Καμία βλάβη, καμία ακριβή έκπληξη, καμία σκουριά. Το 2008 είναι βάλσαμο για το κύρος της Peugeot. Πέτυχε μάλιστα την υψηλότερη βαθμολογία μοντέλου του PSA γκρουπ που έχουμε δοκιμάσει μέχρι στιγμής.
«Ανετο τυπάκι!» Αυτό είναι το σχόλιο που ξεχωρίζουμε στο ημερολόγιο σημειώσεων της δοκιμής διαρκείας των 100.000 χιλιομέτρων του Peugeot 2008, και μάλιστα στα 54.780 χλμ.. Γιατί; Επειδή αποκαλύπτει επακριβώς το χαρακτήρα και τη φιλοσοφία του γαλλικού μοντέλου. Μάλιστα, ο συνάδελφος Στέφαν Νοβίτσκι προσπάθησε στην ίδια σημείωση να προβλέψει και το αποτέλεσμα της δοκιμής, και μάλλον το κατάφερε. Το γαλλικό «άνετο τυπάκι» τα έφερε όλα εις πέρας, δεν μας άγχωσε, δεν μας κούρασε. Τελικά, τόσο απλά είναι τα πράγματα μερικές φορές…
Το 2008 είναι ένα μοντέλο εστιασμένο στην άνεση. Θα λέγαμε πως η Peugeot η ίδια δεν θέλησε να το κάνει «ψευτοσπόρ» βάζοντας του μια σκληρή, κουραστική ανάρτηση, αλλά κατάφερε να βρει την ιδανική ρύθμιση για άριστο κράτημα υπό πίεση και άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις. Κρατήστε το σχόλιο αυτό όχι μόνο για τα πρώτα χιλιόμετρα μαζί του, αλλά και μετά από 100.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ…
Ταυτόχρονα, χωρίς να έχει σχεδιαστικές ακρότητες, οι οποίες θα θυσίαζαν ενδεχομένως την ευρυχωρία της καμπίνας, προσφέρει καλούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές σε ένα αμάξωμα με compact διαστάσεις. Σημειώστε, εδώ, πως στο πορτ-μπαγκάζ θα χωρέσει ένα ογκώδες παιδικό καροτσάκι.
Το γαλλικό μοντέλο ξεκίνησε την εμπορική του πορεία το 2013 και ανήκε στα λίγα για την εποχή μικρά SUV που είχαν να ανταγωνιστούν τα Renault Captur και Nissan Juke. Σήμερα φυσικά η κατηγορία έχει πληθώρα προτάσεων. Κάτω από την όμορφη σχεδίασή του βρίσκεται στην ουσία ένα 208 που έχει μεγαλώσει σε όλες τις διαστάσεις και έχει δεχθεί τις απαραίτητες SUV «τροποποιήσεις». Η συνταγή για να επιτύχεις την SUV αίσθηση είναι απλή: Κάθεσαι ψηλότερα και οδηγείς πιο άνετα. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, όμως, η συνταγή είναι πετυχημένη και όπως έδειξε ο έλεγχος των 100.000 χιλιομέτρων και αξιόπιστη.
Αναλυτικότερα, με το Peugeot 2008 έχεις καλή ορατότητα ως SUV (σ.σ. αν και θα θέλαμε λίγα εκατοστά παραπάνω απόσταση από το έδαφος), ενώ στην γενικότερη οδηγική αίσθηση σημαντικό ρόλο παίζει η θέση οδήγησης και η σχεδίαση του ταμπλό που ακολουθεί τη λογική i-cockpit. Πιο συγκεκριμένα, ο πίνακας οργάνων βρίσκεται τοποθετημένος πάνω από το μικρό τιμόνι και λειτουργεί σαν head-up display, ενώ οι περισσότερες λειτουργίες άνεσης και ασφάλειας ρυθμίζονται από την κεντρική οθόνη. Αυτή η πρωτότυπη σχεδίαση δεν αρέσει σε όλους, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι συνηθίζεται σε λίγο χρόνο.
Αναφορικά με τα καθίσματα τώρα, κάποιοι από τους δοκιμαστές τα χαρακτήρισαν πολύ μαλακά και με περιορισμένες δυνατότητες ρύθμισης, ενώ υπήρξαν παράπονα για την έλλειψη χειρολαβών στην θέση του συνοδηγού και των πίσω θέσεων. Αυτό όμως δεν είναι κάτι που συμβαίνει μόνο στο 2008, αλλά και σε άλλα μοντέλα της κατηγορίας. Από την άλλη, οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι αρκετές, αλλά όχι όλες τόσο έξυπνα τοποθετημένες. Γιατί για παράδειγμα ο μεγαλύτερος χώρος για μικροαντικείμενα να βρίσκεται πίσω από τις ποτηροθήκες; Επίσης, μέτρια είναι η εικόνα των ταπέτων σε οδηγό - συνοδηγό, όπως και της μοκέτας του χώρου αποσκευών. Λεπτομέρεια μεν, αλλά αφού σημειώθηκε στο βιβλίο από κάποιον…
Επίσης, μικρά παραπονάκια έγιναν από τους δοκιμαστές για το σύστημα multimedia, όμως την λειτουργία του την έχουμε εξηγήσει (σε δοκιμές του μοντέλου στα προηγούμενη τεύχη). Θα πούμε για άλλη μια φορά λοιπόν πως θέλει εξοικείωση, όμως αν είσαι εσύ ο κύριος χρήστης, θα βρεις γρήγορα και το ραδιόφωνο, και τον κλιματισμό, αλλά και τους χάρτες…
Αρκετά όμως με τις μικρές αυτές λεπτομέρειες που είναι λίγο πολύ γνώριμες και αμελητέες, και ας περάσουμε στα σημαντικά, στην ουσία. Γιατί σε τελικό παρανομαστή, το Peugeot 2008 1,6 BlueHDI 100 τα πήγε συνολικά πολύ καλά στο τεστ.
Πρώτα από όλα διαθέτει έναν ισχυρό, οικονομικό και -το σημαντικότερο- αξιόπιστο κινητήρα. Ο 1.600άρης BlueHDI των 100 ίππων, o οποίος διαθέτει σύστημα AdBlue για την εξουδετέρωση των NΟx, συγκεντρώνει πάνω του όλα τα θετικά σχόλια των υπερασπιστών της πετρελαιοκίνησης. Είναι ισχυρός, χωρίς έντονο κροτάλισμα και κραδασμούς, έχει χαμηλή κατανάλωση και η αυτονομία του φτάνει τα 700 χλμ.. Κάτω από τις 2.000 σ.α.λ δείχνει μια μικρή ραθυμία, αλλά μετά ξεδιπλώνει την δύναμη του. Με ταχύτητες μεταξύ 120 - 150 χλμ./ώρα ταξιδεύεις ξεκούραστα και προπάντων οικονομικά.
Αναφορικά με την κατανάλωσή του, αυτή στην αρχή της δοκιμής μετρήθηκε στα 5,0 λτ./100 χλμ. και η αύξηση της μετά από 100.000 χλμ. ήταν μόλις 0,3 λτ./100 χλμ., ενώ στο κομμάτι της λειτουργίας του, το σχόλιό μας στα 80.000 χλμ. ήταν: «ο κινητήρας αυτός σε πηγαίνει ευχάριστα!».
Πολύ θετικά, επίσης, καθόλη τη διάρκεια του τεστ ήταν τα σχόλια μας για το κοφτερό και πλούσιο σε πληροφόρηση τιμόνι, ενώ όσον αφορά στο κιβώτιο των ταχυτήτων, ok, δεν έχει την καλύτερη αίσθηση και έχει λίγο μακριές διαδρομές, όμως τελικά το συνηθίσαμε.
Μάλιστα, στα 24.568 χιλιόμετρα είδαμε με καχυποψία μια δυσκολία στο κούμπωμα της 2ας σχέσης και θεωρήσαμε πως θα επέλθει κάποια στιγμή η βλάβη, όμως το κιβώτιο τελικά άντεξε κανονικά. Μάλιστα, όταν έγινε η αποσυναρμολόγηση δεν παρατηρήσαμε κάποια σημαντική φθορά στο πλατώ ή στα γρανάζια.
Κατά τα άλλα το Peugeot 2008 ήταν άψογο. Στην κυλινδροκεφαλή, στα έμβολα, και στο μπλοκ του κινητήρα δεν βρέθηκε το παραμικρό, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων, το σύστημα ψεκασμού και ο καταλύτης δούλεψαν άριστα. Ακόμα και μετά από τον εξονυχιστικό μας έλεγχο δεν βρέθηκε ούτε ίχνος διάβρωσης, πόσο μάλλον σκουριάς. Το Peugeot 2008 της δοκιμής τα κατάφερε χωρίς βλάβες και κάποια σοβαρή ζημιά. Η μοναδική εκτός ραντεβού επίσκεψη στο συνεργείο έγινε προς το τέλος της δοκιμής διαρκείας και αυτή για να αλλάξουμε ένα από τα μπροστινά αμορτισέρ που ακουγόταν κατά τη λειτουργία του. Μάλιστα αλλάχθηκε εντός εγγύησης και όμως μας είπε και η Peugeot επρόκειτο για μεμονωμένο περιστατικό.
Συμπέρασμα; Το Peugeot 2008 αξίζει τον σεβασμό. Όχι μόνο επειδή είναι ένα «άνετο τυπάκι», αλλά επειδή είναι και απροβλημάτιστο.
Απο τα πρωτα 8500χιλ εχω προβληματα με το κινητηρα 1.6BlueHDi (2014) .Kαποιο λακο εχει η δοκιμη , μεχρι και δοχειο AdBlue εχω αλλαξει (1000ε) ασε για αμορτισερ , 2 φορες και το αμαξι εσει 102.500χιλ.Καθε 500χιλ αναγενηση DPF η καταναλωση πανω απο 5+ μην ακουτε τη σας λενε....
Φίλε spirts σε 2 χρόνια έκανα 50.000χλμ λόγω δουλειάς και δεν έχω αντιμετωπίσει το παραμικρό !!!Τι να πω??προφανώς είσαι από τους άτυχους!!!Σε κάθε εταιρία συμβαίνουν αυτά, δεν σημαίνει ότι όλα τα αυτοκίνητα είναι έτσι!!!!Έχω φίλους που έχουν αντίστοιχα μοντέλα που φοράνε τον ίδιο κινητήρα είτε πεζώ είτε Σιτροέν και όλοι σχεδόν μόνο καλά λόγια έχουν να πουν τόσο από θέμα ποιότητας όσο και από αξιοπιστία!!!Για οικονομία τι να πω ???Ίσως τα πιο οικονομικά και με την χαμηλότερη πραγματική κατανάλωση και όχι στα χαρτιά σαν κάτι άλλους !!!!
Μη με ειρωνευεσαι Pan δεν γραφω παραλογα , ειναι οπως τα γραφω , εδω και 2 χρονια ετσι ειναι και χειροτερα , ποσα χιλιομετρα κανεις ημερισιος , 5 , 10 , 50? Δεκα ωρες στο αμαξι ειμαι , τυχαιο που η εταιρια δε περνει γνωμες απο επαγγελματιες?
Ευτυχώς που υπάρχεις spirts και μας καθοδηγείς !!!Τι θα κάναμε χωρίς την άποψή σου!!!Εγώ πάντως που το έχω δεν έχει κάνει Κίχ !!!Μάλλον ο φίλος spirts έπεσα στην περίπτωση !!!Καλού κακού φίλε spirts κάνε και μια αίτηση για Επίδαυρο, ποτέ δεν ξέρεις ???!!!!
Απο τα πρωτα 8500χιλ εχω προβληματα με το κινητηρα 1.6BlueHDi (2014) .Kαποιο λακο εχει η δοκιμη , μεχρι και δοχειο AdBlue εχω αλλαξει (1000ε) ασε για αμορτισερ , 2 φορες και το αμαξι εσει 102.500χιλ.Καθε 500χιλ αναγενηση DPF η καταναλωση πανω απο 5+ μην ακουτε τη σας λενε....
μπραβο στην πεζο!
Φίλε spirts σε 2 χρόνια έκανα 50.000χλμ λόγω δουλειάς και δεν έχω αντιμετωπίσει το παραμικρό !!!Τι να πω??προφανώς είσαι από τους άτυχους!!!Σε κάθε εταιρία συμβαίνουν αυτά, δεν σημαίνει ότι όλα τα αυτοκίνητα είναι έτσι!!!!Έχω φίλους που έχουν αντίστοιχα μοντέλα που φοράνε τον ίδιο κινητήρα είτε πεζώ είτε Σιτροέν και όλοι σχεδόν μόνο καλά λόγια έχουν να πουν τόσο από θέμα ποιότητας όσο και από αξιοπιστία!!!Για οικονομία τι να πω ???Ίσως τα πιο οικονομικά και με την χαμηλότερη πραγματική κατανάλωση και όχι στα χαρτιά σαν κάτι άλλους !!!!
Μη με ειρωνευεσαι Pan δεν γραφω παραλογα , ειναι οπως τα γραφω , εδω και 2 χρονια ετσι ειναι και χειροτερα , ποσα χιλιομετρα κανεις ημερισιος , 5 , 10 , 50? Δεκα ωρες στο αμαξι ειμαι , τυχαιο που η εταιρια δε περνει γνωμες απο επαγγελματιες?
Ευτυχώς που υπάρχεις spirts και μας καθοδηγείς !!!Τι θα κάναμε χωρίς την άποψή σου!!!Εγώ πάντως που το έχω δεν έχει κάνει Κίχ !!!Μάλλον ο φίλος spirts έπεσα στην περίπτωση !!!Καλού κακού φίλε spirts κάνε και μια αίτηση για Επίδαυρο, ποτέ δεν ξέρεις ???!!!!
Φιλτρο λαδιου 14ε , φ.αερα μηχανης 28ε , φ.πετρελαιου 40ε !φ.καμπινας 23ε!!!!και πολλα αλλα σε τιμες ουτε Mercedes , αλλα Πεζο .Σοβαρα μιλαμε???? Φρενα (τακατια) σετ (4) εμπροστια 70 !!!!! χωρις καλωδιο φθορας !!!!Τι λετε ρε παιδια!!!