Τα καλύτερα σε φρένα
89.674 Επισκέψεις στο άρθρο (11/11/2018)
4 Φωτογραφίες »
Τα δύο «αδερφά» μοντέλα Jeep Renegade(αριστερά) και Fiat 500X (δεξιά), χρειάζονται 35,8 και 35,9 μ.για να σταματήσουν από τα 100 χλμ./ώρα.
Τα φρένα αποτελούν πρωταρχικό παράγοντα ενεργητικής ασφάλειας και είναι προφανές πως, όσο μικρότερη είναι η απόσταση ακινητοποίησης ενός αυτοκινήτου, τόσο πιο πολύ απομακρύνεται ο κίνδυνός ενός ατυχήματος ή αντίστοιχα τόσο πιο λίγη ισχύ θα έχει μια σύγκρουση. Η κλασική μέτρηση φρεναρίσματος που πραγματοποιούμε στο AutoΤρίτη είναι σε μέτρα και αφορά στην πλήρη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου από τα 100 χλμ./ώρα.
Τα πιο αποτελεσματικά συστήματα φρένων συνήθως φέρουν αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς δίσκους πίσω. Στο θέμα μας με εξαίρεση το Captur που σε αυτή την έκδοση έχει ταμπούρα πίσω, όλα τα μοντέλα έχουν την παραπάνω αρχιτεκτονική. Σε όλες τις περιπτώσεις ενσωματώνουν και άλλα συστήματα που σκοπό έχουν να μειώσουν την απόσταση ακινητοποίησης, όπως o κατανεμητής πέδησης (EBD) ή το pre-fill (σύστημα προφόρτησης των φρένων).
Πέραν αυτών, σημαντικό ρόλο παίζουν η κατάσταση των ελαστικών (πίεση, φθορά), η κατάσταση του δρόμου, αλλά και οι συνθήκες περιβάλλοντος (π.χ. βροχή).
Κορυφαία επίδοση για το Audi Q2 1,0 TFSI
Τα αποτελέσματα των μετρήσεών μας κυμάνθηκαν από τα 35,4 μ. έως και τα 42,9 μ. Η διαφορά όπως βλέπετε είναι μεγάλη, καθώς φτάνει τα 7,5 μ., λίγο λιγότερο από το μήκος δύο αυτοκινήτων δηλαδή.
Στο θέμα μας, σας παρoυσιάζουμε όλα τα μοντέλα της κατηγορίας που πέτυχαν επίδοση στις μετρήσεις μας, κάτω από 38 μέτρα, ένα νούμερο που το θεωρούμε το ελάχιστο ικανοποιητικό. Συνολικά από τα περίπου 60 μοντέλα βενζίνης και diesel, που έχουμε δοκιμάσει, τα 24 μοντέλα κατάφεραν επίδοση καλύτερη από το όριο που θέσαμε.
Κορυφαίο όλων αποδείχτηκε το Audi Q2 με τον κινητήρα βενζίνης 1,0 λτ. TFSI 116 ίππων, που χρειάστηκε 35,4 μέτρα, ένα νούμερο που συναντάμε συνήθως σε μοντέλα GTI. Εξαιρετικά αποτελεσματικά φρένα αποδείχτηκε πως έχουν και τα δύο «αδερφά» μοντέλα Jeep Renegade και Fiat 500X, τα οποία μάλιστα εφοδιάζονται με τον ίδιο κινητήρα diesel 1,6 λτ. με απόδοση 120 ίππους. Τα νούμερά που καταγράψαμε γιΆ αυτά ήταν 35,8 και 35,9 μ. αντίστοιχα. Τέλος, στα 36 μ. ακριβώς θα συναντήσουμε τα Kia Stonic 1,0 TGD-i 120 ίππων και Ssangyong Tivoli 1,6 D των 115 ίππων.
Ο ανθρώπινος παράγοντας
Στο φρενάρισμα πανικού σημαντικός είναι ο χρόνος αντίδρασης, που είναι το χρονικό διάστημα από την αντίληψη του κινδύνου μέχρι το πάτημα του μεσαίου πεντάλ. Ο μέσος χρόνος αντίδρασης είναι 1 δλ. Ένα αυτοκίνητο που κινείται με 100 χλμ./ώρα διανύει 28 μ./δλ. Αυτό σημαίνει πως αν ο χρόνος αντίδρασης είναι 1,0 δλ. τότε, μέχρι να αρχίσει να επιβραδύνει το όχημα, θα διανυθούν ακόμα 28,0 μ. που θα προστεθούν στην απόσταση ακινητοποίησης. Με χρόνο αντίδρασης 2,4 δλ. τότε η απόσταση αυτή επιβαρύνεται με ακόμα 65 μ.!
4 Φωτογραφίες »
Τα δύο «αδερφά» μοντέλα Jeep Renegade(αριστερά) και Fiat 500X (δεξιά), χρειάζονται 35,8 και 35,9 μ.για να σταματήσουν από τα 100 χλμ./ώρα.
Τα πιο αποτελεσματικά συστήματα φρένων συνήθως φέρουν αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς δίσκους πίσω. Στο θέμα μας με εξαίρεση το Captur που σε αυτή την έκδοση έχει ταμπούρα πίσω, όλα τα μοντέλα έχουν την παραπάνω αρχιτεκτονική. Σε όλες τις περιπτώσεις ενσωματώνουν και άλλα συστήματα που σκοπό έχουν να μειώσουν την απόσταση ακινητοποίησης, όπως o κατανεμητής πέδησης (EBD) ή το pre-fill (σύστημα προφόρτησης των φρένων).
Πέραν αυτών, σημαντικό ρόλο παίζουν η κατάσταση των ελαστικών (πίεση, φθορά), η κατάσταση του δρόμου, αλλά και οι συνθήκες περιβάλλοντος (π.χ. βροχή).
Κορυφαία επίδοση για το Audi Q2 1,0 TFSI
Τα αποτελέσματα των μετρήσεών μας κυμάνθηκαν από τα 35,4 μ. έως και τα 42,9 μ. Η διαφορά όπως βλέπετε είναι μεγάλη, καθώς φτάνει τα 7,5 μ., λίγο λιγότερο από το μήκος δύο αυτοκινήτων δηλαδή.
Στο θέμα μας, σας παρoυσιάζουμε όλα τα μοντέλα της κατηγορίας που πέτυχαν επίδοση στις μετρήσεις μας, κάτω από 38 μέτρα, ένα νούμερο που το θεωρούμε το ελάχιστο ικανοποιητικό. Συνολικά από τα περίπου 60 μοντέλα βενζίνης και diesel, που έχουμε δοκιμάσει, τα 24 μοντέλα κατάφεραν επίδοση καλύτερη από το όριο που θέσαμε.
Κορυφαίο όλων αποδείχτηκε το Audi Q2 με τον κινητήρα βενζίνης 1,0 λτ. TFSI 116 ίππων, που χρειάστηκε 35,4 μέτρα, ένα νούμερο που συναντάμε συνήθως σε μοντέλα GTI. Εξαιρετικά αποτελεσματικά φρένα αποδείχτηκε πως έχουν και τα δύο «αδερφά» μοντέλα Jeep Renegade και Fiat 500X, τα οποία μάλιστα εφοδιάζονται με τον ίδιο κινητήρα diesel 1,6 λτ. με απόδοση 120 ίππους. Τα νούμερά που καταγράψαμε γιΆ αυτά ήταν 35,8 και 35,9 μ. αντίστοιχα. Τέλος, στα 36 μ. ακριβώς θα συναντήσουμε τα Kia Stonic 1,0 TGD-i 120 ίππων και Ssangyong Tivoli 1,6 D των 115 ίππων.
Ο ανθρώπινος παράγοντας
Στο φρενάρισμα πανικού σημαντικός είναι ο χρόνος αντίδρασης, που είναι το χρονικό διάστημα από την αντίληψη του κινδύνου μέχρι το πάτημα του μεσαίου πεντάλ. Ο μέσος χρόνος αντίδρασης είναι 1 δλ. Ένα αυτοκίνητο που κινείται με 100 χλμ./ώρα διανύει 28 μ./δλ. Αυτό σημαίνει πως αν ο χρόνος αντίδρασης είναι 1,0 δλ. τότε, μέχρι να αρχίσει να επιβραδύνει το όχημα, θα διανυθούν ακόμα 28,0 μ. που θα προστεθούν στην απόσταση ακινητοποίησης. Με χρόνο αντίδρασης 2,4 δλ. τότε η απόσταση αυτή επιβαρύνεται με ακόμα 65 μ.!
Σελίδα 1 | Mega Test: Τα καλύτερα μικρά SUV σε ενεργητική και παθητική ασφάλεια |
Σελίδα 2 | Tι είναι η ενεργητική ασφάλεια; |
Σελίδα 3 | Τι είναι η παθητική ασφάλεια; |
Σελίδα 4 | Τα πιο καινούρια και τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα είναι ασφαλέστερα |
Σελίδα 5 | Τα καλύτερα σε φρένα |
Σελίδα 6 | Τα καλύτερα σε προσπέραση |
Σελίδα 7 | Τα καλύτερα στην αποφυγή κινδύνου |
Σελίδα 8 | Τα καλύτερα στα crash test |
Αγαπητό autotriti, θα ήθελα τα φωτα σας πανω στις διαδικασίες αλλά και τα διαφορετικά αποτελέσματα που προκύπτουν από τις διαφορετικούς οργανισμούς διενέργειας crash test! Αναφέρομαι στο jeep renegade που η euroncap βαθμολόγησε το 2014 ως 5στερο με ιδιαίτερα καλά αποτελέσματα στην παθητική ασφάλεια των πισω επιβατών. Την ίδια στιγμή ο nhtsa (αμερικής) χαρακτήρισε την ασφάλεια των πίσω επιβατών ως ανεπαρκή! Μπορείτε να μου εξηγήσετε γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό? Σημειωτέον ότι πρόκειται για αυτοκίνητο με τον ίδιο εξοπλισμό αερόσακων! Πως γίνεται λοιπόν ένα τόσο ασφαλές μοντέλο κατά τον euroncap, να είναι ταυτόχρονα τόσο ανασφαλές και ανεπαρκές κατά τον nhtsa ( https://www.nhtsa.gov/vehicle/2016/JEEP/RENEGADE/SUV/2WD#safety-ratings-side )ακόμη και αν οι δοκιμασίες στις οποίες υποβάλλονται τα αυτοκίνητα είναι διαφορετικές?