Για όσους δεν το γνωρίζουν, οι αυτοκινητοβιομηχανίες εδώ και 3 χρόνια έχουν μπει σε έναν αγώνα δρόμου που λήγει την 1η Ιανουαρίου του 2020 και τίτλο έχει «Το σπριντ των 95 γραμμαρίων CO2/χλμ.». Πρέπει, δηλαδή, μέχρι τότε να έχουν ρίξει -υπό προϋποθέσεις- το μ.ο. του στόλου τους στα 95 γραμμάρια, γιατί διαφορετικά θα πληρώσουν (στην Ευρώπη) 95 ευρώ για κάθε γραμμάριο που υπερβαίνει τα 95 γρ. CO2/χλμ. Αυτό θα ισχύει για κάθε αυτοκίνητο που πωλείται… Και όπως καταλαβαίνετε, αν δεν συμμορφωθούν, μεταφράζεται σε πρόστιμα πολλών δισ. ευρώ.
Σε αυτόν τον αγώνα δρόμου όπου συμμετέχουν όλοι, ο κάθε κατασκευαστής προτείνει τις δικές του λύσεις. Ωστόσο, η λύση που θα μας απασχολήσει περισσότερο από όλες, για αρχή τουλάχιστον, είναι τα ήπια υβριδικά συστήματα σε κύκλωμα των 48V. Συγκεκριμένα, οι κατασκευαστές προσθέτουν έναν ηλεκτροκινητήρα που υποβοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και έτσι επιτυγχάνουν μείωση κατανάλωσης και ρύπων μέχρι και 10%. Ονομάζονται mild hybrid και η σημαντικότερη διαφορά σε σχέση με τα υβριδικά είναι ότι δεν μπορούν να κινήσουν αμιγώς ηλεκτρικά (μόνο με την μπαταρία) το αυτοκίνητο.
...H 1η Ιανουαριου του 2020 περασε.