Διαβάστηκε από 12411αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:8/8/2006
Eos… τον ουρανό…
… φτάνει το βλέμμα των επιβατών του Eos, ενώ σίγουρα πολύ ψηλά φτάνουν και οι φιλοδοξίες της VW, για την πορεία που θα έχει αυτό το αυτοκίνητο. Μία από τις πολύ πρόσφατες προσθήκες στην κατηγορία των μικρομεσαίων κουπέ-κάμπριο είναι το Volkswagen Eos. Κάτι νέο, για κάτι εντελώς νέο Αυτή η κατηγορία είναι εντελώς νέα για τη Volkswagen και εύλογα θέλει να εντυπωσιάσει. Την ευθύνη αναλαμβάνει το Eos, το οποίο επιλέχθηκε για να φέρει στην αγορά ένα ύφος και ένα "πρόσωπο", το οποίο μέχρι τώρα το βλέπαμε μόνο σε κάποια πρωτότυπα της εταιρείας (άντε και λίγο Polo). Είναι μακράν, λοιπόν, το πιο ενδιαφέρον VW από πλευράς συνολικής εμφάνισης, παρά το γεγονός ότι επιμέρους στοιχεία (φώτα και μάσκα κυρίως) τα έχουμε δει σε λίγο διαφοροποιημένη μορφή και σε άλλα μοντέλα της φίρμας. Στις καινοτομίες που επέλεξε η VW ανήκει η ηλεκτρική ηλιοροφή, που διατίθεται για πρώτη φορά σε κάμπριο. Για περάστε στα ενδότερα… Εκεί (στα ενδότερα) συναντούμε ένα ταμπλό από Golf, με νέου σχήματος κεντρικούς αεραγωγούς. Δεν είναι όμως μόνο η σχεδίαση όμοια με του Golf, είναι και η ποιότητα. Έτσι, το Eos έχει την κλασική "γρανιτένια" αίσθηση, που περιμένει το κοινό. Οι χώροι αναδεικνύονται σε ατού για το Eos, σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό του και ειδικά σε ό,τι αφορά στον ελεύθερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, όπου η προσοχή των σχεδιαστών είναι ακόμη πιο εμφανής. Ο χώρος αποσκευών κινείται σε καλά επίπεδα, με χωρητικότητα από 205 έως 380 λίτρα. Το καλύτερό τoυ… Η αίσθηση στο δρόμο και η σχεδίαση του εμπρός μέρους Το χειρότερό τoυ…:κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι (κουπέ) και ο στροβιλισμός του αέρα (κάμπριο). Είναι και λίγο ακριβό…
Στο δρόμο…
"Οσμή Golf" από εδώ… eos το Βόλφσμπουργκ "μυρίζει" το Eos, κατά την κίνησή του στο δρόμο. Αυτό συνεπάγεται έναν εντυπωσιακό συνδυασμό άνεσης και οδικής συμπεριφοράς, πολύ υψηλού επιπέδου. Από τη μία το αυτοκίνητο περνά ήσυχα και αθόρυβα πάνω από οδικές ανωμαλίες και από την άλλη, πρέπει να πιέσεις πολύ… eos ότου υπάρξει κάποια διατάραξη της γενικά ουδέτερης συμπεριφοράς (και με το ESP στη θέση OFF). Υποθέτουμε ότι η βασική έκδοση των 1,6 λίτρων δε θα μπορεί να φτάσει το πλαίσιο στα όριά του, αλλά και η δίλιτρη του Γύρου με τους 150 ίππους, η οποία προφανώς είναι πιο ικανή για κάτι τέτοιο, τα βρίσκει λίγο σκούρα. Οι επιδόσεις είναι γενικά καλές, η συνεργασία με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων αγαστή (οι επιταχύνσεις εν κινήσει είναι προτιμότερες βέβαια με 4η και 5η), ενώ η εντυπωσιακή απόδοση των φρένων ολοκληρώνει ένα αυτοκίνητο με ιδιαίτερα φροντισμένο τον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας, αλλά και της ικανοποίησης του οδηγού.
Η οροφή εμφανίζει ενδιαφέρον, καθώς το εμπρός τμήμα της (αυτό που πιάνει στο παρμπρίζ) είναι πολύ μεγάλο, κάτι που είναι άμεσα αισθητό με κλειστή την οροφή. Η διαδικασία αναδίπλωσης διαρκεί περί τα 25 δευτερόλεπτα.