Και όμως πάνε σχεδόν παντού. Τα 8 δικίνητα SUV κατάφεραν να αντεπεξέλθουν στις δυσκολίες που συνεπάγεται μια σβέλτη μετακίνηση σε 300 χιλιόμετρα «ακροπολικών» διαδρομών. Το θέμα είναι, εσύ θα τα πας εκεί που μπορούν;
1 Δεν έκαναν «κιχ» Σε 300 χιλιόμετρα ακροπολικών διαδρομών κινηθήκαμε αρκετά πιο γρήγορα από την ταχύτητα που θα κινηθεί κανείς σε τέτοιες συνθήκες. Παίξαμε με την πρόσφυση στο χώμα, κάναμε και τα «αλματάκια» μας και ταλαιπωρήσαμε τα 8 δικίνητα SUV περισσότερο από όσο θα κάνει ο κάτοχός τους. Και όλα αυτά με τα συμβατικά τους ελαστικά, δηλαδή με τα λάστιχα που πωλούνται και που κακά τα ψέματα έχουν καθαρά ασφάλτινο προσανατολισμό. Το συμπέρασμα είναι πως και τα 8 μοντέλα που είχαμε στην παρέα μας δεν έκαναν «κιχ» ούτε κατά τη διάρκεια των ειδικών, ούτε -σημαντικότερο- και μετά από αυτές.
2 Έχουν «σωστές» αναρτήσεις Mείναμε εντυπωσιασμένοι από την ανάρτηση των αυτοκινήτων στις ειδικές διαδρομές του Ακρόπολις, δείχνοντας πως οι αναρτήσεις τους σε συνδυασμό με την ικανή απόστασή τους από το έδαφος, μπορούν να κάνουν θαύματα. Αφού βρήκαμε τον ρυθμό κίνησης στο καθένα ανάλογα με το ύψος του από το έδαφος, μετά αναλάμβανε η ανάρτηση να μας περάσει από όλα τα σημεία χωρίς κοπάνημα, χωρίς ανεπιθύμητες επαφές με το δρόμο και χωρίς να μας κουράσει η όλη διαδικασία. Κοινή ομολογία ήταν πως το «αστέρι» της Mercedes GLB έλαμψε και στο χώμα με την ανάρτησή της (πίσω με πολλαπλούς συνδέσμους) να κάνει θαύματα. Πολύ κοντά και το Citroen C5 Aircross με τα Progressive Hydraulic Cushions (υδραυλικά στοπ της ανάρτησης), ενώ άριστες εντυπώσεις άφησαν τα Ford Kuga, Hyundai Tucson (και αυτά τα δύο με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων), Opel Grandland. To Dacia Duster ήταν μια ευχάριστη έκπληξη με δεδομένη την τιμή του σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
3 Έχουν ικανή απόσταση από το έδαφος και πάνε (με λογική) παντού Η απόσταση από το έδαφος έπαιξε σημαντικό ρόλο στο ρυθμό κίνησής μας. Στην πράξη ακόμα και το χαμηλότερο (Hyundai Tucson με 170 χλστ.) δεν βρήκε πουθενά και έτσι καίρια σημεία, όπως το κάρτερ, προστατεύτηκαν τέλεια. Το Citroen C5 Aircross είναι με διαφορά το υψηλότερο από το έδαφος (230 χλστ.), ενώ στο Club των «200+ χιλιοστών» είναι το Peugeot 3008 (219 χλστ.), η Mercedes GLB (213 χλστ.) το Dacia Duster (210 χλστ.). Από τις επαφές, ο πιο μεγάλος κίνδυνος είναι να σπάσεις την προστατευτική ποδιά και το καρτέρ και να χυθούν τα λάδια. Αν γίνει αυτό θες γερανό, για να πάει το αυτοκίνητο στο συνεργείο. ¶σχημο μπλέξιμο δηλαδή. Ευτυχώς δεν είχαμε κανένα απρόοπτο. Μάλιστα σε συνδυασμό με συστήματα ελέγχου πρόσφυσης σε σαθρά εδάφη, όπως το Citroen C5 Aircross, το Ford Kuga, το Peugeot 3008 μπορούν να κινηθούν σε ανάγλυφο που σίγουρα με την πρώτη σκέψη δεν προδιαθέτει για κάτι τέτοιο.
4 Χρειάζεται η ρεζέρβα και η… παρέα Το να κινηθείς με χωματόδρομους γεμάτους από φυτευτές πέτρες μόνο και χωρίς ρεζέρβα είναι τουλάχιστον ανόητο. Μια ρεζέρβα έστω και ανάγκης είναι απαραίτητη, ενώ η παρέα ενός δεύτερου αυτοκινήτου είναι χρήσιμη. Εμείς δεν είχαμε κανένα απρόοπτο με σκασμένο ελαστικό, παρά την πίεση και τα κακοτράχαλα.