Η AWD έκδοση του Yaris διαφέρει στην πίσω ανάρτηση συγκριτικά με το προσθιοκίνητο ιαπωνικό B-SUV, καθώς δεν διαθέτει ημιάκαμπτο άξονα, αλλά ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια.
Γίνεται ένα τετρακίνητο SUV να έχει μέση πραγματική κατανάλωση κάτω από 6,0 λτ./100 χλμ.; Αν έχεις το «μαγικό ραβδάκι» της υβριδικής τεχνολογίας made by Toyota, οι μειωμένες ανάγκες σε βενζίνη είναι εύκολο κερδισμένο στοίχημα. Στην περίπτωση του Toyota Yaris Cross, στην κορυφαία έκδοσή του, το γνωστό υβριδικό σύνολο 116 ίππων συνεργάζεται με έναν επιπλέον ανεξάρτητο ηλεκτροκινητήρα 5,3 ίππων και 52 Nm ροπής, που όταν χρειαστεί κινεί και τους πίσω τροχούς. Πώς λειτουργεί, λοιπόν, η έξυπνη τετρακίνηση AWD-i στην οποία το «i» προέρχεται από την λέξη Intelligent;
Σε κανονικές συνθήκες το Toyota Yaris Cross κινείται ως προσθιοκίνητο, με την AWD-i τετρακίνηση του να δίνει επιπλέον σταθερότητα στην καθημερινή οδήγηση, μιας και σε απότομες επιταχύνσεις, ακόμα και σε στεγνό οδόστρωμα, πετυχαίνει κορυφαία πρόσφυση και έλξη εμπλέκοντας τους πίσω τροχούς.
Στο 4κίνητο Yaris Cross δεν υπάρχει κεντρικό διαφορικό ή άξονας μετάδοσης προς τα πίσω, γεγονός που προσθέτει μόνο 60 κιλά επιπλέον βάρους. Η παρουσία του ηλεκτρικού μοτέρ διασφαλίζει άμεση απόκριση στην εμπλοκή της τετρακίνησης και άμεση και κατά το δοκούν τους πίσω τροχούς. Όπως τονίζει η Toyota, η μοιρασιά της ροπής μεταβάλλεται αυτόματα από 100:0 έως και 40:60 εμπρός-πίσω. Φυσικά, σε καθεστώς μειωμένης πρόσφυσης όπως σε εκκίνηση στο χιόνι ή σε ανάβαση σε σαθρό έδαφος), είναι η κατεξοχήν περίπτωση εμπλοκής για πρόσθετη ευστάθεια. Για τον σκοπό αυτό υπάρχει στην βάση της κονσόλας ένας περιστροφικός διακόπτης επιλογής συγκεκριμένων προγραμμάτων λειτουργίας, καθώς εκτός του βασικού mode «Normal» υπάρχουν και τα «Snow» ή «Trail» για πιο δύσκολες καταστάσεις. Χάρη σε αυτά τα προγράμματα η κεντρική υπολογιστική μονάδα του υβριδικού συστήματος μπορεί να κινήσει ή να φρενάρει επιλεκτικά τους τροχούς, λειτουργώντας κατά κάποιο τρόπο ως μπλοκέ διαφορικό.