Τα καλύτερα στην αποφυγή κινδύνου
89.555 Επισκέψεις στο άρθρο (11/11/2018)
7 Φωτογραφίες »
Απίθανη επίδοση από το Peugeot 2008, που κυριολεκτικά «έσκισε» με επίδοση 76 χλμ./ώρα και είναι αυτή τη στιγμή το κορυφαίο μικρό SUV σε αυτή τη δοκιμασία.
Το τεστ αποφυγής κινδύνου (Elk Test) θεωρείται μια από τις πιο σημαντικές δοκιμασίες αξιολόγησης της ενεργητικής ασφάλειας ενός μοντέλου μιας και έχει ως βασικό σκοπό να αναδείξει την συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου στην περίπτωση που επιχειρήσει απότομο ελιγμό αποφυγής εμποδίου με αρκετά χιλιόμετρα. Σε αυτή τη δοκιμασία πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει το πλαίσιο, το µεταξόνιο και τα μετατρόχια, η αρχιτεκτονική και η ρύθμιση της ανάρτησης, το βάρος και η κατανοµή του, το κέντρο βάρους, καθώς και τα ελαστικά (διάσταση, κατάσταση και χαρακτηριστικά).
Η αξιολόγηση γίνεται µε βάση την µέγιστη ταχύτητα που µπορεί ένα αυτοκίνητο να κινηθεί ανάµεσα στις κορίνες που οριοθετούν την διαδικασία, χωρίς, όχι µόνο να ακουµπήσει κάποια κορίνα, αλλά έχοντας µια φυσική ροή στην κίνησή του. Είναι δηλαδή η αβίαστη ενέργεια να αλλάξει ακαριαία κατεύθυνση και να επανέλθει στη λωρίδα του, όταν ο οδηγός χρησιµοποιήσει µόνο το τιµόνι, για τον ελιγµό αυτόν.
Το AutoΤρίτη έχει πραγματοποιήσει Elk test σε όλες τις σημαντικές κατηγορίες, όπως στα μικρά SUV που παρουσιάζουμε σε αυτές τις σελίδες (βλ. αναλυτικά τεύχος 18/2018).
Mόνο 1 χλμ./ώρα παραπάνω μπορεί να αποβεί μοιραίο…
Μια αύξηση ταχύτητας της τάξης του 1 χλμ./ώρα μπορεί να μεταλλάξει την γενικότερη οδική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου σε τραγικό βαθμό. Από την ασφαλή και φυσιολογική αντίδραση ενός μικρού crossover στα 73 χλμ./ώρα, η συμπεριφορά του γίνεται επικίνδυνη και δεν βγάζει το τεστ «εύκολα» στα 74 χλμ./ώρα. Η οριοθετημένη διαδρομή του τεστ μικραίνει δραματικά και οι μεταφορές βάρους εκθέτουν το τιμόνι, την ανάρτηση και τα ελαστικά του καθιστώντας το ανεπαρκές. Και μπορεί να μην τουμπάρει σε αυτά τα χιλιόμετρα, αλλά η επαφή με αυτό που θες να αποφύγεις είναι καθαρά θέμα τύχης και οδηγικής ικανότητας, στοιχεία που δεν έχουν καμία σχέση με την έννοια του συγκεκριμένου τεστ.
Κορυφαία επίδοση για Ford EcoSport και Peugeot 2008
Απίθανη επίδοση από το Peugeot 2008, που κυριολεκτικά «έσκισε» με επίδοση 76 χλμ./ώρα δείχνοντας το ανώτερο γονιδιακό του υπόβαθρο, προίκα της γαλλικής φίρμας. Ίδια επίδοση έκανε και το Ford Ecosport, αλλά με 17άρια ελαστικά και ST line ανάρτηση. Το μικρό crossover της Ford έχει και ειδικό λογισμικό στο ESP, όπου λειτουργεί ως «αντιτουμπικό». Έκανε και 77, την επίδοση της ημέρας, αλλά «κόπηκε» ως πολύ οριακή.
Υπερθέαμα, από το SEAT Arona μια προσπάθεια στα 76 χλμ./ώρα. Ξεκίνησε με υπερστροφή, πήρε όλο το πλάτος της διαδρομής, άγγιξε όλες τις κορίνες και δεν έριξε καμία. Αυτά βέβαια γίνονται μία μόνο φορά. Δώσαμε έξτρα προσπάθειες, αλλά είχαμε πολλές κορίνες στον αέρα και τελικά το όριο του «έκλεισε» στα 73 (με 17άρια λάστιχα). Πολύ γερμανική προσέγγιση από το «αδελφό» VW T-Roc, που έκανε 73 με τα 17άρια και αρνήθηκε να πάει παραπάνω.
Στο Renault Captur όλα τα λεφτά είναι το πολύ αποτελεσματικό «Πού πας να κάνεις ελιγμό με τόσα χιλιόμετρα» ESP. Ούτε υποστροφή, ούτε υπερστροφή, αλλά τρομερή επιβράδυνση. Τα περισσότερα βγαίνανε με 45-55 χλμ/ώρα από τον ελιγμό, το Captur έμοιαζε απέξω, σα να σταμάτησε τελείως. Στα 71 ήταν η επιτυχημένη προσπάθεια του Nissan Juke, που είναι μια καθόλα αξιοπρεπής επίδοση αν λάβουμε υπΆ όψιν πως μιλάμε για ένα μοντέλο που εξελίχθηκε αρκετά χρόνια πιο πριν (από τους πρωτοπόρους στην κατηγορία των compact crossover).
Ερωτηματικό ήταν τα Citroen C3 Aircross και Opel Crossland X καθώς ποντάρουν στην άνεση και είναι, μακράν, το πιο «μαλακά» από όλα. Και όμως έκαναν 70 χλμ./ώρα, όπως και το Suzuki Vitara που πλέον έχει σαφώς πιο ασφάλτινο προφίλ καταφέρνοντας αυτή την επίδοση. Στη δοκιμή είχαμε και δύο 4Χ4, το Jeep Renegade και το Opel Mokka X, που κατάφεραν 73 και 75 χλμ./ώρα αντίστοιχα.
To VW Τ-ROC έχει τα αποτελεσματικότερα συστήματα ασφαλείας
Το EuroNCAP τα τελευταία χρόνια έχει προσθέσει στην αξιολόγησή του τα συστήματα ασφαλείας κάθε μοντέλου, δοκιμάζοντας την αποτελεσματικότητά τους. Επειδή από το 2016 ειδικά η αξιολόγηση των συστημάτων ασφαλείας έγινε πολύ πιο αυστηρή στον πίνακά μας θα δείτε μόνο αυτά που αξιολογηθήκαν μετά το 2016.
Σύμφωνα με το EuroNCAP λοιπόν, το αποτελεσματικότερο όλων είναι το VW T-Roc, καθώς διαθέτει τα καλύτερα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας με ποσοστό 71%. Όσον αφορά στα υπόλοιπα μοντέλα που βρίσκονται στην πρώτη πεντάδα των καλύτερων συστημάτων ασφαλείας, κάτω από το T-Roc, λοιπόν έχουμε τετραπλή ισοβαθμία με ποσοστό 60%. Συγκεκριμένα ισοβαθμούν τα Audi Q2, Citroen C3 Aircross, Hyundai Kona και SEAT Arona.
7 Φωτογραφίες »
Το Ford EcoSport εμπνέει μεγάλο αίσθημα ασφαλείας χάρη στο θετικό τιμόνι του και τη σφιχτή του ανάρτηση.
Η αξιολόγηση γίνεται µε βάση την µέγιστη ταχύτητα που µπορεί ένα αυτοκίνητο να κινηθεί ανάµεσα στις κορίνες που οριοθετούν την διαδικασία, χωρίς, όχι µόνο να ακουµπήσει κάποια κορίνα, αλλά έχοντας µια φυσική ροή στην κίνησή του. Είναι δηλαδή η αβίαστη ενέργεια να αλλάξει ακαριαία κατεύθυνση και να επανέλθει στη λωρίδα του, όταν ο οδηγός χρησιµοποιήσει µόνο το τιµόνι, για τον ελιγµό αυτόν.
Το AutoΤρίτη έχει πραγματοποιήσει Elk test σε όλες τις σημαντικές κατηγορίες, όπως στα μικρά SUV που παρουσιάζουμε σε αυτές τις σελίδες (βλ. αναλυτικά τεύχος 18/2018).
Mόνο 1 χλμ./ώρα παραπάνω μπορεί να αποβεί μοιραίο…
Μια αύξηση ταχύτητας της τάξης του 1 χλμ./ώρα μπορεί να μεταλλάξει την γενικότερη οδική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου σε τραγικό βαθμό. Από την ασφαλή και φυσιολογική αντίδραση ενός μικρού crossover στα 73 χλμ./ώρα, η συμπεριφορά του γίνεται επικίνδυνη και δεν βγάζει το τεστ «εύκολα» στα 74 χλμ./ώρα. Η οριοθετημένη διαδρομή του τεστ μικραίνει δραματικά και οι μεταφορές βάρους εκθέτουν το τιμόνι, την ανάρτηση και τα ελαστικά του καθιστώντας το ανεπαρκές. Και μπορεί να μην τουμπάρει σε αυτά τα χιλιόμετρα, αλλά η επαφή με αυτό που θες να αποφύγεις είναι καθαρά θέμα τύχης και οδηγικής ικανότητας, στοιχεία που δεν έχουν καμία σχέση με την έννοια του συγκεκριμένου τεστ.
Κορυφαία επίδοση για Ford EcoSport και Peugeot 2008
Απίθανη επίδοση από το Peugeot 2008, που κυριολεκτικά «έσκισε» με επίδοση 76 χλμ./ώρα δείχνοντας το ανώτερο γονιδιακό του υπόβαθρο, προίκα της γαλλικής φίρμας. Ίδια επίδοση έκανε και το Ford Ecosport, αλλά με 17άρια ελαστικά και ST line ανάρτηση. Το μικρό crossover της Ford έχει και ειδικό λογισμικό στο ESP, όπου λειτουργεί ως «αντιτουμπικό». Έκανε και 77, την επίδοση της ημέρας, αλλά «κόπηκε» ως πολύ οριακή.
Υπερθέαμα, από το SEAT Arona μια προσπάθεια στα 76 χλμ./ώρα. Ξεκίνησε με υπερστροφή, πήρε όλο το πλάτος της διαδρομής, άγγιξε όλες τις κορίνες και δεν έριξε καμία. Αυτά βέβαια γίνονται μία μόνο φορά. Δώσαμε έξτρα προσπάθειες, αλλά είχαμε πολλές κορίνες στον αέρα και τελικά το όριο του «έκλεισε» στα 73 (με 17άρια λάστιχα). Πολύ γερμανική προσέγγιση από το «αδελφό» VW T-Roc, που έκανε 73 με τα 17άρια και αρνήθηκε να πάει παραπάνω.
Στο Renault Captur όλα τα λεφτά είναι το πολύ αποτελεσματικό «Πού πας να κάνεις ελιγμό με τόσα χιλιόμετρα» ESP. Ούτε υποστροφή, ούτε υπερστροφή, αλλά τρομερή επιβράδυνση. Τα περισσότερα βγαίνανε με 45-55 χλμ/ώρα από τον ελιγμό, το Captur έμοιαζε απέξω, σα να σταμάτησε τελείως. Στα 71 ήταν η επιτυχημένη προσπάθεια του Nissan Juke, που είναι μια καθόλα αξιοπρεπής επίδοση αν λάβουμε υπΆ όψιν πως μιλάμε για ένα μοντέλο που εξελίχθηκε αρκετά χρόνια πιο πριν (από τους πρωτοπόρους στην κατηγορία των compact crossover).
Ερωτηματικό ήταν τα Citroen C3 Aircross και Opel Crossland X καθώς ποντάρουν στην άνεση και είναι, μακράν, το πιο «μαλακά» από όλα. Και όμως έκαναν 70 χλμ./ώρα, όπως και το Suzuki Vitara που πλέον έχει σαφώς πιο ασφάλτινο προφίλ καταφέρνοντας αυτή την επίδοση. Στη δοκιμή είχαμε και δύο 4Χ4, το Jeep Renegade και το Opel Mokka X, που κατάφεραν 73 και 75 χλμ./ώρα αντίστοιχα.
To VW Τ-ROC έχει τα αποτελεσματικότερα συστήματα ασφαλείας
Το EuroNCAP τα τελευταία χρόνια έχει προσθέσει στην αξιολόγησή του τα συστήματα ασφαλείας κάθε μοντέλου, δοκιμάζοντας την αποτελεσματικότητά τους. Επειδή από το 2016 ειδικά η αξιολόγηση των συστημάτων ασφαλείας έγινε πολύ πιο αυστηρή στον πίνακά μας θα δείτε μόνο αυτά που αξιολογηθήκαν μετά το 2016.
Σύμφωνα με το EuroNCAP λοιπόν, το αποτελεσματικότερο όλων είναι το VW T-Roc, καθώς διαθέτει τα καλύτερα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας με ποσοστό 71%. Όσον αφορά στα υπόλοιπα μοντέλα που βρίσκονται στην πρώτη πεντάδα των καλύτερων συστημάτων ασφαλείας, κάτω από το T-Roc, λοιπόν έχουμε τετραπλή ισοβαθμία με ποσοστό 60%. Συγκεκριμένα ισοβαθμούν τα Audi Q2, Citroen C3 Aircross, Hyundai Kona και SEAT Arona.
Σελίδα 1 | Mega Test: Τα καλύτερα μικρά SUV σε ενεργητική και παθητική ασφάλεια |
Σελίδα 2 | Tι είναι η ενεργητική ασφάλεια; |
Σελίδα 3 | Τι είναι η παθητική ασφάλεια; |
Σελίδα 4 | Τα πιο καινούρια και τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα είναι ασφαλέστερα |
Σελίδα 5 | Τα καλύτερα σε φρένα |
Σελίδα 6 | Τα καλύτερα σε προσπέραση |
Σελίδα 7 | Τα καλύτερα στην αποφυγή κινδύνου |
Σελίδα 8 | Τα καλύτερα στα crash test |
Αγαπητό autotriti, θα ήθελα τα φωτα σας πανω στις διαδικασίες αλλά και τα διαφορετικά αποτελέσματα που προκύπτουν από τις διαφορετικούς οργανισμούς διενέργειας crash test! Αναφέρομαι στο jeep renegade που η euroncap βαθμολόγησε το 2014 ως 5στερο με ιδιαίτερα καλά αποτελέσματα στην παθητική ασφάλεια των πισω επιβατών. Την ίδια στιγμή ο nhtsa (αμερικής) χαρακτήρισε την ασφάλεια των πίσω επιβατών ως ανεπαρκή! Μπορείτε να μου εξηγήσετε γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό? Σημειωτέον ότι πρόκειται για αυτοκίνητο με τον ίδιο εξοπλισμό αερόσακων! Πως γίνεται λοιπόν ένα τόσο ασφαλές μοντέλο κατά τον euroncap, να είναι ταυτόχρονα τόσο ανασφαλές και ανεπαρκές κατά τον nhtsa ( https://www.nhtsa.gov/vehicle/2016/JEEP/RENEGADE/SUV/2WD#safety-ratings-side )ακόμη και αν οι δοκιμασίες στις οποίες υποβάλλονται τα αυτοκίνητα είναι διαφορετικές?