Μετά από 8 χρόνια τα θηρία του WRC επισκέπτονται την Πελοπόννησο και την Στερεά Ελλάδα για τον πιο σκληροτράχηλο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Λίγο πριν την εκκίνησή του, πήραμε και εμείς τα βουνά και «οργώσαμε» όλες τις ειδικές. Μάλιστα, με καθημερινά, 2κίνητα SUV. Τι λέτε, τα έβγαλαν πέρα;
Παραδοσιακά το AutoΤρίτη διοργανώνει λίγο πριν την εκκίνηση του Ράλι Ακρόπολις τον δικό του off road «Γύρο Ακρόπολις» με 4κίνητα SUV. Ένα «Γύρο» που έχει αφήσει εποχή και κατά καιρούς έχει φτάσει στα όρια άνθρωπους και μηχανές. Εεε, όπως καταλαβαίνετε με την επιστροφή του εθνικού μας αγώνα ύστερα από 8 ολόκληρα χρόνια στο WRC, δεν θέλαμε και πολύ για να ξεσηκωθούμε. Προμηθευτήκαμε από την διοργανώτρια αρχή road book και αναλυτικό πρόγραμμα, ώστε και αυτή τη χρονιά να βρούμε αγαπημένα σημεία για να κάτσετε και να παρακολουθήσετε τον αγώνα (βρείτε στο τέλος μερικά που προτείνουμε), αλλά και το σημαντικότερο να φέρουμε στα όρια 8 δημοφιλή μοντέλα. Μάλιστα, επειδή οι προκλήσεις -όπως γνωρίζετε- δεν μας φοβίζουν, αυτήν τη χρονιά δεν πήραμε super duper 4κίνητα μοντέλα, αλλά 8 καθημερινά, 2κίνητα SUV, σαν αυτά που αγοράζει ο μέσος αγοραστής και βάλαμε επί τάπητος την εξής ερώτηση: Θα καταφέρουν να περάσουν τον «Ταρζάν» (σ.σ. είναι η πιο σκληρή ειδική διαδρομή του αγώνα) ή θα… σκορπίσουν; Έχουν ικανή απόσταση από το έδαφος (σ.σ. από 170 χλστ. το χαμηλότερο Tucson, έως 230 χλστ. το ψηλότερο C5 Aircross) ή θα βρουν από κάτω; Και τι γίνεται με την ανάρτηση; Είναι μαλακή ή σκληρή, κοπανάει ή όχι, περνάνε οι κραδασμοί στο τιμόνι ή όχι, πόσο ξεκούραστη είναι; Και τέλος, κλασικός πονοκέφαλος τα ελαστικά. Θα αντέξουν στη συνεχή καταπόνηση και τις κρυφές, φυτευτές πέτρες; Όλες οι παραπάνω απορίες απαντώνται στις επόμενες σελίδες!
Οι πρωταγωνιστές Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, στο φετινό Γύρο Ακρόπολις του AutoΤρίτη δεν επιλέξαμε 4κίνητες εκδόσεις, αλλά 2κίνητες καθώς αυτές είναι οι δημοφιλέστερες από πλευράς πωλήσεων. Μαζί μας λοιπόν είχαμε το Citroen C5 Aircross που διακρίνεται για την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και την ανάρτηση με τα υδραυλικά στοπ, το Dacia Duster που με τους μικρούς του προβόλους και μεγάλη απόσταση έχει κατά καιρούς αποδείξει τις off road ικανότητές του, τα Ford Kuga και Hyundai Tucson που έχουν ασφάλτινο προσανατολισμό (σ.σ. αλλά ακολούθησαν αλώβητα και απολαυστικά όπως θα διαβάσετε παρακάτω), την κορυφαία σε κατασκευή Mercedes GLB, η οποία με 213 χλστ. και εξαιρετικό στήσιμο και ποιότητα ήταν το αστέρι του Γύρου, τα Opel Grandland X και Peugeot 3008 στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις του, τα οποία είχαν λίγο πιο all season λάστιχα, και τέλος το Skoda Karoq που ξεχωρίζει για την ευρυχωρία και το value for money. Σημειωτέον, πως αρκετά από τα μοντέλα της δοκιμής φορούσαν ελαστικά της Continental, που υπόσχονται μέγιστη ασφάλεια και κορυφαίες επιδόσεις, κάτι που αποδείχθηκε στην απαιτητική δοκιμασία.
300 χιλιόμετρα ειδικών διαδρομών
Το φετινό Ράλι Ακρόπολις (9-12 Σεπτεμβρίου) διεξάγεται στην Πελοπόννησο και την Στερεά Ελλάδα και περιλαμβάνει 292 χιλιόμετρα 15 ειδικών διαδρομών. Ανάμεσα σε αυτές η ε.δ. Άγιοι Θεόδωροι (με εντυπωσιακά άλματα) και το Λουτράκι (γρήγορο και με εντυπωσιακό πέρασμα σε χαντάκι), η ε.δ. Θήβα, το Ελευθεροχώρι (κλασικό ακροπολικό τερέν), η ε.δ. Παύλιανη (μια από τις αγαπημένες και αυτή), το «σπαστήρι» των Βωξιτών και τέλος κλείνει πανηγυρικά με τον «Ταρζάν» που μπαίνει για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία και φημίζεται για τον απαιτητικό του χαρακτήρα, ειδικά στο τελευταίο του μέρος.
Τι λέτε, λοιπόν, πως τα πήγαν τα 2κίνητα SUV στις παραπάνω διαδρομές; Εμείς πάντως αν και δεν κινηθήκαμε σε αγωνιστικούς ρυθμούς, οδηγήσαμε αρκετά πιο γρήγορα όπως όσο θα πάει ο μέσος οδηγός και το απολαύσαμε!
Πατήστε στα περιεχόμενα «Τα ελαστικά για SUV που σε πάνε παντού» και δείτε 10 από τις καλύτερες επιλογές ελαστικών γι αυτά τα οχήματα που εξασφαλίζουν μέγιστη πρόσφυση τόσο στο οδόστρωμα όσο και στο χώμα!