Mικρές κλίσεις, καλή μεταφορά των εντολών από το τιμόνι και στιβαρό πλαίσιο: το Kona άφησε πολύ καλές εντυπώσεις με τη βασική δικίνητη διαμόρφωσή του.

Σαφώς υπέρ της εκτός δρόμου κίνησης συνηγορεί το στάνταρ σύστημα ελέγχου καθόδου.

Πρώτο στόχο την άνεση βάζει το Kona, αλλά δεν αφήνει «απ` έξω» το σίγουρο πάτημα και κάποιες σπορτίφ διεκδικήσεις. Τα 170 χλστ. απόστασης απο το έδαφος αποτελούν στοιχείο πουθα εξυπηρετήσει σε χωμάτινες εξορμήσεις. Και υπάρχει και εφεδρικός τροχός... just in case.

Στο δρόμο: Aνετο αλλά και με αξιόλογο οδηγικό ενδιαφέρον

223.743 Επισκέψεις στο άρθρο (10/11/2018)

Tα 170 χλστ. που απέχει το Κοna από το έδαφος, φέρνουν τον οδηγό σε μια ευχάριστά ανυψωμένη θέση που είναι –κακά τα ψέματα- και το βασικό ζητούμενο από οχήματα της κλάσης των crossover. Οι γυάλινες επιφάνειες δείχνουν λίγο μικρές, ως απόροια της σπορτίφ εξωτερικής διαμόρφωσης του νέου Hyundai, αλλά γενικά η ορατότητα είναι καλή. Eπίσης καλή είναι και η θέση οδήγησης, αν και από το αριστερό μας χέρι έλειψε λίγο η στρόφιγγα που ρυθμίζει με ακρίβεια την πλάτη, όπως την είχαμε γνωρίσει στο i30. To τιμόνι έρχεται σωστά στα χέρια πάντως, όπως και ο επιλογέας του κιβωτίου, ο οποίος επιπλέον έχει ωραία, σίγουρη αίσθηση και δε θα δυσανασχετήσει, ούτε θα χάσει την ακρίβειά του, αν ο οδηγός καταφύγει σε πιο γρήγορες εναλλαγές σχέσεων. 

Ήδη μέσα από την πόλη καταλαβαίνει κανείς ότι πρώτος στόχος είναι η παροχή υψηλού επιπέδου άνεσης απο την ανάρτηση, η οποία δεν ενοχλείται πολύ από τις λακούβες του δρόμου και δε θορυβεί στην απόσβεση δίνοντας έτσι μια σχετικά premium αίσθηση μαζί και με την προσεγμένη ποιότητα κυλισης. Το αξιοσημείωτο είναι ότι η ανάρτηση, όταν ο ρυθμός ανέβει, δεν επιτρέπει έντονες κλίσεις και παρέχει στο Kona ένα προφίλ ήπιο μεν, αλλά σταθερό και σε καμία περίπτωση πλαδαρό. Αυτό φαίνεται ακόμα πιο καθαρά σε δρόμο με στροφές όπου το τιμόνι κοντρολάρει με ακρίβεια το εμπρός μέρος, ο πίσω άξονας συνεργάζεται αρμονικά με το σύνολο ενώ η ανάρτηση όταν δέχεται πίεση δε θα εμφανίσει υπερβολικές βυθίσεις ή αναπηδήσεις. Η υποβοήθηση στο τιμόνι μοιάζει στην αρχή κάπως ενισχυμένη και η αίσθηση στα δάχτυλα είναι ελαφριά, ωστόσο η κατευθυντικοτητα είναι πολύ καλή σε όλο το φάσμα των αναγκών: απο την οικογενειακού ρυθμού βόλτα, έως μια πιο σπορτίφ μετακίνηση. 

Η συμπεριφορά του Kona είναι σταθερή, δεν κρύβει εκπλήξεις όταν ο οδηγός το παρακάνει και με εξαίρεση μια φιλική υποστροφή οι αντιδράσεις του τείνουν προς την ουδετερότητα. Πολύ καλή και αρμονική έδειξε να είναι η επέμβαση των ηλεκτρικών συστημάτων ευστάθειας ενώ και τα φρένα έχουν καλή και προοδευτική αίσθηση. Ιδανική, τέλος, φάνηκε η διάσταση των ελαστικών με 17άρες ζάντες για τους ελληνικούς δρόμους.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Toyota
KIA