4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Γέρνει στις στροφές αλλά όχι απότομα όπως περιμένει κανείς: η X-Class δεν έχει συμπεριφορά SUV αλλά για τόσο σκληροτράχηλο όχημα τα καταφέρνει καλά και ως εναλλακτικό τέτοιο.
Στο δρόμο: Ραφιναρισμένη αλλά η καρδιά της ανήκει στο… χώμα!
51.191 Επισκέψεις στο άρθρο (4/5/2018)
Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε η X-Class ήταν βέβαιο ότι η Mercedes θα έφτιαχνε ένα αυτοκίνητο με τα δικά της στάνταρ σε θέματα άνεσης και πολιτισμένης λειτουργίας – τηρουμένων κάποιων αναλογιών βέβαια. Οδηγώντας την X-Class η προσπάθεια αυτή είναι αισθητή σε κάθε βήμα. Η τεχνική δομή ωστόσο δεν μπορεί να κρυφτεί και να μασκαρευτεί. Έχουμε λοιπόν ένα αυτοκίνητο με απόσταση από το έδαφος πολύ πάνω από τα 200 χλστ. το οποίο χτίζεται πάνω σε ένα σασί σκάλας με δύο τεράστιες δοκούς κατά μήκος και αντίστοιχα μικρότερες εγκάρσιες τραβερσες. Εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι μαζί με την κατ`επιλογήν τετρακίνηση (εμπλέκεται από διακόπτη έως τα 100 χλμ./ωρα), το κλείδωμα της αναλογίας στο 50:50 σε ότι αφορά τη ροπή που λαμβάνει ο κάθε άξονας και τις κοντές σχέσεις μετάδοσης, αυτό το όχημα μπορεί να υπερβεί σχεδόν οτιδήποτε του τύχει. Έχει εξάλλου και δυνατότητα να προσπελάσει υδάτινο κώλυμα βάθους 600 χλστ.. Πού «μπαίνει» λοιπόν η Mercedes: ΚατΆαρχάς είναι αισθητά χαμηλοί οι αεροδυναμικοί θόρυβοι ενώ είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο για την κλάση η ποιότητα κύλισης. Έπειτα, είναι πολύ περιορισμένες οι αναπηδήσεις του πίσω άξονα. Η ανάρτηση έχει μεν μεγάλη διαδρομή, αλλά μετά τη συμπίεσή της από κάποια ανωμαλία δεν τινάζεται στον αέρα όπως θα περίμενε κανείς και το λεγόμενο «rebound» γίνεται πολύ ελεγχόμενα και συγκρατημένα. Το ίδιο και με το φρενάρισμα (με αεριζόμενα δισκόφρενα σε κάθε ρόδα): το πεντάλ έχει σφικτή σίγουρη αίσθηση και το εμπρός μέρος δε γονατίζει ενοχλητικά σε απότομο πάτημα. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, δε «μυρίζει» καθόλου επαγγελματικό κι ας μην υπάρχει τηλεσκοπική ρύθμιση του τιμονιού αλλά μόνο καθΆύψος. Ακόμα και το τιμόνι, το οποίο έχει φυσικά πολυάριθμες στροφές από άκρη σε άκρη, έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε να δίνει όσο πιο γεμάτη αίσθηση μπορεί.
Όταν της δώσεις χωμάτινες διαδρομές, η νέα αυτή Mercedes, ξεχύνεται σαν ζώο που το είχαν έγκλειστο κάπου. «Τρέφεται» δε άνετα με νεροφαγώματα, μεγάλες πέτρες και λάσπες. Αν και για πιο σκληρές περιπτώσεις θα χρειαστεί πιο ειδικό ελαστικό από το Conti PremiumContact6 που διέθετε η «δική μας» X 250 d.
μετα απο πολυ ψαξιμο γνωστου μου για αγορα pick up μπορω να πω πολυ καλη η διαφημιση απο το αθρο!δεν γραφει καπου οτι ειναι euro 5 που ειναι βασικο...η τιμη ειναι πανω απο 10000 η διαφορα με τον ανταγωνισμο για να παρεις navara με το σημα της μερκ....οι πωλησεις στην ελλαδα ειναι ανυπαρκτες.. κ κ κ ..
Πολύ ακριβό και πολυδάπανο. Είναι πολλά τα χρήματα για ισπανική κατασκευή. Οι τιμές εκτοξεύονται εύκολα στα 58.000 ευρώ, το έχω δεί σε αντιπροσωπεία της Mercedes. Από εκεί και πέρα υψηλή είναι η κατανάλωση του αυτοκινήτου σε πραγματικές συνθήκες αλλά το σημαντικό είναι οι ρύποι που εκπέμπει, τα πολλά τέλη κυκλοφορίας, άρα και ένα βασικό θέμα είναι αν μπορεί πλεον να κυκλοφορήσει σε κάποιες Ευρωπαικές πόλεις που έχουν θεσπίσει αυστηρά μέτρα για τους ρύπους των αυτοκινήτων. Δύσκολη η πορεία του στην ελληνική αγορά.
Θανο θα ήθελα πραγματικά να σε ρωτήσω το εξής, οδηγήσατε το xclass και το navara και είδατε οτι ειναι ίδια αμάξια;;; Πραγματικά έλεος!! Τα αμάξια αυτά δεν έχουν καμία σχέση πέρα απο κάποια ελάχιστα κοινά στοιχεία. Το xclass φοράει άλλη ανάρτηση, αλλα φρένα, ειναι μεγαλύτερο σε μάκρος, η καμπίνα δεν έχει καμία σχέση ειδικά για τους πίσω επιβάτες και τα πόδια τους, για να μη πω για το τιμόνι που εαν ειςαι ψηλός στο navara κοπανάνε τα πόδια σου μπαίνοντας. Τα ηλεκτρονικά ειναι κλάσεις μπροστά πχ. Το xclass εαν κολησεις σε βγάζει μόνο του με όπισθεν... οποτε το 10000 που έχει παραπάνω λογικά ειναι. Τωρα για τα καυσαέρια να σας θυμίσω πως μιλάμε για επαγγελματικό όχημα με βάρος 2.5τ. Γενικά οποίος το βαστάει η τσέπη του το αγοράζει, αλλα μην λέμε πως δεν ειναι και καλό. Πας με 140 και δεν ακούς τίποτα.