Mε εξαίρεση το Ford Fiesta, όλα τα υπόλοιπα diesel μοντέλα της μεγάλης δοκιμής είναι εξοπλισμένα με εξελιγμένα συστήματα επιλεκτικής κατάλυσης SCR (Selective Catalytic Reduction) για τη μείωση των βλαβερών οξειδίων του αζώτου (ΝΟx), που παράγονται από την καύση του diesel. Tα συστήματα SCR συνδυάζουν οξειδωτικό καταλύτη, χρήση υγρού εξάτμισης AdBlue και φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων. To ΑdBlue, που αποθηκεύεται σε ειδική δεξαμενή και συμπληρώνεται κατά κύριο λόγο στα service (μπορεί να συμπληρωθεί και ενδιάμεσα από τον οδηγό αν υπάρξει σχετική ανάγκη) είναι ένα μη τοξικό διάλυμα ουρίας το οποίο ψεκάζεται στην εξάτμιση, πριν τα καυσαέρια φτάσουν στον καταλύτη. Η υψηλή θερμοκρασία μετατρέπει το διάλυμα ουρίας σε αμμωνία. Στη συνέχεια καθώς η αμμωνία και τα βλαβερά οξείδια του αζώτου (ΝΟx) «συναντιούνται» στον καταλύτη, αντιδρούν μεταξύ τους και έτσι ΝΟx μετατρέπονται σε άζωτο, υδρατμούς και CO2, που αποτελούν στοιχεία του ατμοσφαιρικού αέρα!
...καλή μεν αυτή η γενική συγκριτική παρουσίαση, πλην όμως λείπει ένας συγκριτικός πίνας τιμών αγοράς, ώστε να ξέρουμε πού βαδίζουμε.