Tο Citroen C3 αποδείχθηκε στην πράξη το πιο οικονομικό με τη μέση του κατανάλωση να είναι κάτω από 5,0 λτ./100 χλμ..
Όταν μιλάμε για diesel αναμφίβολα το νούμερο ένα ζητούμενο είναι η οικονομία. Kαι την χαμηλότερη μέση κατανάλωση από τα μοντέλα της δοκιμής εμφανίζει το Citroen C3, το οποίο εκμεταλλεύεται τον οικονομικό 1,5 BlueHDi κινητήρα, το 6άρι κιβώτιο και το χαμηλό του βάρους για να πετύχει 4,9 λτ./100 χλμ. Αν αναλογιστεί κανείς πως το Renault Clio της δοκιμής είναι το πιο δυνατό με 115 άλογα, τα 5,1 λτ./100 χλμ. είναι ένα εξαιρετικό νούμερο, το οποίο μάλιστα μπορεί να πέσει κι άλλο με το χρήση της στάνταρ λειτουργίας Eco, αλλά και τη σχετική θυσία σε απόκριση και επιδόσεις. Μάλιστα αξίζει να δει κανείς πως την ίδια εξαιρετική επίδοση κατανάλωσης πετυχαίνει και το Ford Fiesta, που έχει όμως 30 άλογα λιγότερα.
Χωρίς οικονομική λειτουργία στις πιο προσιτές του εκδόσεις είναι το Peugeot 208 για το οποίο οι μετρήσεις μας έδειξαν μέση κατανάλωση 5,2 λτ./100 χλμ. μια αξιοσημείωτη επίδοση επίσης. Βέβαια, το «αδερφό» Opel Corsa που χρησιμοποιεί τον ίδιο 1,5 turbodiesel κινητήρα με 2 άλογα παραπάνω, «τσιμπάει» λίγο περισσότερο και η μέση του κατανάλωση γυροφέρνει στα 5,5 λτ./100 χλμ. Από την άλλη η τριάδα των C3, 208 και Opel Corsa είναι τα μόνο με λιγότερα από 90 γρ. CO2/χλμ. και έτσι δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας. Ακόμα λιγότερο οικονομικά σε μέση κατανάλωση αποδείχθηκαν τα SEAT Ibiza και VW Polo (5,9 και 6,1 λτ./100 χλμ.), ως απόρροια του βάρους, αλλά κυρίως, της 5τάχυτης διάταξης του κιβωτίου τους.
...καλή μεν αυτή η γενική συγκριτική παρουσίαση, πλην όμως λείπει ένας συγκριτικός πίνας τιμών αγοράς, ώστε να ξέρουμε πού βαδίζουμε.