Διαβάστηκε από 12411αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:8/8/2006
ΒΜW: The essential
"Ουκ εν τω πολλώ το ευ". Αυτό ταιριάζει συνολικά στην BMW Z4 και ειδικά στη βασική της έκδοση των 2,0 λίτρων. Η BMW τρέφει μεγάλη αγάπη για τα ρόουντστερ, κάτι που κατ' εμάς οφείλεται στο ότι, σε αυτήν την κατηγορία οχημάτων η έμφυτη σπορ προσωπικότητα της εταιρείας εκφράζεται και κατοχυρώνεται με ακόμη μεγαλύτερη ευκολία από ό,τι π.χ. σε ένα σεντάν. Θέμα συζήτησης Με αυτό το αυτοκίνητο άνοιξε ουσιαστικά (εντάξει και με την 7άρα) η μεγάλη συζήτηση με το γενικό τίτλο "προς-τα-πού-το-πάνε-σχεδιαστικά-οι-Βαυαροί;". Η BMW έδειξε πίστη στο αρχικό της σχέδιο, αφού και η εικονιζόμενη, ανανεωμένη εκδοχή δεν άλλαξε σημαντικά και φυσικά όχι ριζικά. Παραμένει λοιπόν ένα μυώδες αυτοκίνητο, με σκαμμένες και σχεδόν γλυπτές εξωτερικές επιφάνειες, ένα τυπικά μακρύ εμπρός μέρος και ένα μικρό οπίσθιο, αρχές με ισχύ αξιώματος για την κλάση της Z4, οι οποίες τηρούνται ευλαβικά. Για πολλοστή φορά όμως θα σταθούμε στα εμπρός φωτιστικά σώματα ή στα "μάτια" -εάν θέλετε- της Z4, τα οποία έχουν ένα βλέμμα επιθετικό, αλλά ταυτόχρονα υποβλητικό και θλιμμένο. Αφήστε τα… λαμπάκια Το εσωτερικό της Z4 είναι λιτό από πλευράς εμφάνισης και αυτό αποτελεί το δεύτερο σκέλος της συζήτησης σχετικά με τη σχεδιαστική πολιτική της BMW. Ό,τι και να ισχυριστεί κανείς πάντως, η ποιότητα βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, ενώ η αποστασιοποίηση από ένα φαντεζί εσωτερικό δείχνει τη δέσμευση της εταιρείας για επί της ουσίας ικανοποίηση του οδηγού και όχι για έναν απλό εντυπωσιασμό. Το καλύτερό τoυ…είναι η αίσθηση του τιμονιού και το ότι το εμπρός μέρος σπάνια "ελαφρώνει" Το χειρότερό τoυ…είναι ότι στη δίλιτρη έκδοση, η υπερστροφή έρχεται πρωτίστως λόγω της υφής του δρόμου και λιγότερο λόγω της ισχύος
Στο δρόμο…
Το αρκετά βαρύ τιμόνι με την πολύ καλή πληροφόρηση το αντιλαμβάνεται ο οδηγός ήδη από έναν π.χ. ελιγμό στάθμευσης. Αυτό το στοιχείο μαζί με τη σχετικά σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης και την πολύ καλή πρόσφυση -που αυτή εξασφαλίζει- καθιστούν τη Z4 ένα σταθερότατο όχημα, υπό όλες τις συνθήκες. Πραγματικά κορυφαία είναι η απόδοση των φρένων, ενώ ο κινητήρας των 150 ονομαστικών ίππων μπορεί να μην ευνοεί ένα ξεκάθαρο στίψιμο του εξαιρετικού πλαισίου, όμως παρέχει καλές επιδόσεις. Ορθότατη είναι και η επιλογή της BMW να τοποθετήσει ένα εξάρι κιβώτιο με κλιμάκωση, η οποία δεν πνίγει (όπως σε άλλες περιπτώσεις) τον κινητήρα, αλλά αντίθετα του χαρίζει ζωντάνια.
Η οροφή της Z4 είναι μάλλον η καλύτερη από τα φετινά αυτοκίνητα του Γύρου. Κι αυτό γιατί, και η εφαρμογή της είναι κορυφαία και η ταχύτητα αναδίπλωσής της είναι εντυπωσιακή. Υπάρχουν και πιο γρήγορες, αλλά όχι ηλεκτρικές. Γενικά, ο οδηγός το μόνο που έχει να κάνει είναι, να πατήσει το μπουτόν στη βάση της κεντρικής κονσόλας.