Ζουν και (για οικονομία) βασιλεύουν: Μπορεί να έχασαν τα πρωτεία ως μερίδιο αγοράς στην κατηγορία τους, μπορεί να μειώθηκε ο πληθυσμός τους, αλλά τα μικρά diesel δεν είναι ακόμα είδος υπό εξαφάνιση. Ποιο είναι το καλύτερο;
Είναι γεγονός πως το diesel έχει δεχθεί ισχυρές πιέσεις μετά την υπόθεση του «dieselgate». H πίεση αυτή έγινε εντονότερη στη μικρή κατηγορία, όπου η ανάγκη εξέλιξης εξελιγμένων πετρελαιοκινητήρων με σύστημα επιλεκτικής κατάλυσης (SCR) και υγρό εξάτμισης Adblue σε συνδυασμό με τις αυστηρές προδιαγραφές για τα βλαβερά οξείδια του αζώτου (NOx) και την ταυτόχρονη εξέλιξη των βενζινοκινητήρων και των υβριδικών συστημάτων, κάνει τα πράγματα ακόμα πιο δύσκολα για τα μικρά diesel.
Έτσι αρκετά μικρά diesel μοντέλα βγήκαν από το παιχνίδι (βλέπε Nissan Micra, Toyota Yaris κ.α) με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση της σχετικής αγοράς. Παράλληλα στο mix της μικρής κατηγορίας, που αποτελεί τη νούμερο 1 επιλογή των Ελλήνων αγοραστών, τα diesel έχασαν τα πρωτεία που είχαν ως μερίδιο. Τα μικρά diesel όμως δεν πέθαναν και είναι εδώ, αφού κατασκευαστές με παράδοση στο diesel, όπως ο γαλλικός όμιλος PSA (Peugeot-Citroen και πλέον Opel), η Renault, η Ford και η VW συνεχίζουν να προσφέρουν μικρά με diesel κινητήρες, που θα καλύψουν απόλυτα τις ανάγκες αυτών που κάνουν πολλά χιλιόμετρα ετησίως κατά κύριο λόγο σε υπεραστικές διαδρομές.
Εμείς λοιπόν συγκεντρώσαμε όλα τα μικρά diesel της ελληνικής αγοράς και φτιάξαμε το λεγόμενο «φάκελο μικρά diesel», όπου θα διαβάσετε στους σημαντικότερους τομείς τι καταφέρνει κάθε ένα από τα μοντέλα.
...καλή μεν αυτή η γενική συγκριτική παρουσίαση, πλην όμως λείπει ένας συγκριτικός πίνας τιμών αγοράς, ώστε να ξέρουμε πού βαδίζουμε.