Τα πιο καινούρια και τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα είναι ασφαλέστερα
89.036 Επισκέψεις στο άρθρο (11/11/2018)
Συγκρίνοντας ένα Toyota Corolla του 1998 (αριστερά) με το αντίστοιχο σύγχρονο μοντέλο. Η διαφορά; Χαοτική!
Ας διαχωρίσουμε κάποιους μύθους από μερικές αλήθειες! Αρχικά, θα πρέπει να τονίσουμε ότι ένα «5άστερο» αυτοκίνητο που πέρασε από έλεγχο πριν από αρκετά χρόνια δεν είναι εξίσου ασφαλές με ένα σύγχρονο μοντέλο που κέρδισε την ίδια βαθμολογία. Ο λόγος είναι πως οι δοκιμές του Euro NCAP συνεχώς αλλάζουν, γίνονται πιο δύσκολες και απαιτούν σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας. Ένα σύγχρονο «5άστερο» αυτοκίνητο πόλης είναι εξίσου ασφαλές με ένα μεγάλο οικογενειακό «5άστερο» ίδιας χρονολογίας; Η απάντηση είναι όχι και έρχεται από το γεγονός ότι μπορεί στο crash test να υπήρξαν τα ίδια αποτελέσματα, μιας και η σύγκρουση γίνεται με αντικείμενο συγκεκριμένης μάζας, αλλά σε μία υποθετική σύγκρουση μεταξύ των δύο αυτοκινήτων που κινούνται με ίδιες ταχύτητες, οι δυνάμεις που θα ασκηθούν στο ελαφρύτερο είναι πολύ μεγαλύτερες. Σε πραγματικές συνθήκες σύγκρουσης μεταξύ δύο οχημάτων, η μάζα και η απόσταση του σημείου πρόσκρουσης από τον «κλωβό ασφαλείας» παίζουν καθοριστικό ρόλο. Το μεγάλο καπό, προσφέρει μεγαλύτερες ζώνες παραμόρφωσης, που θα λειτουργήσουν σαν στρώματα προστασίας σε περίπτωση ατυχήματος. ¶ρα, πράγματι, ένα μεγάλο αυτοκίνητο είναι γενικά ασφαλέστερο από ένα μικρότερο, αρκεί όμως να φέρουν την ίδια τεχνολογία. Αν τα χωρίζουν πολλά χρόνια τότε η πλάστιγγα γέρνει υπέρ του μικρότερου και πιο σύγχρονου οχήματος.
Αγαπητό autotriti, θα ήθελα τα φωτα σας πανω στις διαδικασίες αλλά και τα διαφορετικά αποτελέσματα που προκύπτουν από τις διαφορετικούς οργανισμούς διενέργειας crash test! Αναφέρομαι στο jeep renegade που η euroncap βαθμολόγησε το 2014 ως 5στερο με ιδιαίτερα καλά αποτελέσματα στην παθητική ασφάλεια των πισω επιβατών. Την ίδια στιγμή ο nhtsa (αμερικής) χαρακτήρισε την ασφάλεια των πίσω επιβατών ως ανεπαρκή! Μπορείτε να μου εξηγήσετε γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό? Σημειωτέον ότι πρόκειται για αυτοκίνητο με τον ίδιο εξοπλισμό αερόσακων! Πως γίνεται λοιπόν ένα τόσο ασφαλές μοντέλο κατά τον euroncap, να είναι ταυτόχρονα τόσο ανασφαλές και ανεπαρκές κατά τον nhtsa ( https://www.nhtsa.gov/vehicle/2016/JEEP/RENEGADE/SUV/2WD#safety-ratings-side )ακόμη και αν οι δοκιμασίες στις οποίες υποβάλλονται τα αυτοκίνητα είναι διαφορετικές?
Αγαπητό autotriti, θα ήθελα τα φωτα σας πανω στις διαδικασίες αλλά και τα διαφορετικά αποτελέσματα που προκύπτουν από τις διαφορετικούς οργανισμούς διενέργειας crash test! Αναφέρομαι στο jeep renegade που η euroncap βαθμολόγησε το 2014 ως 5στερο με ιδιαίτερα καλά αποτελέσματα στην παθητική ασφάλεια των πισω επιβατών. Την ίδια στιγμή ο nhtsa (αμερικής) χαρακτήρισε την ασφάλεια των πίσω επιβατών ως ανεπαρκή! Μπορείτε να μου εξηγήσετε γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό? Σημειωτέον ότι πρόκειται για αυτοκίνητο με τον ίδιο εξοπλισμό αερόσακων! Πως γίνεται λοιπόν ένα τόσο ασφαλές μοντέλο κατά τον euroncap, να είναι ταυτόχρονα τόσο ανασφαλές και ανεπαρκές κατά τον nhtsa ( https://www.nhtsa.gov/vehicle/2016/JEEP/RENEGADE/SUV/2WD#safety-ratings-side )ακόμη και αν οι δοκιμασίες στις οποίες υποβάλλονται τα αυτοκίνητα είναι διαφορετικές?