όσο αναφορά τις εγγυήσεις η κια δίνει 7 χρόνια κια η seat? Αναφορά σε αυτό καμία! Δεν πρέπει να παραπλανειτε τους ανάγνωστες σας με μη αντικειμενικες συγκρίσεις για να αποφασίζουν σωστά το τι θα επιλέξουν ότι και να είναι αυτό. Ευχαριστω
Προτιμαμε ΚΙΑ με κλειστα ματια και με 7ετη εγγυηση. Μακρια απο το ζημιαρικο και σκανδαλωδες γκρουπ.
Συγχαρητήρια στη ΚΙΑ. Το μόνο B-SUV με τιμή κάτω των 20.000 (1.6 diesel). Οι υπόλοιποι 20.000+ για τις γεροντίλες με τα φανάρια στα μάγουλα.
Γιώργο, με αυτά που λές, φαίνεται ότι εσύ είσαι κάπως... κομπλεξικός. Να κοιταχτείς, δεν απολαμβάνεις την ζωή έτσι. Ευχαριστώ
Τασο εγω μεχρι στιγμης απο ΚΙΑ και Hyundai μονο καλα λογια ακουω σε αντιθεση με τα γερμανο-ισπανο-τσεχικα. Ακομα και απο τα ιαπωνικα των οποιων ειμαι φαν δειχνουν πιο αξιοπιστα.
Ρε τι κομπλεξάρες κυκλοφορούν σ' αυτόν τον τόπο (λέγε με Γιωργάκη).
Όταν βλέπουμε κάποιον με kia ολοι ξέρουμε ότι το πήρε επειδή δεν είχε τα λεφτά να πάρει κάτι καλύτερο και αυτό είναι κάπως...
Kia με κλειστά μάτια
Εγώ πάντως επειδή τα βλέπω live σου λέω ότι κάποια ψιλοθεματάκια έχουν.Όμως θα συμφωνήσω μαζί σου ότι τα κορεάτικα είναι μια επένδυση που θα κάνεις και θα μείνεις απόλυτα ευχαριστημένος καθώς η δουλειά που γίνεται είναι ουσιαστική και σοβαρή.
Για το diecel ενδιαφέρομαι. Υπάρχει κάποιος που το έχει κάνει test drive? Γενικά το βλέπω σαν πολύ καλή πρόταση. Κάτι η τιμή κάτι η 7 ετής εγγύηση μετράνε. Σε σύγκριση με το 2008 diesel της Peugeot υπάρχει καμία γνώμη ή κάποια εμπειρία; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
https://www.youtube.com/watch?v=ApnjGqjyvIg https://www.youtube.com/watch?v=o3LMCQdNnqo
Λογικέ και τα Kia έχουν τα θεματάκια τους πάντως οφείλω να σου πω.Να δούμε πως θα είναι και ο νέος χιλιάρης σε βάθος χρόνου γιατί του Group είναι 2 χρόνια και και εγώ προσωπικά δεν έχω ακούσει κάτι.Η αλήθεια όμως είναι πως είναι πολύ καλά πακέτα και τα δύο και φυσικά ότι η Kia έχει καλύτερη εγγύηση. Αυτό δεν μειώνει βέβαια το Arona που είναι και αυτό μια πολύ πρόταση.
Η σύγκριση είναι λανθασμένη διότι Αφορα ένα βενζινοκινητο και ένα πετρέλαιοκινητο καθένα με τα δικά μοναδικά χαρακτηριστικά γνωρισματα πχ λογικό να έχει πιο σφιχτή ανάρτηση το stonic λόγο βάρους τα diesel συμπεριφερονται διαφορετικά και χριζουν άλλων ρυθμίσεων. Όσο αναφορά το εσωτερικό το seat είναι με klima σε πιο πλούσια εκδοση και το κια στην βασική γιατί? Για τσεκάρετε την πλούσια έκδοση του κια με κλίμα και σπορ δερμάτινο πολύ λειτουργικό τιμόνι? Και πείτε μετά αντικειμενικά ποιο είναι πιο σύγχρονο και αισθητικά καλύτερο όσο αναφορά τις εγγυήσεις η κια δίνει 7 χρόνια κια η seat? Αναφορά σε αυτό καμία! Δεν πρέπει να παραπλανειτε τους ανάγνωστες σας με μη αντικειμενικες συγκρίσεις για να αποφασίζουν σωστά το τι θα επιλέξουν ότι και να είναι αυτό. Ευχαριστω